› SSC › Allmänt snack › Träffar › Under tiden/Live/Eftersnack Superstage 24/9 -05
- Detta ämne har 120 svar, 8,241 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
Strat.
-
FörfattareInlägg
-
25 september, 2005 kl. 06:54 #139759
SecretAgentMan
DeltagareTyvärr tror jag förarna inte var den begränsande faktorn här, det saknades pulver.
Edit – Kvarngren behöver få fart på den vite, och hyra ut den till KN. 😀
/J
25 september, 2005 kl. 07:20 #139852Rallystacke
DeltagareGrattis KN till en bra tid! Riktigt kul. Det häftigaste var glappet till nästa Impreza. x antal sek.. Mycket imponerande med den setupen.
25 september, 2005 kl. 07:40 #139801simo
DeltagareGrattis KN till en bra tid! Riktigt kul. Det häftigaste var glappet till nästa Impreza. x antal sek.. Mycket imponerande med den setupen.
Tackar tackar,
Förbannat kul att se dig o Anders tampas om första plats :7
Även kul att se 8:an, grym chaffis o bil!Är grymt nöjd med min 1.27.x tid
/Ulrik
25 september, 2005 kl. 08:22 #139868Niklas
DeltagareFår tiderna presenteras på nätet innan reportaget publicerats i tidningen? Ingen frågade BS vad som gällde, tänkte bara flagga för detta. EVO-klubben gör kanske samma sak…
Trött och sliten efter en låååång dag, kan summera det så här:
EN TIDIG MORGON OCH TVÅ SAMER
Alarmet ringer 04:00 och det är dags att gå upp. På med kläder och in i köket för att fixa till några mackor. Drar med några go’a och gla’a kexchokladisar också för att klara av hela dagen. Katterna bara ligger och stirrar på en och undrar ”vad fan gör du uppe nu?!”. 04:30 är allt packat (Subaru-flaggor, mat och dryck och förstånd). Iväg till bilen. I trapphuset ringer Lefty och för första gången (i sitt liv?) så inleder han samtalet utan ett skämt med konstig röst. Tror det berodde på att även han var lite trött. ”Är du vaken?” frågar han och jag förklarar att jag är på väg till bilen och att jag hämtar upp dem (Griml0ck och Lefty, också kända som ”mökarkungen 1” och ”mökarkungen 2”) 05:00. Iväg i bilen och in till stan. Lite strul med att hitta varandra vid T-centralen medför att vi blir 20 minuter försenade men tillslut är det sitter en skåning och två samer i Stockholm snyggaste Impreza.E4AN, KISSPAUSER OCH INTE EN ENDA IMPREZA
Vi åker i rask takt mot Jönköpingshållet och efter några mil börjar det ljusa. Tyvärr förstörs hela den vackra soluppgången av ett konstant fisande (eller som samerna kallar det ”att möka”) från passagerarstolen och baksätet. Detta tillsammans med att frågorna ”är vi framme snart” och ”vilken färg har bilen” duggar tätt. Efter några mil stannar vi på en mack och Griml0ck får betala första laddningen med bensin. Några kissblåsor töms i buskaget och två hungriga norrlänningar står nu och huttrar vid dörren till butiken som inte öppnat än. Själv mumsar jag i mig två mackor från min matlåda och skrattar åt deras oerfarenhet här ute i den riktiga världen borta från mammas trygga famn. Personalen till butiken anländer en minut innan det är dags att öppna och därefter flyger Piff och Puff in och handlar baguetter, chips, läsk och godis.
Till slut är alla redo att fortsätta färden och Imprezan får bekänna färg då vi i rask takt marscherar neråt. Passerar en del bilar som är på väg till Mantorp och tutar dem en hälsning. Efter ett tag når vi fram till vårt delmål Mjölby där vi svänger av och fortsätter färden på mindre vägar söderut mot Emmaboda.SVERIGES LÅNGSAMMASTE VÄG, BERIT OCH ETT GÄNG FISAR
Om någon undrat var Sveriges långsammaste väg finns så kan jag berätta att det är väg 32 söderut från Mjölby…nej, där ljuger jag. Jeppes förslag till autobahn hem är Sveriges absolut långsammaste och längsta väg! Vi återkommer till det senare. Bastard!
