SSC Allmänt snack Träffar Undertiden/Eftersnack Emmaboda 5-6 Juni

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 63 totalt)
  • Författare
    challe
    Deltagare

Sma går fint att lösa på plats, hjälm går det alltid att fixa

Palm
      Deltagare

Skål så det sjunger i glasen 🙂

Kvarnis
        Deltagare

Var är tiderna ..ha int hört en skål !!!
          Gick Kokarboda under 😉 😀

down_the_drain
          Deltagare
            challe
            Deltagare

Oooo va vackert,:D
              på väg hem nu med bilen på släp efter att vänster hjullager fram gått iväg på semester 🙁

Palm
              Deltagare

Oooo va vackert,:D
                på väg hem nu med bilen på släp efter att vänster hjullager fram gått iväg på semester 🙁

Aj då det var tråkigt att höra, totalhaveri på banan eller hörde ni att det började leva? Hyrt släp och grejer för jag antar att ni körde bilen ner ”som vanligt” Inget skoj att råka ut för sådant på bortaplan så att säga.

mikke
                Deltagare

Nu är man hemma efter att spelat en fotbollsmatch också, mer död än levande dock. Grymt trevlig helg med fint väder, blev väl lite väl halt av värmen men hellre det än spöregn, fick ju jobba lite på brännan i alla fall 😀 Hoppas det löser sig med diverse strul på bilar, ska själv till garaget imorgon och se om man kan hitta vad det är som strular =/ Ska bli kul att se lite bilder och filmer framåt =)

Subarumicke
                  Deltagare

inga tider???

mikke
                    Deltagare

Lär väl ta ett tag att skriva in, men tror Ubbe körde 1.24.78 och jag 1.25.06

alrik
                      Deltagare

Kom hem precis före kl 19.

Bilen är inkörd i garaget. Hjullagrena fram började mala lite mer ett par mil hemifrån. Nu blir det att skruva och pressa. Tur att det är 1 månad kvar till storträffen.

Nu har iaf mina R-däck gjort sitt. 🙂

/Snurriksson

kamikaze
                        Deltagare

Kom hem runt 17:30 med blandade känslor, det har varit skit skoj att träffa alla tokar igen och vädret va ju toppen hela helgen

Det tråkiga är att vårat hjullager vänster fram sa upp sig på lördagseftermiddagen 🙁 så mycket så det inte gick att köra hem bilen så brorsan fick styra upp med en biltransport och förare som åkte hemifrån och hämtade bilen och oss vid middagstid i dag.

Att man dessutom aldrig kom under 1,30 medans bilen rullade gör inte saken bättre.
                          Väl hemma nu så kunde vi inte lugna oss till morgondagen utan blåbyxorna åkte på och vi började plocka ner grejorna och se hur det ser ut

Det possitiva är att vi troligen inte behöver pressa ut lagret det har redan löst sig kan man säga 😀
                          Har inte kollat än men jag har svårt och tro att huben klarat sig när det har åkt omkring grejor inne i, så nu är vi på jakt efter en ny hub med
                          Tack till alla glada tillrop och erbjudande om hjälp som vi fick på lördagkvällen det kändes faktiskt rätt tungt ett dag även om det kanske inte såg så ut

Just try
                          Deltagare

Vilken dag! Härligt väder, trevligt folk och bra tider! Hatten av för ubbe och mikke! Nästa gång tänker jag gömma mig i era bilar för att få reda på var tiden finns att hämta!
                            Var mindre trevligt att komma hem dock! Hoppade in i duschen och upptäcker att det inte finns något varm vatten, brrrbrrrr!
                            Även jag behöver nya r-däck efter en minst sagt publik friande inbromsning, precis innan mål gång!

Nu väntar kudden!

Ubbe
                            Deltagare

Jättetack till Pedersen, Spike, Janne och alla andra som fixar och donar så att vi får träffas och leka med våra bilar, dricka sprit och bete oss! Sjysst att ni alltid fixar så bra väder också!

Kul att testa lite andra bilar också, Bobbans Forester var hur kul som helst. Lite mer mos och det finns potential att gå riktigt fort! Bra bromsar också – vart sa du att du hade köpt dom? 😉

Emmaboda Superstage med SSI – kan det bli bättre?

//Ubbe – bara en aning sliten

Calle
                              Deltagare

De här måste ha varit det roligaste jag någonsin ha gjort! 🙂

Riktigt roliga dagar med trevligt folk!

Ser fram emot 10 årsjubileumet fast då med r-däck på 😉

Är smått fascinerad att bilen höll och inget gick sönder ( förutom att min högra länkarm satt lite löst..hrrmm 😛 )

Ett stort tack till dem som styrde upp detta och gör sådan här saker möjliga! 🙂

Ps. Ska bli kul att se det som fångades på bild denna sammanbitna och hysteriskt roliga helg!

OzO
                                Deltagare

Ett stort tack till ni som fixade och jobbade så detta blev av! 😎

Förbättrade min tid med 10s per varv… i ett par varv… sen tog det stopp 🙂

Körde SS för första gången i helgen. Det kommer ta många varv innan jag är nere på mitten 1.20. Typ 100 år! 😀 Men spela cykel, jag hade kul och jag är supernöjd att bilen fungerar som den ska! Q-racken kom väl till användning och det var hur skönt som helst att bara nudda vid ratten så svängde man runt konerna. Tack Jeppe for tips, jag behöver dock fler! Rätt växel och fullt ladd är ju ett sätt, men så måste man komma in i svängarna på exakt rätt sätt också… hmm… än så länge regnar det konor i min hjärna, har inte lärt mig banan efter 3 omgångar.

Att åka med Spike var som en helg på Gröna Lund, riktigt annorlunda men underhållande!

Kul att träffa vissa forumnicks i verkligheten också! 😉 Alltid träffar man nya sköna petrolheads.

Grattis Ubbe, din snabbe f-n! 😀

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 63 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.