SSC Allmänt snack Träffar Under tiden/Live/Eftersnack Superstage 24/9 -05

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 121 totalt)
  • Författare
    pannan
    Deltagare

Evo8:an som åkte 1,26-tider med enbart chassie och avgassystem imponerar dock galet på mig (om det nu verkligen är så standard som de vill påstå)./J

Om det är den EVO 8:an som är Motor Nords gamla dvs den röda som var med i Bilsport SS för ett tag sedan så är den inte Original i motorn!! Ligger på ca 320-330 hkr enligt ägaren.

Jag får visa Evosarna på Gotland ring till helgen hur man skall köra 😛

mvh
      J

jraberg
      Deltagare

haha 😀 den var bra den Alien_Dice_ 🙂 (sammanfattningen alltså)

Mja, det var väl lite väntat att vi inte skulle komma i topp.. Trots en sådan gyllene förarsetup så är det svårt att slåss när fri trimning råder..
        Bra jobbat grabbar, ni tar dem nästa gång!

Det känns dock samtidigt lite konstigt faktiskt att man utlyser en duell mellan två bilmärken och sen inte har krav om att de ska kunna köra därifrån för egen maskin(som det brukar vara) :/ eller?
        hmm.. Nästa gång kanske petter s. ställer upp med team?

Men, heder ska de ha iaf M. folket.. Jag trodde faktiskt bara att de kunde köra rakt fram 😛
        Grattis! :*

-JR

Blocken
        Deltagare
          Blocken
          Deltagare

Måste säga: FÖRBASKAT BRA KÄMPAT, SSi’are! 🙂

I ärlighetens namn var vi väl inte inställda på att knäppa Evobilarna, som i grunden är snabbare bilar (Evo och STi i originalskick kan jag tänka mig är lika snabba) som dessutom var iordninggjorda med både effekt och väghållning långt över många SSi-medlemmars ekipage.

Ni hårdingar som tog er ner och kämpade är tappra hjältar! Jag vet själv att bara resan fram och tillbaka kan vara dryg. Strongt gjort av er att visa upp er och SSi i Sveriges största biltidning på denna nu legendariska ’bana’. Vad jag har sett och hört så hade ni minst lika skoj som när SSi körde för ett år sedan och tog äventyret sportsligt och hade väldigt kul! Bra!

Denna gången vann Evogänget, och vi GRATULERAR självklart dom :). Kanske vi kan göra fler aktiviteter ihop? En året-runt-cup kanske kunde vara något där man samlar poäng i olika discipliner där inte motoreffekten sätts i första hand varje gång? Is, grus, konbana, bana…

Mvh Anders Block
            Ordf SSi

FeA
            Deltagare

Tack alla för en trevlig och rolig dag, trots att vi fick råpisk – ”Vi hade ju iaf tur med vädret” 😀 😉

Det som jag framför allt tycker var roligt är att nu vet man vad bilen+chauffören kunde prestera på den mytomspunne SS:en.

Hade siktet inställt på en tid under 1.30, men det slutade på strax över. Ska jag vara riktigt ärlig så tror jag inte hade jag hade grejjat en bättre tid även om jag hade fått fler försök.

/FeA – som har köpt en Skidoo REV 600ho idag 🙂

Blocken
              Deltagare

Bra och kul sammanfattning, AlienDice 🙂

OT: Tricket med tandkräm och strumpa kommer ifrån Englandsäventyret i somras. Det var Olle som lärde mig när vi testade flitigt på MILF II. :+

/Black – lättroad

Min STi

Lefty
                Deltagare

Måste också säga att de är GRYMT bra jobbat av er som körde!!! O det är rent utsagt en fröjd att få umgås med alla SSiare… goare gäng får man nog leta efter 🙂

Ska försöka få upp några bilder imorgon iaf!