Färden går som sagt söderut och klockan börjar närma sig 8. En viss person i bilen (låt oss kalla honom Johan) börjar oroa sig om att vi inte skall vara framme förrän vid 11-12. For the record så var det just denna Johan som från början vill att vi skulle åka från Stockholm vid 8 (Johan är ett påhittat namn och Johan heter egentligen något annat…eller inte). Vi har alltså åkt i snart tre timmar och på den tiden har Mökarkungen 1 och Mökarkungen 2 lyckats fisa ungefär 50 gånger. De skyller på att de är laktosallergiker, jag skyller på mitt dåliga omdömme att ta med de två i min bil.
Vid ett tillfälle kör vi om en vit Volvo 245 med en snett monterad takbox. Ingen reagerar på bilen då men när vi blåser om så försöker den hänga på oss vilket den lyckas med ett tag (hastigheterna är inte allt för höga…allt för ofta). Enligt Lefty är det en herre vid namn jag inte känner till som är ute med sin fru Bertil och kör och sonen Lucas. För att Volvon skall gå fortare måste Bertil ”slänga ut alla godispapper” och Lucas skall ”lägga sig i bagaget för att få mer tryck på korvarna”. Griml0ck tycker detta är så roligt att han lyckas göra ett riktigt hattrick i fisar – tre fisar på en och samma minut. Tack för det…and that will leave a mark. Några kilometer innan Emmaboda kommer Lefty på att han glömt sina bindor i Stockholm och undrar om vi kan vända tillbaka…SLUTLIGEN FRAMME I EMMABODA OCH KVALEN
Vid ca 0930 är vi slutligen framme och till vår stora lycka har kvalet precis börjat och vi ser RallyMarkus åka ut på sina första varv. Solen skiner och det är molnfritt på himlen, en helt perfekt höstdag. Man springer runt och hejjar på olika människor i båda klubbarna – många sköna snubbar har letat sig till obyggden denna dag. Bilarna åker ut på sina första tre kvalvarv (alla kör 2 * 3 varv i kvalet). Redan nu märker man att det kommer krävas ett mirakel om Imprezaklubben skall kunna hamna på topp tre. Vissa av EVOsarna har mer än dubbelt så många hästar som en vanlig GT. Till vår tröst kan vi skämta om att typ hälften av deras bilar inte rullade hit för egen maskin utan fick åka på fjollsläp. Tyvärr inget som ger oss några pluspoäng i slutresultatet.
Efter några repor går en vit EVO5 RS sönder längs upp i banan vid vändningen. Jag och Lefty hoppar in i min bil och åker iväg. Kommer på när vi är accelerar att ljusrampen inte sitter fastskruvad och vips släpper den från skruvarna och försvinner ner framför bilen. Nitar och ser den glida på asfalten framför bilen. GAAAH! Lyckligtvis går inget sönder, bara två lampor som repas men inte värre än att det bör gå att fixa till med tandkräm och en gammal strumpa (tips från herr Block). Åker upp till EVOn och det visar sig att en tryckslang hoppat av och han får linka hem i långsam fart. Några bilar till kör och en vit EVO3 (?) kommer tillbaka med ett väldigt konstigt motorljud. Några bilar till och en blå EVO8 kommer tillbaka med kraftig rökutveckling vid minsta antydan till bromsning. Alla Imprezor tuffar på precis som vanligt. Priset för dagens snurrigaste person får nog ges till en EVO6 förare som lyckades snurra på alla sina tre första försök. Till hans försvar så gick det bättre på de tre sista körningarna. Tror det bara var en snurrning då. Hehe.
Kvalet är klart vid 13-14 snåret och dessa bilar från vår klubb kom till final (snabbast först): KN, Fea, Jeppe, RallyMarkus, Dawn (tror att ordningen är rätt). Yonaz missade kvalet med 0.2 sekunder om jag inte minns helt fel. Sen missad Yonaz kvalet. Om du inte visste det så missade Yonaz kvalet. Yonaz missade kvalet och Yonaz han missade kvalet. (ett litet skämt för dagen där nere)LUNCH OCH GRUPPFOTO
Det är dags för lunch och då är det fritt fram för alla att köra på banan. Även jag gör två försök och det är riktigt skoj. Tyvärr är däcken mina så slitna och dåliga att andra repan (med kylning och kö där i mellan) känns lite hal och orolig. Tar det lugnt och överdriver inte då jag har en lång resa hem. Men skoj var det.
