› SSC › Allmänt snack › Träffar › Under tiden/Live/Eftersnack Superstage 24/9 -05
- Detta ämne har 120 svar, 8,241 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
Strat.
-
FörfattareInlägg
-
4 oktober, 2005 kl. 09:49 #139826
Yonaz
Deltagare…det har sagts förut, men det tåls att säga igen, XT med en hand på ratten… :oJag tycker man tydligt ser skillnader i understyrningstendenser med, bumpsteer och framför allt mesig diffbroms bak (och avsaknad av broms fram) är ett stort problem hos gam’-gtn.Men – KANONFILMAT grabbar!/J – lelle klar på en kokardvd.
Jag hade stora problem med understyrning i de snabba partierna. Balansen i bilen var som bortblåst, om det beror på föraren eller för ”mjuk” bil kan diskuteras. Läskigt var det iaf, 170-180km/h och understyrning = kalsongbyte i halvlek.
4 oktober, 2005 kl. 10:53 #139778Strat
DeltagareJäklar va tajt silver-”original”-evo-sjuan kör mot konerna. Känns som att det kapar lite tid. Säger sig ju självt egentligen 🙂 KN är ju inte helt dålig på det heller 😉
4 oktober, 2005 kl. 10:57 #139812simo
Deltagare…det har sagts förut, men det tåls att säga igen, XT med en hand på ratten… :oJag tycker man tydligt ser skillnader i understyrningstendenser med, bumpsteer och framför allt mesig diffbroms bak (och avsaknad av broms fram) är ett stort problem hos gam’-gtn.Men – KANONFILMAT grabbar!/J – lelle klar på en kokardvd.
Jag hade stora problem med understyrning i de snabba partierna. Balansen i bilen var som bortblåst, om det beror på föraren eller för ”mjuk” bil kan diskuteras. Läskigt var det iaf, 170-180km/h och understyrning = kalsongbyte i halvlek.
Understyrt…Bah:
http://gallery.voodoo-people.com/albums/album518/IMG_9083.jpg
Skämt o sido..visst är ett problem då setupen ska funka till lite av varje,
hade man bara kört på bana så hade det ju varit en annan femma.
Och eftersom man inte orkar ställa om bilen efter varje träff så :+/U
4 oktober, 2005 kl. 11:05 #139813simo
DeltagareJäklar va tajt silver-”original”-evo-sjuan kör mot konerna. Känns som att det kapar lite tid. Säger sig ju självt egentligen 🙂 KN är ju inte helt dålig på det heller 😉
Hmm… fanns en del färg från konerna fram dock så hade 8 an färg längre in mot mitten av fronten 😮
Man får ju inte tidtillägg för touch i SS 😉
Tror att jag o Stacke var de enda som hade färg även på bakspoilern 😀/U
4 oktober, 2005 kl. 12:24 #139854Rallystacke
DeltagareTror att jag o Stacke var de enda som hade färg även på bakspoilern :D/U
He he, det blir väl så när man laddar hårt.. he he 🙂 😉 :+
4 oktober, 2005 kl. 18:33 #139850FeA
DeltagareSketbra filmer! kan bara inte låta bli att undra vad det är som låter från Fea’s bil? låter som transmission, typ kardan eller nåt 🙁 eller är det bara däcken som skrapar i ngnstans? (hörs mest på tillbakavägen)-JR tycker SSI förare håller hög klass.
Fint att du tänker på att min bil mår bra Johan 😉
Det låter så när jag har R-mackorna på, inte annars. Dom skrapar i skärmkanterna oxå när det svänger rejält.
Sen så kör jag med Redline HSP i lådan, lite för mycket t.o.m. Det kanske blir lite högre transmissionsljud då(?)./FeA
4 oktober, 2005 kl. 18:36 #139768SecretAgentMan
DeltagareDet låter aspelut r-mackor om feas bil – mera olja ger inte mera ljud. 🙂
/J – kör SGM Stage 94 just nu, 95 är runt knuten
4 oktober, 2005 kl. 19:03 #139793Blocken
DeltagareDet låter aspelut r-mackor om feas bil – mera olja ger inte mera ljud. :)/J – kör SGM Stage 94 just nu, 95 är runt knuten
Själv är jag i Göteborg!
/Blocken – inte riktigt 100
4 oktober, 2005 kl. 21:19 #139817jraberg
DeltagareSketbra filmer! kan bara inte låta bli att undra vad det är som låter från Fea’s bil? låter som transmission, typ kardan eller nåt 🙁 eller är det bara däcken som skrapar i ngnstans? (hörs mest på tillbakavägen)-JR tycker SSI förare håller hög klass.
Fint att du tänker på att min bil mår bra Johan 😉 Det låter så när jag har R-mackorna på, inte annars. Dom skrapar i skärmkanterna oxå när det svänger rejält.Sen så kör jag med Redline HSP i lådan, lite för mycket t.o.m. Det kanske blir lite högre transmissionsljud då(?)./FeA
Ah! skönt.. blev nästan lite orolig faktiskt.. klart man tänker på sina medmänniskor 🙂 vill ju inte att de ska missa vintern pga ras eller nåt ju 😉
-JR
5 oktober, 2005 kl. 12:56 #139851FeA
Fint att du tänker på att min bil mår bra Johan 😉 Det låter så när jag har R-mackorna på, inte annars. Dom skrapar i skärmkanterna oxå när det svänger rejält.Sen så kör jag med Redline HSP i lådan, lite för mycket t.o.m. Det kanske blir lite högre transmissionsljud då(?)./FeA
Ah! skönt.. blev nästan lite orolig faktiskt.. klart man tänker på sina medmänniskor 🙂 vill ju inte att de ska missa vintern pga ras eller nåt ju ;)-JR
Nää, precis! Missa en vinter finns ju inte på världskartan så länge man åker Impreza! 😀
/FeA
10 oktober, 2005 kl. 17:05 #139836Lefty
DeltagareJraberg har PM proooonto
19 december, 2005 kl. 06:19 #139814Manor
DeltagareKalaskul sammanfattning av dagen Alien. Jag håller med om att norrlänningar mökar mest i Sverige :D.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #139829Lefty
DeltagareKillen sa på plats att han hade likadan spec som den röda! Denna var silver.
Utlyser gärna en duell på isbanan…! Eller ställer EVOpojkarna av sina bilar då ? 😀 😀 😀
3 mars, 2006 kl. 15:08 #139877Niklas
DeltagareLivar upp en gammal tråd då reportaget från eventet finns med i senaste numret. Tar några dagar till innan det finns i butiken men de som prenumererar har det i lådan idag vad jag förstått.
Det roligar är att vår käre Dawn från Halmstad tydligen inte bara är SSIare utan även ordförande i EVO-klubben. Din jävel! 😀 :+
13 mars, 2006 kl. 20:27 #139827b20mannen
Deltagare…Det roligar är att vår käre Dawn från Halmstad tydligen inte bara är SSIare utan även ordförande i EVO-klubben. Din jävel! 😀 :+
🙁
Tänka sig. :+
Har tidningen nyköpt här framför mig. Tänk vad varmt och skönt det blir när jag snart går ut och eldar den tidningen.
Årets syrebristpokal går till Fredrik Lund (fick jag namnet rätt?) på Bilsport. Puss, puss. :*
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.