SSC Allmänt snack Träffar UNDERTIDEN/EFTERSNACK Storträff 2009

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 46 totalt)
  • Författare
    .zip
    Deltagare

Här är boven som gjorde att jag inte kunde köra mer än 10 varv.

http://www.impreza.nu/expo/albums/temp/P7070005.sized.jpg

Och ett försök att tejpa skiten så höll den inte mer än 2 varv till.

http://www.impreza.nu/expo/albums/temp/P7070001.sized.jpg

Man får helt enkelt skylla sig själv. Har länge funderat på att byta till antingen silikon eller FMIC men har inte orkat 😀

//.zip

LegacyLarsa
      Keymaster

En riktigt kul helg!

kul med nya och gamla ansikten, och tack surbarbro för turen i ”monstret” snacka om stumt, skönt chassi! :7

Ska försöka titta på filmen i morrn, och se vad som är lämpligt att ladda upp.

/Larsa

roadtip85
        Keymaster

Jag vill också bara tacka alla för trevliga dagar på banan och roliga kvällar på campingen med bira och bastu mm…

Första gången jag körde Type-R:en på riktig bana, innan har det bara varit konbanor och SS men det här var riktigt skoj också! Måste fixa bättre bromsar till nästa gång bara.

challe
          Deltagare

Jaha då va man hemma igen efter att ha tagit en extra natt hos ordis henke ( tack igen du för badet och det andra 😀 )

Annars va helgen hur kul som helst, det blev ju lite folk tillslut som hängde med karavanen upp 🙂
            Och som vanligt när jag och brorsan kör bana så eldades det bromsar hej vilt, enligt ozo som stod och flaggade vid inbromsningen efter långa rakan va våra framskivor illröda vid ett par tillfällen 😮 så det är ju inte så konstigt att skivorna spricker och dummar sig :D. Sen måste ju LegacyLarsa ha en stor klapp på axeln för att du tänkte ett steg längre än vi gjorde och tog med extra fram belägg ( vi trodde att dom skulle hålla hela helgen LLÄTTTH 😀 😀 }( )

Annars va det som vanligt jättekul att träffa alla igen och även lite nytt folk

Pedersen
            Deltagare

2 ord:

TACK ALLIHOP!

och jag menar verkligen ALLIHOP.

Ett rent nöjje att vara med och arrangera när allt flyter på så bra.

Grillpartajen på campingen var nog ta-mig-tusan årets höjdpunkt (LÄÄÄTTT!!! ;)).

Som alla andra tyckte jag det var kul med en blandning av gamla och nya ansikten. Tycker synd om er som fick ställa in i sista sekunden men det går fler tåg.

Kvarnis: Ja den var inte dum, undrar vart den tog vägen… 😀

Janne/Grid/Ozo/m flera: Riktigt kul med så många bra bilder.

Hoppas att vi ses igen på Gelleråsen om inte annat. Då ska jag INTE åka Golf…

/En sliten men glad banträffsansvarig

kamikaze
              Deltagare

Ja vad ska man säga, det är alltid kul att umgås och köra bana ihop med SSI och denna gång va inget undantag 🙂

Boendet va perfekt ”bara 600 meter från banan” som någon sa och drog med sig ett gäng på promenad på fredagkvällen för att inspektera flaggvaktsposter osv, det va det sista vi såg av dom den kvällen 😀 😀

Till en början tyckte jag inte banan va så rolig men när man lät bli att ge fullt på långa rakan och spara bromsarna vid inbromsningen så blev resten väldigt kul när man hittade lite spår och fick flyt i körningen

Nu ska vi ner til garaget och byta skivor till ett par som inte vibrerar så man tappar greppet om ratten när man bromsar

Vi syns på Gelleråsen

Andersson
                Deltagare

Hemma och utvilad efter 188 mil i stolen.
                  En kanon helg, TACK ALLA för detta trevliga minne. Nästa gång ska jag välja ett annat skift så man inte är halvdöd hela helgen, kändes inte bra att ha dricka med sig hem 😉
                  Skönt att allt är helt efter helgen,räcker med en bucklig bil på verkstad och en stor tankräkning.

JanE- Stort tack till dina ”päron” vi behövde iaf inte åka hem hungriga 😉 med smutsiga bilar. Kul att du visade oss bron oxå

Ubbe o Lotta- Hoppas ni har bromsar hela semestern.

Styrelsen- som fixade en kul bana och ett lite specielt boende man bör gilla tåg iaf. Vad gör det om huset står lite snett vi fick ju igen dörren 😀

MVH C Andersson / Mr Konjak

”Fungerar det inte med våld tar du i för lite!”
                  Impreza STi -08

LegacyLarsa
                  Keymaster

http://www.youtube.com/watch?v=m_N1wB__LSg

En första film, kanske inte den bästa, men ändå..

/Larsa

.zip
                    Deltagare

Härligt Larsa…. Mer filmer!
                      Hade du inte oxå spelat in inne från bilen?

Såg även Ubbe och Lotta med en kamera 🙂

//.zip

alrik
                      Deltagare

Nu är äntligen internet igång efter 1v frånvaro pga åskan dödade stationen.

Som vanligt skoj att spendera en helg med SSI. Träffa trevligt folk och umgås är underskattat.

Får tacka Tommie för några varv i hans bil också.

Tror jag börjar bli bekväm… Man kan ju prata i telefon i 170 km/h i DKW och höra allt som sägs 🙂

Bilder kommer troligtvis i helgen

/Mikael

karlzzon.
                        Deltagare

Väldigt OT men nu sitter det en annan turbo i min bil!! Hoppas att den inte drar liiika mycket olja vid lite belastning :-(.
                          När ändå downpipen va nere så monterade jag på ett 3″ rostfritt hela vägen också och är väldigt nöjd då den blev tystare på lågvarv men mycket grövre ryt över 3000Rpm 😀 .

Foppa
                          Deltagare

Får tacka alla som hade fixade träffen!!
                            En skitkul helg 🙂

Lär nog uppgradera bromsarna lite bara!!

Sen vart man regionsansvarig för Värmland/Dalarna,
                            Ska försöka fixa en konbana i Hedemora i September nån gång 😛

Gotlandring till årsträffen 2010 då??

MVH
                            Forsberg
                            ———————————————————————-
                            http://www.garaget.org/Forsberg_Impreza

Regionsansvarig för Värmland/Dalarna

Ubbe
                            Deltagare

Hej alla glada! Nu är vi också hemma efter att ha stannat några dagar extra i Sundsvallstrakten.

Jättetack till Janne, Pedersen, Spike och alla andra som drar i trådarna för att vi vuxna barn ska få leka med våra bilar! Kul och trevligt som vanligt!

Stort tack också till Andersson för lånet av belägg och meckhjälp! Hör av mig på PM sen! Nästa gång ska vi ha lite bättre koll på beläggen… :+

Ska tömma kameror och lägga upp vad det lider…

//Lotta å Ubbe

FeA
                              Deltagare

Tack till ALLA för en kanonträff!

Jag som redan kört banan visste om att det äts duktigt med belägg där, och tog därför med mej en extra uppsättning redstuffbelägg, synd bara att dom var till bak… 😀

LegacyLarsa
                                Keymaster

Så här går en impreza med original dämpare och fjädrar..

http://www.youtube.com/watch?v=p0nu3o2wHsE

/Larsa

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 46 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.