Efter lunchen är det dags för gruppfoto men tyvärr får icke deltagande bilar inte vara med på fotograferingen. Jävla piss då det var en av anledningar till att jag åkte ner. Så Sveriges snyggaste Impreza får stå vid sidan och lukta fis. Tyvärr Block så spelar det ingen roll om den enbenta ankan simmar runt runt eller ej. Någon ljusramp på bild blev det inte.EL FINALE
Finalen sätter igång och man kör 2 försök á 3 varv igen. Det hela visar sig bli en affär för EVO-klubben mellan Stacke, XT, adb och en silverfärgad EVO8a. Dessa ligger några sekunder före Imprezaklubbens kämpe Ulrik aka KN. Vi får nöja oss med en Impreza på topp fem, tyvärr kommer nog läsarna av BS inte tänka på att effektskillnaden mellan bilarna då de tittar på resultatlistan.
Evenemanget håller på att gå mot sitt slut och efter sista repan är det dags för lite fotografering av finalisterna och vinnaren. Griml0ck börjar nu få hemlängtan och frågar ”om vi inte skall åka hem” typ en gång i minuten. Jag säger att jag vill karavana upp och till slut kommer vi fram till att det blir vi och Jeppe som tillsammans kör hem till Stockholm.THE LONG ROAD HOME – JEPPE EDITION
Vi lastar i alla våra grejor och styr skutan mot…va fan…Oskarshamn?! JEPPE! Vad skall vi dit och köra?! Jo, det är tydligen den enda macken i där Jeppe får tanka. Dessutom har han så lite soppa i bilen att vi får hålla ett sånt lågt tempo att en fjortisstylad sunkig Fiat Fiesta kör om oss. Nåja, kidsen i den bilen blev väl lyckliga. Bara om någon undrar så sover Griml0ck i baksätet. Vi kommer till slut fram till Jeppes bensinmecca och skall tanka. Jag upptäcker då att SHELL inte säljer 98-oktanig bensin utan bara 95 och V-Power (eller som det fick heta resten av kvällen ”VIIIH-Powah!!!!!”). Då vi delar på bensinnotan så tycker Lefty och Griml0ck att jag skall tanka 95-oktanigt. Jävla snåla norrlänningar. Nej, det får bli lite superracingsoppa i bilen precis som Jeppe. Därefter gör vi ett snabbt besök på McDonalds där Griml0ck tydligen är så hungrig att han måste ha allt som finns. Han köper friterade kycklingbitar, pommes, paj och glass. Det roliga är att pajen och glassen är i barnstorlek. Passar fjollan som kepsen! Tack för de skratten, mår fortfarande bra. När vi fyra sitter och äter får Lefty span på några unga tjejer och han ropar ut över halva restaurangen ”hon visar string!” samt ”tjejen, vill du hämta cola åt mig?”. Vi (läs: Imprezorna) verkar vara uppskattade bland småflickorna i byn/stan/hålan så vi gör det säkra före det osäkra och slänger i oss maten för att sedan fly fältet. Dock hinner Lefty vinka åt en jänta som vinkar tillbaka. Lefty är nu en glad man, en glad men lika ensam man. Innan vi åker frågar jag Jeppe om han vill ha en eller kanske två norrlänningar i sin bil. Han skrattar och springer iväg till sin bil. Bastard! Griml0ck förklarar att mjukglassen han köpte nog inte fungerade så bra ihop med hans mage. Pruttandet fortsätter (faktiskt hela vägen till Stockholm). Vi fortsätter åka bakom Jeppe som efter ett tag får oväntat besök på vägen. Vi ligger en bit bakom och ser hur han är ca 5cm från att köra över en grävling. En fin undanmanöver räddar grävlingen…eller bilen, hur man nu vill se på saken. Galet! Tur vi inte fick möte. Vi fortsätter…och fortsätter…och fortsätter. Jeppe tyckte nämligen att det var mycket tuffare att åka E22 upp till Norrköping. En väg som faktiskt är Sveriges längsta och tråkigaste väg. Jag lovar Piff och Puff att aldrig igen åka ner till Emmaboda. Vill bilsport ha mig på SS igen så får de fanimej flytta upp evenemanget till ett flygfält norr om Emilland eller varjefall längs med en större väg så man slipper irra runt nere bland hultar och rydar.
