SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Underrede till Sparcostol

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #15552
    pannan
    Deltagare

      Någon här som vet vad som passar bäst till en new age STI?

      Stolen i fråga är en Sparco EVO L.

      Mvh
      J

      #159703
      Mr Walle
      Deltagare

        det är ett himmla mickel!!!har fått dit förarstolen på orginal underrede med hjäp av rf fyrkantsrör och plattjärn och sparcos enklare sidofästen
        omöjlig att förklara hur per text
        det stora problemet tyckte jag var axelbredden den är säkert 10cm bredare än momo stolarna jag hade innan

        #159701
        pannan
        Deltagare

          det är ett himmla mickel!!!har fått dit förarstolen på orginal underrede med hjäp av rf fyrkantsrör och plattjärn och sparcos enklare sidofästenomöjlig att förklara hur per textdet stora problemet tyckte jag var axelbredden den är säkert 10cm bredare än momo stolarna jag hade innan

          Ok, på Porschen fick man borra upp original Sparco skenor lite för att kunna få stolen att glida lite, då kunde man passa in hålen. Men det vore ju bäst om det fanns bolt-on. Fast det kanske man kan glömma.

          #159699
          simo
          Deltagare

            På new age STI har jag inte en aning om hur man gör…men på GT:n så skippade man orginal underredet helt o använde de som följde med stolen. O med hjälp av ett par plattjärn bultade man fast den i orginal infästningarna

            /U – som sitter på golvet

            #159704
            Mr Walle
            Deltagare

              bolton kan du nog glömma
              detta kommer du nog behöva
              2st problemlösare så man kan byta ideer
              1st bygghandel som säljer det mesta
              tålamod och gott om tid
              och vipps så sitter dom där 🙂

              #159702
              pannan
              Deltagare

                bolton kan du nog glömma detta kommer du nog behöva2st problemlösare så man kan byta ideer1st bygghandel som säljer det mestatålamod och gott om tidoch vipps så sitter dom där 🙂

                Yep verkar som det blir så 🙂 tur man har nytt fräscht garage snart. Då kan man meka i lugn och ro.

                #159700
                jraberg
                Deltagare

                  På new age STI har jag inte en aning om hur man gör…men på GT:n så skippade man orginal underredet helt o använde de som följde med stolen. O med hjälp av ett par plattjärn bultade man fast den i orginal infästningarna/U – som sitter på golvet

                  japp, samma här. Plattjärn och en hel del mickel. Första anblicken jag fick när jag skulle klura på det var att det här fixar jag i ett nafs, sen såg jag att fästena inte är lika höga runt om och dessutom så är det lite bökiga vinklar etc.Efter ett tag så såg jag lösningen och den var inte så svår som man kan tro. Finns att beskåda i tokholm om du har lust. eller om jag hinner så kan jag fota lite.
                  Ap-hårda plattjärn och en modell kraftigare skruvtving + hammare + 12mm borr så är saken biff. + en dag bara för att montera i,ur,i,ur,i,ur,svära och sen i igen 🙂

                  Innan allt detta bör du dock veta hur du vill sitta 😉
                  o är du lika lång som ulrik och jag då är nog ett rattbyte ganska nära förestående(hett tips iaf.) för att få en riktig position 😀

                  New age modellernas fästen ser väldigt likadana ut. Vår legacy har skrämmande lika placering på bultarna och vinklar iaf. (vilket lockar till ett stolsbyte 😛 )

                  -JR

                  #159705
                  Mr Walle
                  Deltagare

                    har jag lagt upp lite bilder i mitt galleri på hur jag eller kanske ska säga vi löste det hela
                    kolla så kanske du kan sno nån ide

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.