*edit* Här kommer en liten snutt, AlienD(B)ice förklarar hur mkt en av hans dekaler gav i hk samt annat trams 😀 Egentligen inget märkvärdigt! http://www.raceplats.se/public/SS_duell/MVI_0013.avi

Janne248
                  Deltagare

*edit* Här kommer en liten snutt, AlienD(B)ice förklarar hur mkt en av hans dekaler gav i hk samt annat trams 😀 Egentligen inget märkvärdigt! http://www.raceplats.se/public/SS_duell/MVI_0013.avi

Hihi! *Dårarna* :+ 😀 🙂 😛 Man skulle vart med, verkar ha haft skoj! Nästan 700kb/s i hastighet, fin server flimsnutten ligger på.

ExOrdis
                    Deltagare

Inte illa för ett förstagångsbesök med låg effekt!

Lämplig referens är som vanligt vad Gullabo presterat i
                      motsvarande GT. Oxå Simo förståss…

Med mera effekt och bredare däck så går det fortare, alternativt
                      får du ta skootern.:D

Tack alla för en trevlig och rolig dag, trots att vi fick råpisk – ”Vi hade ju iaf tur med vädret” 😀 😉 Det som jag framför allt tycker var roligt är att nu vet man vad bilen+chauffören kunde prestera på den mytomspunne SS:en.Hade siktet inställt på en tid under 1.30, men det slutade på strax över. Ska jag vara riktigt ärlig så tror jag inte hade jag hade grejjat en bättre tid även om jag hade fått fler försök./FeA – som har köpt en Skidoo REV 600ho idag 🙂

simo
                      Deltagare

Förutom alla goa o trevliga SSI:are vill jag även passa på att tack EVO-gänget för en j_vligt rolig dag.
                        Ett lite extra tack till deras ordis (Johan) som gjorde en go insatts i sin Impreza :7 ,
                        då vissa av våra tangentbordsracers fick förhinder. x(

/U – som väntar på fler bilder…

Niklas
                        Deltagare

Här kommer en liten snutt, AlienD(B)ice förklarar hur mkt en av hans dekaler gav i hk samt annat trams 😀 Egentligen inget märkvärdigt! http://www.raceplats.se/public/SS_duell/MVI_0013.avi

Fan vad jag låter trött. 😀

Upp med fler filmer för böveln.

abd
                          Deltagare

Hej och tack för en grymt kul dag! Skoj att träffas på banan, och stämningen kan väl inte sägas varit annat än mkt bra!

Grattis till Ulrik, snygg marginal till nästa Impreza!

FeA
                            Deltagare

Jo, man skulle BARA ha haft coilovers, krängare, bussningar och 200hk till… 😀

*S* Annars så tar vi mera med skotern nästa år!

/FeA

Yonaz
                              Deltagare

Alla förutom KN fick stor pisk, inte mycket att göra åt.
                                EVO-klubben hade 26st(!) 😮 som anmält intresse för att åka duellen. Vi fick knappt fullt lag?! x(
                                Jag är besviken på min egen insats, ville för mycket och slarvade bort chansen att sätta en bra tid.
                                Vi som var där försökte ge dem en match lita på det. VP-soppa, trailer eller slicks spelar mindre roll. Jag skulle gärna ha sett 10 kokare på trailer med metanol i tanken. Vi hade sämre förutsättningar helt klart, men knappast något vi kan skylla på. Inte Evoklubbens fel att de har bättre förutsättningar.

Jag lyfter på hatten för Evoklubben, de slog oss helt rättvist.

Tack till ALLA (evo & impreza folk) som gjorde dagen till en riktig höjdare. Även om jag kanske låter ganska bitter var det riktigt skoj. Jag åker gärna SS igen, UTAN stillastående start.

/J

Nano
                                Deltagare

Oskarshamn har blonda fjortisar som gillar Imprezor och norrlänningar*

Haha varför tror du jag bor här }( :9

MVH
                                  Mårten

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 121 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.