SSC Allmänt snack Träffar Undertiden/eftersnack Kokarboda 6-7 okt

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 67 totalt)
  • Författare
    kamikaze
    Deltagare

Då va man hemma och har kommit till ro efter ytterligare en helg i Kokarboda. Lördagen började perfekt med en snurr och besök ute i gräset så då va den biten avklarad och man kunde konsentrera sig på att köra, det slutade på 1,32,31 har jag för mig.
      Nöjd över att ha sänkt mig cirka 2 sek sedan förra gången bar det av till vandrarhemmet för att fira födelsedagar och andra barnsligheter. 🙂

Dag två tog det inte lång tid innan brorsan satte en tid på 1,30,59 och jag kände att det va läge för råd, så Blocken åkte med en repa och tipsade om div grejer.
      Efter det började det kännas bättre och i den sista repan för dagen kom också tiden 1,30,91, det hjälpte inte för att ta bror men är ändå sjukt nöjd med tiden då det va andra gången man rattade SS.

Nu är det coilovers och R-mackor som gäller så ska det nog f*n gå till slut, vill tacka alla som va med och gjorde denna helg till något jag sent ska glömma ( förutom lördagkvällen som va glömd redan på söndag morgon ) 😀

Extra tack till mr Block för tips och råd som gjorde att tiden kröp ner.

/ Tobias – som hitta en överlevare sen igår SKÅL

challe
      Deltagare

Jahapp då va ytterligare en helg avklarad och dte va precis lika kul denna gången, trodde absolut inte att det skulle gå och kapa fyra (4) sek 😮 😮 med exakt samma bil som förra gången. Ett stort tack till mr Black för lektionen i hur man bäst attakerar konerna på superstagen.

Sen hade vi ju hur skoj som helst vid sidan av banan, Spike nästa gång hänger jag o broder på hela vägen ända till målsnöret, att först spela match på fredakvällen, sova 4 tim, upp och köra SS och sen avsluta kvällen med saft o bullar kan få även en elitidrottsman på fall 😉

Ett apstort tack till alla som höll på någotvis va med och höll i trådarna för att vi andra ska kunna komma dit o leka en hel helg, tack som faen

/ C – inte helt hundra laddad

challe
        Deltagare

Varför kan inte jag lägga in bilder i albumet som Yonaz länkade till?

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album702

SPiKE
          Deltagare

Så jä*la fränt det var att åka kokarstage i kokarboda med kokarsti´n 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀

1.32.31 med (däck)rökfylld kupe´ och dagenefterkvällenförehuvud är jag nöjd med.

Någon som har lite bilder på ring tillverkningen?

challe
            Deltagare

Nåt sånt här kanske…
              http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album703/PA060005.sized.jpg

Bliden är genomrôten, visst, men du tjôtade ju så

Edit: Resten finns här http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album704

Yonaz
              Deltagare

Varför kan inte jag lägga in bilder i albumet som Yonaz länkade till?http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album702

Fixade lite: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album702
                Lägg upp era bilder.nyss

Janne har full koll och styr om sina egna blider senare…

GT99
                Deltagare

Då har man tagit sig hem från emmaboda och vill tacka alla för en urkul helg. Många som körde bra och själv är jag nöjd med 1.30.34 lite synd att man inte kunde pressa sig ner under 1.30 men men blir fler gånger hoppas jag…
                  En intim stund med kudden lockar väldigt nu…
                  Ha det!

griml0ck
                  Deltagare

Precis hemkommen. Ännu en lyckad SSi träff. Vi vet verkligen inte hur man gör fel?! 😉 Perfekt väder o perfekt grupp me gassugna kokarförare. Kul o få åka me olika bilar o olika förare. Grattis till alrik som körde sketa bra på söndagen! Hoppas tipsen hjälpte!

Jeppe piska runt golfen bra oxo, ja fick åka me på vinnarrepan (1.34.xx)! 😛 Alla kokare var väl under 1.40 denna gång oxo! Kanske under 1.35 blir målet nästa gång 😀

Men nu ere lägg dax. Tack för en kul helg!

Adam K
                    Deltagare

Hemma! Och hittade parkering invid huset, så att grannen hör om nån skulle försöka nåt dumt med R-mackorna i trunken.

Tack så mycket alla arrangörer och medverkande boxerheads!
                      Och speciellt till Micke Alriksson o Ubbe som instruerade mig om hur man svänger så att jag tog 4 sekunder till idag 😀 :*

MariaimprezaGT
                      Deltagare

jag kom nästan hem jag.. en mil hemifrån så tappade jag allt laddtryck. å när jag gasade så bara bilen bluddrade å hoppade på vägen.. sen började det skrapa vid ojämnheter.. Men jag visste att ja måste få hem bilen.. å att om jag stannar så kommer jag inte längre.. så hem kom jag. öppnade huven.. hittade inget väsentligt.. backade två steg.. suckade.. å såg att HELA ic hade lossat!!! satt bara i en slangklämma på insugsdelen.. Undre staget hade helt gått av, å övre fästet hade gängat ut sig.. å utblås sidan hade lossat från röret..
                        så jag har nu ägnat en timme ihop med kompisar med att meka skyline.. vi fick ihop den.. Men troligtvis är nån slang inte riktigt tät, stiften är nog slut, för den misständer en del å rycker… så ska nollställa ECU imorgon.. Byta stift.. å skruva…

Samt ta bort alla märken efter konerna..

