› SSC › Allmänt snack › Träffar › Undertiden / Eftersnack Landskampen @ Emmaboda SS
- Detta ämne har 20 svar, 2,697 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av
Janne248.
-
FörfattareInlägg
-
1 juli, 2011 kl. 17:56 #26218
Blackwidow
DeltagareJaha då vart jag med passagerare på plats @ Moshults vandrarhem och knäcker öl!!
Vart blir resten av?!?
Skål!!!!!!!!!!
1 juli, 2011 kl. 21:25 #225846LegacyLarsa
Keymaster-har ni fest eller?(http://www.youtube.com/watch?v=syrh5XQXJqk)
-använder ni fulöl? (http://www.youtube.com/watch?v=DnL5b9dzecY&feature=related)
/Larsa
1 juli, 2011 kl. 22:35 #225856Zetterlund
DeltagareJaha då vart jag med passagerare på plats @ Moshults vandrarhem och knäcker öl!!
Vart blir resten av?!?
Skål!!!!!!!!!!
Vi är här vi oxå 🙂 i den lilla stugan mitt emot 😀
Inget internet förens så här sent.. Så nu ska Herr Zetterlund sova om Herr Zetterlund ska orka upp imorn..
Ska försöka uppdatera lite med kanske en bild eller två och lite tider under dagen.
Hoppas vädergudarna är på vår sida 😀
Ses i morn allihopa !
2 juli, 2011 kl. 02:58 #225862Vince
KeymasterNu är även gbg gänget på väg 🙂
3 juli, 2011 kl. 18:42 #225854Just try
DeltagareNu har jag hunnit landa efter gårdagens strapatser.
Känns idag att man var vaken i 24 timmar igår.Tycker vi hade en riktigt bra dag i Emmaboda. Vädret var med oss och det var bara glada trevliga människor. Alltid kul att träffa nya människor och kul med en mix av bilar.
Dagen avslutades med en grill kväll hos Andersson = Super gott kött, potatis sallad mm.
Helt enkelt en kanon dag.
Tack Herr Zetterlund!
3 juli, 2011 kl. 19:40 #225857Zetterlund
DeltagareNu har jag hunnit landa efter gårdagens strapatser.
Känns idag att man var vaken i 24 timmar igår.Tycker vi hade en riktigt bra dag i Emmaboda. Vädret var med oss och det var bara glada trevliga människor. Alltid kul att träffa nya människor och kul med en mix av bilar.
Dagen avslutades med en grill kväll hos Andersson = Super gott kött, potatis sallad mm.
Helt enkelt en kanon dag.
Tack Herr Zetterlund!
Nu har Herr Zetterlund landat hemma i Oslo.. 126 mil på mätaren 😉 Har ett långt arbete framför mig.. Bilder, Filmer & Tider jag måste ta hand om.. Blir en lång natt är jag rädd för :p
För att summera gårdagen.. 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
Kan bara instämma med föregående talare 😀 Tack för den goda grillmaten ANDERSSON !! Viltsvin äger!! 😀
*spammar ännu fler* 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
Vädret var på vår sida! Det regnade visst någon kilometer från banan vad vi kunde se 😉
Trevligt folk! Alltid kul med en blandning av ansikten.. Och lite rivalitet mellan några märken 😀
Kul remix av bilar! Blir lite mer ”Fight” då (kändes det som iaf) :p*spammar ännu fler* 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
Så nu får jag nog släppa forumen och öppna PS, PR & Excel 😛
Hoppas att alla har kommit hem tryggt å säkert! Nu är det bara å börja ladda inför nästa SS ”Landskamp” .. för nästa år blir det en tvådagars 😎
3 juli, 2011 kl. 19:59 #225855Just try
DeltagareÖka Zetterlund vi vill se tider!!!!! och bilder!!!!!!!