Efter en lååååång resa kommer vi tillslut till Norrköping där Jeppe tydligen inte vill köra direkt till E4an utan skall in och svänga i stan. Här blir det Getaway när han börjar köra upp på refuger och allt möjligt för att pressa sig förbi bilar. vi börjar tro att han försöker skaka av sig. Civilpolisen Griml0ck tycker att ”det är jävligt ooooonödigt att köra så här fort i stan, ni drar ju snyyyten till er direkt”. Jag släpper av lite och försöker se var galningen åker. Nåja, så farligt är det inte, inga dör och dessutom kan vi inte hjälpa det. Vi har faktiskt tankat VIIIH-POWAH så då kan man inte köra lugnt, inte ens pensionären Jeppe. Intressant är att han med sin STI inte lyckas skaka av sig en GT lastad med tre personer och fullt bagage. Vi tror dock att detta beror på hans navigator som väger några ton.E4AN IGEN PÅ VÄG HEM
Nu fortsätter färden i lugnt tempo hem mot storstan. Inga roliga, inga tråkiga incidenter. Allt flyter på och ögonen blir tyngre och tyngre. Griml0ck försöker sova och Lefty hjälper honom med sina frågor ”sover du?…Sover du?!…SOVER DU?!?!” och ”har du blöjan på dig?”. Vi gasar på in till centrala Stockholm där jag slänger ut norrlänningarna, deras packning och så mycket så möjligt av deras fisgaser. Vi säger hejdå och jag åker hem till mig. Tar dock ett tag då jag och centrala Stockholm inte går hand i hand. Men det gjorde inget för bilen blev mycket roligare att köra nu när 150kg norrlänskt fjöl lämnat bilen. Lite över 2300 parkerar jag bilen i garaget och konstaterat att äventyret tagit 19 timmar men det var det värt!SAMMANFATTNING OCH LÄRDOMAR
* Skall man upp 0400 bör man lägga sig innan 2330
* Låt inte norrlänningar försöka hitta till en mötesplats i Stockholm, hämta dem vid dörren
* Man måste inte räkna poäng i konbana för det är inte WRC (internskämt)
* Norrlänningar fiser 100ggr mer än svenskar
* Emmaboda flygfält har fått ny fin asfalt
* Skruva fast ljusrampen innan du åker iväg
* KN kan alltid ta mera
* Yonaz missade finalen pga förkylning och infektion i kroppen
* Storm kan inte skilja på två och tre (internskämt)
* Cobra komradio är coolt som fan
* RallyStackes bil går ut av bara helvete
* Nelzon har en grymt cool hjälm
* BILSPORTs fotograf tar god tid på sig
* Imprezaklubben är blåklädda, EVOklubben har inga klubbkläder
* Jeppes navigator ljuger
* Oskarshamn har blonda fjortisar som gillar Imprezor och norrlänningar
* VIIIH-POWAH är som raketbränsle
* Norrlänningar tankar 95 bara för att de är snåla
* Grävlingar är hårda men också snabba
* Jeppe tycker om att köra slalom mellan koner på bana och på vägar
* Griml0ck och Lefty fiser nog mest i hela Sverige
* Slutligen, det är AlienDICE och inget annat!!!TACK ALLA SOM VAR PÅ EMMABODA SOM VAR SÅ TREVLIGA OCH TACK ALLA SOM RINGDE UNDER DAGEN OCH UMGICKS VERBALT!
