Givetvis vågar du det. Inte bara vågar, utan jag skulle nog säga att du ska kolla runt där först. Mitt intryck av handlare i Sverige och Tyskland är att du får bättre bemötande i Tyskland plus betydligt bättre ”service”. Det är en större marknad med allt vad det innebär. Är du på jakt efter bättre begagnad Impreza så ska du kolla efter ”jahreswagen” (dvs, fd tjänstebil som är lite drygt ett år gammal. Finns klipp att göra). Enda nackdelen är väl att IM kommer göra livet surt för dig. Garantier gäller över hela Europa. Skulle du behöva assistancehjälp så måste du dock ringa ett tyskt nummer varpå de ordnar med detta (går inte att ringa ”svenska assistancehjälpen” och få hjälp pga att bilen är importerad).
Sen har vi dubbelmoralen hos den svenska importören (som jag inte ska säga alltför mycket om här), i korthet: Tar du in bilen själv så ses du som en som ”köper billigt utomlands och inte ska förvänta dig något här i Sverige”. Om handlaren däremot tar in en tysk bil som på vägen passerar IM så är den svensk efter det med allt vad det innebär. jaja… EU i mitt a..le 🙁
M v h
Danne
>Vågar man importera en bil från tyskland? Och var hittar man
>alla bilannonser? Vet bara mobile.de, och där finns inte allt
>för många. Någon som vet någon annan bra importsida?