🙂
3 juli, 2011 kl. 22:20 #225865Mortil
DeltagareJa de va trevligt. men nästa gång blir de med R-däck och 100 kg lättare.
och om det inte ordnats inom klubben så ser jag till o ha med folk för o hålla ordning på line-up då den va rena skämtet.
e ju lite spännande o ena stunden få höra att det är nummerodning som gäller och 8 minuter senare är de fritt fram, kör fram o ställer sig och blir då bortförsad för att det är nummerordning helt plötsligt igen. detta för att folk ska ha tid och meka, ska ja då som fick avbryta min körning pga punka låta alla stå o vänta tills jag bytt däck? för att köra min andra runda ? snälla nån. behöver man meka med bilen så får man ju ta den smällen. så är de mig vetligen i all bilsport ?
i övrigt väldigt trevligt arrangemang och folk. å vädergudarna va på vår sida också va ju skönt.
3 juli, 2011 kl. 22:33 #225847Janne248
DeltagareAlbum skapat, kolla lite foton HÄR.
Rolig träff Zetterlund, synd bara att endast en norrman vågade sig ned till oss! Vill se repris nästa år med en verklig landskamp!
Kul att se lite andra bilar än Subarus i action!
Och Andersson! Trevligt efterfest! All heder till dig!
God natt gott folk!
3 juli, 2011 kl. 23:34 #225858Zetterlund
DeltagareJa de va trevligt. men nästa gång blir de med R-däck och 100 kg lättare.
och om det inte ordnats inom klubben så ser jag till o ha med folk för o hålla ordning på line-up då den va rena skämtet.
e ju lite spännande o ena stunden få höra att det är nummerodning som gäller och 8 minuter senare är de fritt fram, kör fram o ställer sig och blir då bortförsad för att det är nummerordning helt plötsligt igen. detta för att folk ska ha tid och meka, ska ja då som fick avbryta min körning pga punka låta alla stå o vänta tills jag bytt däck? för att köra min andra runda ? snälla nån. behöver man meka med bilen så får man ju ta den smällen. så är de mig vetligen i all bilsport ?
i övrigt väldigt trevligt arrangemang och folk. å vädergudarna va på vår sida också va ju skönt.
Bra där Mortil! Du var väl en av de som åkte bredast tror ja 😉 .. i konståkning.. Hehe 😎 Fram med en uppsättning DMACK ”R” tassar till nästa år.. och då kanske du inte behöver åka på förställ..
Och jag ber om ursäkt för strulet med lineup å startordning … lite svårt att vara ensam funktionär på sånna här event
blir att delegera arbete till andra hårdare nästa gång
Album skapat, kolla lite foton HÄR.
Rolig träff Zetterlund, synd bara att endast en norrman vågade sig ned till oss! Vill se repris nästa år med en verklig landskamp!
Kul att se lite andra bilar än Subarus i action!
* massa bilder :p *
Och Andersson! Trevligt efterfest! All heder till dig!
* bild på Andersson 😉 *
God natt gott folk!
Trevliga bilder där Janne! Jag ska försöka få upp mina under morgondagen. Tillsammans med ”ALLA” tider 😀
4 juli, 2011 kl. 00:35 #225859Zetterlund
DeltagareDagens Bästa Tid: 1,25.63 – Bil nr: 4 – Just Try
Total snitt tid: 1,42.29
Total antal tidtagna rundor: 172De bästa tiderna:
Startnummer – Nickname – Bil – Bästa tid
1 – Garagekungen – Subaru Impreza STi -07 – 1,34.78 (1,31.75 med Z06 vette)
2 – Spike – Volvo 740 Turbo – 1,35.63
3 – Janne248 – Subaru Impreza STi -04 – 1,34.93
4 – Just Try – Subaru Impreza STi RA -96 – 1,25.63
5 – Arellano – Subaru Impreza STi -02 – 1,33.85
6 – Pebexxa – Honda S2000 – 1,39.87
7 – Blackwidow – Subaru Impreza STi -05 – 1,27.94
8 – Andersson – Subaru Impreza STi -08 – 1,31.28
9 – DJ_pelle – Subaru Impreza STi -11 – 1,33.34
10 – Kenneth – Subaru Forester XT -06 – 1,46.47
11 – Jonaz88 – BMW 318 E30 – 1,39.63
12 – ThonyCM – Subaru Impreza GT – 1,27.94
13 – Lasse Z06 – Corvette Z06 – 1,45.87
14 – Max Z06 – Corvette Z06 – 1,37.68
15 – ChristianS – Subaru Impreza STi Type R -00 – 1,40.25
16 – Mortil – Toyota Celica GT4 – 1,38.40
17 – Rickard – Volvo 740 Turbo – 1,38.31
18 – Cryo – Toyota Celica GT4 – 1,44.13
19 – Nocal – Porsche 944 – 1,35.15
20 – Björn – Subaru Impreza STi -11 – 1,33.00
21 – Växjö Bilvård – Subaru Impreza Sti ? – 1,32.634 juli, 2011 kl. 07:40 #225848Janne248
Deltagare3 – Janne248 – Subaru Impreza STi -04 – 1,34.93
Kul med tider, men personlig katastrof!