Var de inte konbane”träff”?

I morse var det jävligt spännande.. hade magjympa.. *höger-vänster-höger-vänster.. tänkte även ta ut svängen till första porten efter vändningen.. men de hade ingen annan gjort, så asfalten var kall där. .så jag spann loss på fyrans växel å insåg att de nog inte går så bra att bromsa på de spåret… så gick in till de spåret jag kom från.. fick nita lite hårt.. å sen var de slalomen igen.. *höger-vänster-höger-vänster* 😛

GRYMT KUL ATT FÅ KÖRA FAST JAG INTE HADE IMPREZA!!! men färgen var iaf hyffsat rätt.. Tack Block å Janne för att jag fick vara med :7

Tack Palm för att jag fick låna din bil å låta Jeppe den odödliga åka med =)

Börjar snart bli dags att sova.. nu när baksmällan nästan har gått över..

Tack block för du tog med årets partybuss (några av oss rockade fett i den när vi hade som roligast :+ ) dvs astran..

EDIT.. en sån tur du hade gått å lagt dig..

Maria- som har klämskador över revbenen efter dykkonster i bilen 😉

Audi is teh ####!!

alrik
                        Deltagare

Kanonskoj helg är en bra sammanfattning av helgen!!

Som vanligt så har man väldigt skoj med SSi, spelar fan ingen roll vilka som är med så är det en superskön schargong(hur F*N de stavas) Alla ligger på samma plan oavsett allt?!? 🙂

Vill tacka alla som deltog för en mkt skoj träff!

Speciella tack till Arne för lugn rumskompis.

Grimlock = min SS-coach!
                          Efter att haft Johan i högerstolen en vända så kapades 3sekunder direkt genom tips på linje och vart man kan börja gasa ur partierna. När jag själv satt i vänsterstolen med Johan vid ratten när han drämde till med 1,29,xx efter endast 2 svängar med min bil var mkt lärorikt, speciellt på bromspunkter. Då kapades de ytterligare 1,5-2sek.

Småtips en under hela söndagen har stor del till att jag lyckades komma ner såpass långt som jag kom. Mitt mål med resan var att ha grymt skoj och komma under 1,35.

Fastnade ett bra tag på låga 1,30,xx tider innan 1,29,xx tiderna började komma. Kunde ju inte låna Grimlock köra snabbare än mig i min egen bil! 😀

SS kommer absolut besökas flera gånger!!!

Nu ska de sovas, 10h är på tok för lite på 3 dygn.

/Mikael – supernöjd, 1,28,54

GRID
                          Deltagare

Var ju inte där, men man får väll tacka för skammbuden på bilen eller nåt… 170k pfff 😛

Palm
                            Deltagare

Kanonträff igen, hade skitskoj även om det fanns nervösa känningar när Maria rattade min bil 😮

Kanonväder att köra ss i, kallt i luften men torrt på banan. Lite justering av Camber fram och mera attack resulterade i slipning med 5,1 sekunder sedan sist till 1,33,xx vilket känns skitgött. Jeppe instruerade som vanligt flitigt…..när han inte låg och sov i sin golf 😀 Tror Block har lite bildbevis på detta 😉

dragster
                              Deltagare

Då var man hemma efter en sket kul helg, som vanligt medd SSi, från Emmaboda. Tack alla som gjorde detta möjligt. 🙂
                                Extra till Jeppe som gav lite tips som gjorde att jag kapade 2 sekunder efter att ha kört samma tider i 4 timmar.
                                Tyvärr så nådde jag inte ner till 1:29 tider som jag hade hoppats på.
                                Men det var nära.:P
                                Nästa år så…

Ubbe
                                Deltagare

Vilken skön helg!!!
                                  Sitter med en bunt papper med tider som ska sammanställas, hinner/orkar förhoppningsvis fixa med det ikväll!

Tack till Janne & Block för arrangemang, Maria för fin-fina priser och alla ni andra galningar som lätt gör det värt att köra 100 mil över helgen! Hade migrän på G på lördagkvällen om någon undrade varför jag försvann… hade redan pillat i mig en dags-dos med TREO men det ville sig inte riktigt. 🙁

//Ubbe

PS. För er som fortfarande vill slipa tiderna från i helgen så kostar det 1.000:- per tiondel :+

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 67 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.