› SSC › Allmänt snack › Träffar › Undertiden / eftersnack: Storträff 2011
- Detta ämne har 71 svar, 5,905 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av
Mäki.
-
FörfattareInlägg
-
10 juli, 2011 kl. 19:03 #226100
karlzzon.
DeltagareTack SSC för en mycket trevlig storträff!!!MEN speciellt TACK till Janne248 och Zetterlund!!!!!!!!!!!!!! utan dessa eldsjälar skulle det inte ha blivit någon storträff. Så roligt och snacka lite med likasinnade.
Nu måste jag duscha barnen annars tar Fru Karlzzon illa vid sig.
10 juli, 2011 kl. 19:13 #226113Mäki
DeltagareÅåh Fru Karlsson! 😀
Som om man inte hört den idag :p
10 juli, 2011 kl. 19:25 #226103dj_pelle
DeltagareVill tacka ALLA för en supertrevlig och jävligt rolig helg!!! Laddar nu upp inför nästa träff… Har små planer på gelleråsen nästa helg men vet inte hur det ser ut på jobbet än.. Om vi inte syns då så syns vi senare. Ha det bra så länge!
/ Pelle (vit sti racing)
10 juli, 2011 kl. 19:42 #226114Mäki
DeltagareBilder på G, håll utkik.
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?p=618043#post61804310 juli, 2011 kl. 19:55 #226085Ubbe
DeltagareHemma med alla bilar, dödstrött! Vilken kanonhelg, som vanligt! Jättetack till Janne, Håkan och alla andra som roddar och fixar. Kul att träffa alla gamla och nya filurer även om det var lite dålig uppslutning den här gången! Hur man nu kan välja att åka till Norge när SSC har storträff…:eek:
Imorgon blir det till att slicka såren och putsa bort konmärken, sen boka tid för kopplingsbyte när Fürsten väl öppnar igen efter sommaren. Tror jag får tagga ner lite på starterna i framtiden. 😀
10 juli, 2011 kl. 20:16 #226082GRID
DeltagareJag bara snabbhälsade på men fick en tur i skogen ändå 🙂
Det var kul att få testa på det en gång också!
10 juli, 2011 kl. 20:32 #226089Lotta
DeltagareTack alla härliga killar och tjejer för en kanontrevlig helg som vanligt! Trots att det inte blev någon körning alls för mig så hade jag en jättebra helg ändå (tog iofs en repa i demo-STI Racingen men det var liksom inte riktigt samma sak som den egna pärlan… 😀 ).
Jättebra ordnad träff som vanligt. Stort tack till er som engagerar er så att dessa träffar blir av.
Ha det bra allihopa!
Kram
10 juli, 2011 kl. 20:33 #226077Manor
DeltagareJa stort tack för två härliga dagar då även vädret var på vår sida :).
- Janne248 och Zetterlund, stort tack för allt jobb ni lägger och har lagt ner. Utan er hade det aldrig träffen blivit av.
- Ubbe, grattis till bästa tiden även dag två.
- SAD-Janne med crew…lika toppen som vanligt, och tack för åkturen med BMW:n. Jag måste väl säga som koordinat-Vince…det blev nästan ett kalsongbyte ;).
- Göran ”Ozo + Ros”…a.k.a Stora Slev, tack för gott sällskap även om du snarkar ;).
- Jeppa, trist med bilen…men tur i oturen att det gick så pass bra ändå. Du kan nog också få ta över min gamla titel Mr HauseWagon.
- Andersson a.k.a Mr Konjak, du är väl värd alla dina nya roller/titlar…och vilken härlig bil.
- Koordinat-Vince, vilken klubbkompis som hjälpte Mr Konjak med skjuts efter delar i Västerås på lördagen…RESPEKT mannen :).
- Fru Karlzzon, skönt att du inte tog illa vid dig till kanontiden 1.08.39.
- Herr Karlzzons 1.02.00 var en ruggig tid som stod sig länge.
- Skönt att Impreza GT även fungerar som folkracebil…det bevisades av ”Jag åker på en åker”-Helena…grattis till en kalastid både till dig och blivande make ;).
- Surbarbro…det är verkligen din bil nu, och det är en underbar sång i den :).
- Stort tack till alla som gjorde dessa två dagar till en höjdarupplevelse, och hoppas att det kan bli en repris varje år.
Superkul att vi även fick besök av två stycken Legacys…en på lördagen med mycket fix och trix på, och på söndagen dök en tidigare medlem upp med man och barnbarn. Barnbarnet som gillade alla bilmärken, och även visste hur bränd koppling luktade.
Kalaskul att även få köra den nya Forestern på terrängbanan tack vara Strängnäs Subaruhandlare och GENERALAGENTEN…ja, ni läste rätt…det var inte något mesig majoragent eller översteagent…nix det var en livs levande och äkta GENERALAGENT :D.
Ni som inte var på plats missade helt klart något väldigt kul.