Körde på 1.33,78 2008 enligt artikeln i Bilsport.
Vet jag körde snabbare 2010…. men hittar inte på tiden…4 juli, 2011 kl. 15:05 #225853Andersson
DeltagareTACK ska ni ha för en trevlig dag.
# Bra ordnat Zetterlund och rätt väder hade du beställt oxå.
# Fick inte till någon bra tid men bromsarna ville inte vara med mig riktigt denna gången hoppas på nya under veckan.
# Förtydligande ang. lunchen, jag ringde på torsdagen och förvarnade pizzerian att vi kunde komma minst 20 personer. Kl.12 kom det någon o hämtade ca:20 pizzor. Kl12.15 kom det 37 personer till det va vi det så 60 rätter, då förstår ni kanske varför vi fick vänta lite. Men nästa gång kan han öppna tidigare eller får vi förbeställa innan sa kocken så slipper vi vänta.
# Trevligt att så många ville komma på grillningen efteråt, tror inte någon fick köttet cremated 😉 250 skott gick det åt men inte lika många lerduvor, hittade allt några hela efter er ute på hygget 😀 hoppas ni hade roligt.
# Tråkigt att Spike, Ulrika, Rickard och lillkillen missade festen pga. Rickards Volvo som älskar turboagregat, du kanske ska behålla kokaren iaf Spike 😉 Men ni fick iaf lite vildsvinstacos och skytte på söndagen istället.4 juli, 2011 kl. 17:56 #225864Garagekungen
DeltagareTack för en jättetrevlig helg !!!
Roligt att få prova SS, även om inte skicket på min maskin var på topp denna gång. 😮
Jag skall läcksöka i veckan och hoppas få ihop-et till helgen…
…så storträffen kan besökas på söndag.Mycket trevligt att träffa Andersson, en fantastisk värd, väl förtjänt uppskattning för allt fixande och efterfesten var KAAAaaAANON !!!
😀
(nästa år tar jag med egen bössa åsså, så det blir lite mer fart på skjutandet… 😀 )Kul att få ett ansikte på några till i klubben.
Sist men inte minst: STORT TACK till Zetterlund för att även du roddar i allt detta, med ständigt glatt humör !
🙂Lite störande att jag körde snabbare, med en enda körning, i Z06:an på gatdäck än med min egen bil… 😮
…får skylla på att mina däck är några år gamla. :rolleyes:Självklart skall vi (både jag och far&son Z06) åka SS fler gånger !!!
Väl mött nästa år på Emmaboda !
/
GK
(som under bilen mest hela dagen, blev solbränd och fick träningsvärk)PS.
Zetterlund – kan du inte skriva bakom respektive om de åkte på R-däck eller Gat-däck…:p
…imponerande hur fort det går när man har de extra fenorna på bakvingen – hatten av !!!
(även om du inte åkte bansträckningen utan trodde konerna skulle köras över :p )4 juli, 2011 kl. 19:27 #225863Vince
KeymasterKanon dag…..nästa gång så måste jag ha pärlan med så att jag får en tid på den (även om det förmodligen inte blir nån höjdartid :p)
Kul att få träffa nya ansikten o få namn bakom forumnamnen (o nu fattar jag varför du heter garagekungen :D).
Eloge till den enda norrmanen som ställde upp med sin forester
Kul att jag fick åka corvette också :).
Tack Blackwidow fõr en grym åktur…du är jäkligt snabb även om det inte riktigt räckte till fõr en fõrsta plats. (hoppas du kan fixa avgasläckaget innan strängnäs)
Tack Andersson för gästvänlighet o den grymma maten (som vanligt)
Bra fixat av Zetterlund (starkt gjort att fixa allt detta själv).Vi syns på storträffen 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.