En mycket glad och trött AlienDiCE
25 september, 2005 kl. 08:24 #139869Niklas
DeltagareTyvärr tror jag förarna inte var den begränsande faktorn här, det saknades pulver.Edit – Kvarngren behöver få fart på den vite, och hyra ut den till KN. :D/J
Jag och Dawn diskuterade om vi skulle fråga Griml0ck om han ville köra Dawns bil i de sista tre körningarna. 😀
25 september, 2005 kl. 09:39 #139760SecretAgentMan
DeltagareJag sitter faktiskt och blir lite grinig över att vi inte skall kunna få fram en *riktigt* potent bil, med en potent chaufför bakom rattarna…att det skulle bli så enkelt för evoklubben är inget annat än en skandal fanimig! x(
Som jag redan skrivit på evoklubben, hade jag vetat om att det skulle gå så sjukt illa hade banken fått se till att Silverpilen varit krigsduglig, jag hade tagit tjänstledigt för att få ordning på den, och KN hade fått ta hand om nycklarna.
Ni som var där och körde, ni skall absolut inte ta åt er (jag är lika grinig på mig själv med).
Men faktum är att det här är en mycket trist dag för SSI….precis som Äljen skriver så lär ingen reflektera över skillnaden mellan bilarna, inte ens evoägarna verkar stora nog att erkänna att det var en smula ojämn fight redan från början (trots vårat hemliga vapen – KN).
Evo8:an som åkte 1,26-tider med enbart chassie och avgassystem imponerar dock galet på mig (om det nu verkligen är så standard som de vill påstå).
/J
25 september, 2005 kl. 09:52 #139774Strat
DeltagareMycket bra skrivet Niklas! Kul läsning 😀
Grattis till evogänget. Hade ju hoppats på att dom inte skulle kunna ratta 😛
Grym tid KN! Imponerande.
Angående tråden på evoforumet: Jag spöade två evosar på tullinge sist, och då tänker jag säga EVO SUCKS! 😛
25 september, 2005 kl. 10:59 #139818jeppe
DeltagareJa ! Tokig dag vart det ! Norrläningarna är värst så är det bara ! 😀
Klart att vi får spö av anabola Evoklubben
Vart var alla våra kompetenta bilar ?
Jerry,Strat,Jraberg,OZO,Kvarnis ?Mycket skönt skrivet Niklas !
Hemresan vart ju betydligt roligare tack vare dom galna norrläningarna
Grävlingen kunde ju dock ha gjort det lite surare
han hade dock en rakans tur att jag hade övat på att väja hela dagen25 september, 2005 kl. 11:12 #139758syke
Blockerad😀 😀
Skitkul skrivet älgen!
25 september, 2005 kl. 11:17 #139780ExOrdis
DeltagareGrattis EVO-gänget!
25 september, 2005 kl. 11:42 #139798Janne248
DeltagareJäkligt bra skrivet Niklas! Kul att läsa för oss som inte var på plats.
Synd som f*n att EVO’sarna spöande oss 🙁 ;( och som ni skriver, ingen som läser tidningen kommer att se skilnaden som vi ser den.Hoppas ni hade kul ni som var där trots det gick som det gick.
25 september, 2005 kl. 12:13 #139853Rallystacke
DeltagareEvo8:an som åkte 1,26-tider med enbart chassie och avgassystem imponerar dock galet på mig (om det nu verkligen är så standard som de vill påstå)./J
Det är den garanterat! Tror till och med att det är org. luftfilter (kan ha fel)
25 september, 2005 kl. 14:07 #139828Lefty
DeltagareJaa fi fasiken vilken dag 🙂
Nu är jag hemma o norrland o har fortfarande lukten i näsan av AlienBice fisar… huijat! Han fiser nog mest i hela SVERIGE!!! 😀
Grymt kul dag och jag hoppas att det som filmades blev bra, har inte hunnit kollat än och vågar inte riktigt då kameran fjollrar runt som värsta sthlmarn 😀
Återkommer med lite bilder/filmer till AlienBice text(smått överdriven) 😀 😀 😀 men vill man ha kul så ska man ta med sig norrlänningar 😉 För de hade vi verkligen!
Tack AlienBice o alla andra som gjorde dagen till vad den blev… o speciellt till Davve som lät mig prova hans 05a! Nu vet jag vad som väntar 😛
25 september, 2005 kl. 14:29 #139775Strat
Deltagare25 september, 2005 kl. 14:31 #139802simo
DeltagareHe, blev en fin rundpall av de hela…gick lite väl fort, har inte 100
koll, men skulle gissa farten var 160+ när det begav sig/U
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.