SSC Allmänt snack Träffar Under tiden/Live/Eftersnack Superstage 24/9 -05

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 121 totalt)
  • Författare
    tendency
    Deltagare

Nu ser jag skillnaderna 😉

Lånade en bild från ditt galleri till mitt, säg till om den ska bort.
      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=ssi-vs-evo&id=IMG_0022

SS-bilder: SSi vs EVO (inte så mkt action, filmade mest när det kördes)
      Impreza GT sedan 1999

Danne-Lakan
      Deltagare

Fina bilder! Dock så är näst sista på fel bil lr så ska texten bort 😉 :DJag har inte så mycke smäck på min :D/U

Så jag har smäck på min bil nu…

SecretAgentMan
        Deltagare

För KN är vita blinkers att gå över gränsen. 😀
          Jag tror inte han menade att den är smäckig. 🙂

/J

Danne-Lakan
          Deltagare

För KN är vita blinkers att gå över gränsen. :DJag tror inte han menade att den är smäckig. :)/J

OK jag förstog nästan det 🙂

Lefty
            Deltagare

http://www.raceplats.se/public/SS_duell/

Där ligger bilder/filmer… har tyvärr inte lagt ner lika mkt tid på färdigställandet som mitt förra album(SSi 5år)

Resan hem -bilderna kommer upp imorgon.

DV-bandet kommer förhoppningsvis fixas snart…

FeA
              Deltagare

http://www.raceplats.se/public/SS_duell/Där ligger bilder/filmer… har tyvärr inte lagt ner lika mkt tid på färdigställandet som mitt förra album(SSi 5år) Resan hem -bilderna kommer upp imorgon. DV-bandet kommer förhoppningsvis fixas snart…

Haha! Som vanligt mycket bra bilder och roliga kommentarer!

/FeA

simo
                Deltagare

Visst var de de vita sakerna ja hängde upp mig på 😛
                  Såg förövrigt att min bil nästan va lika gul som Älgens 😀

Goa bilder Lefty :7
                  Väntar med spänning på mina 1.28 rundor…

/U

Lefty
                  Deltagare

Uppdaterat med lite fler bilder!

OzO
                    Deltagare

Är det ingen ordning i SSI längre? :+

Har uppdaterat våran finfina dagbok med Aliens text och saknar lite bilder där (för att göra det lättare att plöja sig genom den fyndiga texten). DAGBOKEN

Kan man inte samla alla bilder från dagen i ETT album under aktiviteter i galleriet som vanligt? GALLERIET

_______________________________________________________________________________
                      ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Niklas
                      Deltagare

Eftersom jag inte vet hur genomtänkt denna uttagning av förare och bilar var genomförd så kan jag INTE komentera detta men återger bara vad en känd Subaru profil sa till mig i dag – tar man ut en ”KOMPIS” lista i stället för att sikta in sig på riktiga förare/bilar så är det svårt att få ett annat resultat./Patrik.

Vem har sagt att det har handlat om en kompislista? Om du tittar i tråden med anmälninglistan så var det fritt fram för ALLA* medlemmar att skriva upp sig. På slutet föll det bort 2-5 stycken bilar vilket medförde att bara 9 stycken fanns på plats på Emmaboda för att köra. Vem som helst i klubben kunde tagit den sista platsen, även jag men jag valde att inte köra.
                        Så säg till din kända Subaruprofil att han bör kolla upp vad som är sant och riktigt och själv kan du väl läsa i Inför-tråden som du själv skrivit i för att verifiera om det Subaruprofilen påstod stämde eller ej INNAN du citerar honom.

Hur EVO-klubben valde ut sina deltagare vet jag inte, men tvivlar på att det handlade om en kompislista där heller.

EDIT: Vem har enligt dig eller din Subaruprofil blivit bortplockad från listan trots att personen ville vara med? Skulle gärna vilja få veta det.

* Vet inte om det var ett krav att anmälda var betalande medlemmar i klubben. Borde även det stå i tråden jag hänvisar till.

SecretAgentMan
                        Deltagare

Hörru Patrik – kompislista? Kamma dig…

Vi (jag?) valde att inte krångla till det, utan låta folk anmäla sitt intresse.
                          Först till kvarnen s.a.s. – det var bara att lägga till sitt namn i listan om man ville köra, det har varit gott om tid med, och inte direkt platsbrist heller.

Förare hade vi ett par duktigt vassa på plats, men inte i konkurrenskraftigt material tyvärr, dock gjorde de vad de kunde och skall ha credit för det.

KN är alltid vass, men jag är lika imponerad av FEA’s framfart med.

/J

SecretAgentMan
                          Deltagare

Om jag minns rätt mailade eller pm:ade Patrik mig – och han fick svar att det var bara att lägga till sig i listan.

/J

simo
                            Deltagare

1’a prioritet – en vass förare då en sådan kan kompensera brister i väghållningen på bilen han framför i en större utsträckning än vad effekt kan göra!! 2’a prioritet – väghållning & bromsar då detta avgör nästan allt hur fort en bil tar sig igenom en bana som superstage- ingen väghållning & bromsar så an bilen ha precis hur mycket effekt som hellst utan att vara snabb!!3’e prioritet – effekt, eller snarare hur effekten & VRIDET levereras!!Eftersom jag inte vet hur genomtänkt denna uttagning av förare och bilar var genomförd så kan jag INTE komentera detta men återger bara vad en känd Subaru profil sa till mig i dag – tar man ut en ”KOMPIS” lista i stället för att sikta in sig på riktiga förare/bilar så är det svårt att få ett annat resultat./Patrik.

Uttagningen var ganska enkel…alla medlemmar fick chansen, dock så var det bara 8 st som ville.
                              Den nionde var evo klubbens ordis, i sin ”andra” bil.
                              Så trots att vi lånade bil o chaffis från motståndarna så fick vi inte ihop ett helt lag…

/U

OzO
                              Deltagare

Tråkigt att inte listan över anmälda förare INTE blev full, dock så hade jag KLART & TYDLIGT anmält mitt intresse i tråden inför denna sk utmaning men det verkade inte vara utav intresse då INGEN i från SSI hörde utav sig inför superstage körningen.

Det står också klart och tydligt i anmälningstråden (som har legat uppe i 700 år) att man skall skriva upp sig själv i listan och hålla koll på den. Som jag ser det så anmälde du ditt intresse med ett inlägg (men du skrev inte upp dig i listan) och sedan ett till där du ville att nån skulle höra av sig om det blev plats över. Det har alltid funnits plats egentligen… bara att kika på antalet anmälningar… givetvis får man räkna att folk hoppar av och folk på reserv får vips plats.

Tycker det är lite upp till dig själv att hålla koll på listan som alla andra har gjort.

Skitsamma, detta är passé nu…

_______________________________________________________________________________
                                ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Niklas
                                Deltagare

Varför skulle folk behöva be dig om att du skall anmäla dig till evenemanget? Alla andra anmälde sig helt frivilligt. Du kunde skrivit upp dig och alla hade säkert varit glada över att du ville vara med och leka.

Att kräva att folk skall be dig om att vara med är inte rätt inställning till att vara med i ett sånt här evenemang. Tanken är väl att deltagarna skall vilja vara med för att testa bilen och prova på SS – inte att man har blivit övertalad att köra.

Dags att skaka av sig lite hybris kanske. 😉

Vi väljer inte bort någon men vi kommer inte be på våra knän heller. 😛

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 121 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.