› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Underrede till Sparcostol
- Detta ämne har 7 svar, 1,004 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 6 månader sedan av
Mr Walle.
-
FörfattareInlägg
-
7 februari, 2006 kl. 15:16 #15552
pannan
DeltagareNågon här som vet vad som passar bäst till en new age STI?
Stolen i fråga är en Sparco EVO L.
Mvh
J7 februari, 2006 kl. 15:42 #159703Mr Walle
Deltagaredet är ett himmla mickel!!!har fått dit förarstolen på orginal underrede med hjäp av rf fyrkantsrör och plattjärn och sparcos enklare sidofästen
omöjlig att förklara hur per text
det stora problemet tyckte jag var axelbredden den är säkert 10cm bredare än momo stolarna jag hade innan7 februari, 2006 kl. 16:14 #159701pannan
Deltagaredet är ett himmla mickel!!!har fått dit förarstolen på orginal underrede med hjäp av rf fyrkantsrör och plattjärn och sparcos enklare sidofästenomöjlig att förklara hur per textdet stora problemet tyckte jag var axelbredden den är säkert 10cm bredare än momo stolarna jag hade innan
Ok, på Porschen fick man borra upp original Sparco skenor lite för att kunna få stolen att glida lite, då kunde man passa in hålen. Men det vore ju bäst om det fanns bolt-on. Fast det kanske man kan glömma.
7 februari, 2006 kl. 16:37 #159699simo
DeltagarePå new age STI har jag inte en aning om hur man gör…men på GT:n så skippade man orginal underredet helt o använde de som följde med stolen. O med hjälp av ett par plattjärn bultade man fast den i orginal infästningarna
/U – som sitter på golvet
7 februari, 2006 kl. 16:52 #159704Mr Walle
Deltagarebolton kan du nog glömma
detta kommer du nog behöva
2st problemlösare så man kan byta ideer
1st bygghandel som säljer det mesta
tålamod och gott om tid
och vipps så sitter dom där 🙂7 februari, 2006 kl. 16:56 #159702pannan
Deltagarebolton kan du nog glömma detta kommer du nog behöva2st problemlösare så man kan byta ideer1st bygghandel som säljer det mestatålamod och gott om tidoch vipps så sitter dom där 🙂
Yep verkar som det blir så 🙂 tur man har nytt fräscht garage snart. Då kan man meka i lugn och ro.
7 februari, 2006 kl. 21:20 #159700jraberg
DeltagarePå new age STI har jag inte en aning om hur man gör…men på GT:n så skippade man orginal underredet helt o använde de som följde med stolen. O med hjälp av ett par plattjärn bultade man fast den i orginal infästningarna/U – som sitter på golvet
japp, samma här. Plattjärn och en hel del mickel. Första anblicken jag fick när jag skulle klura på det var att det här fixar jag i ett nafs, sen såg jag att fästena inte är lika höga runt om och dessutom så är det lite bökiga vinklar etc.Efter ett tag så såg jag lösningen och den var inte så svår som man kan tro. Finns att beskåda i tokholm om du har lust. eller om jag hinner så kan jag fota lite.
Ap-hårda plattjärn och en modell kraftigare skruvtving + hammare + 12mm borr så är saken biff. + en dag bara för att montera i,ur,i,ur,i,ur,svära och sen i igen 🙂Innan allt detta bör du dock veta hur du vill sitta 😉
o är du lika lång som ulrik och jag då är nog ett rattbyte ganska nära förestående(hett tips iaf.) för att få en riktig position 😀New age modellernas fästen ser väldigt likadana ut. Vår legacy har skrämmande lika placering på bultarna och vinklar iaf. (vilket lockar till ett stolsbyte 😛 )
-JR
12 februari, 2006 kl. 11:04 #159705Mr Walle
Deltagarehar jag lagt upp lite bilder i mitt galleri på hur jag eller kanske ska säga vi löste det hela
kolla så kanske du kan sno nån ide -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.