Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #67203
    modulated
    Deltagare

      Jaha, är det så jag skall göra när jag skall in på
      den bilprovningen nästa år, renderar det i några bonus-
      poäng hos besiktningsgubbarna ?

      // Patrick P.

      Regionsansvarig Västerås

      #67200
      Blocken
      Deltagare

        >Jaha, är det så jag skall göra när jag skall in på
        >den bilprovningen nästa år, renderar det i några bonus-
        >poäng hos besiktningsgubbarna ?
        >
        ***

        *asg* Prova! 🙂

        /Blocken

        #67208
        griml0ck
        Deltagare

          >Högre hastighet istf högst varv och buller. 😉

          Men det är ju kul när det låter o bilen bara sticker iväg som en stucken gris 😀
          Nä men ska ta o öva lite mer nu på de där, ska fixa en till konbane event på tierps flygfält innan vintern kommer om jag bara får tillbaka min koner. Kommer en del raktfram åkare me evo/cossie o så ska bli kul o se va dom kan prestera.. man vet ju aldrig dom kanske e kungar på o ratta oxo 😀

          #67210
          Digits
          Deltagare

            >Akta er för att provocera Imprezan i höga farter om ni är
            >någonstans där ni kan orsaka andra skada, eller få ett väldigt
            >snabbt stopp i ett betongfundament… 😉
            >
            >Den är giftig när det väl händer, så man bör träna försiktigt
            >på det…

            darfor jag forsoker halla mig under 40 mph 🙂

            >* Kör på BRA däck – finns det inget grepp i gummit spelar det
            >ingen roll vad man gör.
            vad ska man ha for dack da? MY03… orginal bridgestone pa nu, bara rullat 300 mil sa helst inte byte annu 🙂

            >* Lite aggressiva hjulvinklar (”Prodrivevinklarna” fungerar
            >bra – max camber fram, 1mm toe-in fram och bak).
            Pratade med en mekaniker pa Subaru och han sa att fjadringen var alldeles for mjuk for det orginal pa WRX… har han fel, eller ar han forstandig? 🙂

            >* Styva upp fjädringen och sätta lite framåtlut på bilen.
            *suck* hoppas bara Prodrive kan utveckla klart sitt kit till WRX da…

            >* Tuffare krängningshämmare bak (farliga grejer återigen, den
            >blir lömsk).
            fungerar det att byta till den fran STI?

            >Viktförskjutning är vad det handlar om då varken effekt eller
            >drivlina räcker till för att gasa ut baken på torrt
            >underlag.

            Hur fanken gor man da? Bromsar *hart* infor en kurva?

            GrimLock: Visst, man ska akta sig, fast man kan ju leka nar man har en rondell dar man ser om det kommer nagon in/ut ur, och pa oppna kurvor tycker jag (aterigen, dar man har god sikt) 🙂

            #67196
            SecretAgentMan
            Deltagare

              Kjell missar en liten sak… 😛

              Vi chaufförer med trimmade bilar kan köra med lite mera marginal, men ändå åka i stort sett lika fort som de som åker av lite då och då. 😉

              /J – som kastar sten i glashus – Silverpilen fick gräskänning på ”The Challenge” efter just en hård inbromsning, med rejäl överstyrning som effekt. 😀

              #67197
              ExOrdis
              Deltagare

                >som jag sa: inte till grad att jag skyllt på bilen, vet sen
                >ordis gav mig lite visdoms ord sist vi körde konbana man kan
                >bara ändra tekniken så går det att ta samma kurva utan
                >understyrning fast man kör fortare 😛

                Imponerande att du vågade pröva det jag sa och att du fick till det
                så bra med en gång. Det vill till att man vågar ”tappa” bilen i ganska
                hög fart för att hitta gränsen, som du märkte. Fort gick det iaf.
                Högre hastighet istf högst varv och buller. 😉

                Ang understyrning på GT:n är det en liten komponent som faktiskt gör mycket
                med Imprezans lastväxelreaktion från ingång till acceleration i kurvan. Det är anti-liftkittet från Whiteline mfl. Det innebär att
                man byter de bakre bärarmsbussningarna i framvagnen och på så sätt
                får mer Caster. Bilen reser sig inte lika kraftigt och det innebär
                bättre fäste för framvagnen. Billigaste komponenten för att ge bilen
                ett mera neutralt betende vid utgången på kurvor och mindre understyrning. Först kommer givetvis alltid körteknik, däck & hjulinställningar i nämnd prioritetsordning.

                #67206
                griml0ck
                Deltagare

                  som jag sa: inte till grad att jag skyllt på bilen, vet sen ordis gav mig lite visdoms ord sist vi körde konbana man kan bara ändra tekniken så går det att ta samma kurva utan understyrning fast man kör fortare 😛

                Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.