Alla arrkasbollar och bondkakor tog slut, samt stora mängder kaffe och Coke. Göran, du är en värdig ”Fika prins”…men det tar många år att bli ”Fika kung”.
10 juli, 2011 kl. 20:36 #226115Mäki
DeltagareJa stort tack för två härliga dagar då även vädret var på vår sida :).
- Janne248 och Zetterlund, stort tack för allt jobb ni lägger och har lagt ner. Utan er hade det aldrig träffen blivit av.
- Ubbe, grattis till bästa tiden även dag två.
- SAD-Janne med crew…lika toppen som vanligt, och tack för åkturen med BMW:n. Jag måste väl säga som koordinat-Vince…det blev nästan ett kalsongbyte ;).
- Göran ”Ozo + Ros”…a.k.a Stora Slev, tack för gott sällskap även om du snarkar ;).
- Jeppa, trist med bilen…men tur i oturen att det gick så pass bra ändå. Du kan nog också få ta över min gamla titel Mr HauseWagon.
- Andersson a.k.a Mr Konjak, du är väl värd alla dina nya roller/titlar…och vilken härlig bil.
- Koordinat-Vince, vilken klubbkompis som hjälpte Mr Konjak med skjuts efter delar i Västerås på lördagen…RESPEKT mannen :).
- Fru Karlzzon, skönt att du inte tog illa vid dig till kanontiden 1.08.39.
- Herr Karlzzons 1.02.00 var en ruggig tid som stod sig länge.
- Skönt att Impreza GT även fungerar som folkracebil…det bevisades av ”Jag åker på en åker”-Helena…grattis till en kalastid både till dig och blivande make ;).
- Surbarbro…det är verkligen din bil nu, och det är en underbar sång i den :).
- Stort tack till alla som gjorde dessa två dagar till en höjdarupplevelse, och hoppas att det kan bli en repris varje år.
Superkul att vi även fick besök av två stycken Legacys…en på lördagen med mycket fix och trix på, och på söndagen dök en tidigare medlem upp med man och barnbarn. Barnbarnet som gillade alla bilmärken, och även visste hur bränd koppling luktade.
Kalaskul att även få köra den nya Forestern på terrängbanan tack vara Strängnäs Subaruhandlare och GENERALAGENTEN…ja, ni läste rätt…det var inte något mesig majoragent eller översteagent…nix det var en livs levande och äkta GENERALAGENT :D.
Ni som inte var på plats missade helt klart något väldigt kul.
Alla arrkasbollar och bondkakor tog slut, samt stora mängder kaffe och Coke. Göran, du är en värdig ”Fika prins”…men det tar många år att bli ”Fika kung”.
Utan er hade helgen inte varit densamma! Trots att ni inte var ute på banan 😀
10 juli, 2011 kl. 20:44 #226064OzO
DeltagareHur fan kan jag vara så trött som bara satt och proffsfikade med Arraksmannen?! 😀
Skulle hälsa på en dag men det blev ragga upp sängplats, byta ut lättölen mot starkare saker och sen ge sig ut på flygfältet även dag 2. Detta tack vare 1. Paret Karlssons grymma övertalningsförmåga 🙂 2. att det är så jäkla kul att umgås och uppleva SSI/C-träffar! Folk ringer t.o.m. från Norge för att få vara med! 😉
Jag var smart nog att sätta spriten på någon annans rumsnummer! 😉
Jag ska definitivt slänga strandraggarsolkrämen från 1988 som bara stank kokos… *bränd* 🙁
Åter igen har ett nytt begrepp uppfunnits tack vare en viss Kokospojke! Förra året lärde vi oss vad vikare och skrynklare vad för något. Ordet generalagent finns redan men inte som begrepp. Läs o lär: GENERALAGENTEN! 😀 Och då vill jag passa på att tacka Subaru för deras besök under första dagen!!
Provkörningar av STI på konbana samt Forester på terrängbana var lysande!
Det enda minuset var grillbuffén (tillbehören var bra men inte resten) och personalens otroligt osnabba barservice. Allt annat var super! Iofs kunde antalet deltagare vara liiiite större…
Kul att sitta vid tidtagningen dag 2 också och se alla förbättringar. Grymt kört alla! Ubbe, de är lite envis 😉 bara så du vet, men bäst! Andersson, låna inte ut nåt till SAD-Janne nå mer! 😉 Jeppe, du är snart tillbaka igen! 🙂 Ett sort minus till alla bönder som sätter upp eltaggtråd!!! 😡 Karlssons, ni e riiikigt snabba! Fru/Fröken Sternborn (f’låt, glömt namn) stod för snyggaste vänsterbromsningarna! 😀
Specialized, kämpa! 😎Vilken bana var roligast?
Slutligen tummen upp för arrangörerna, ingen nämnd ingen glömd! 😎 Fast jag vill iofs tacka besiktingspersonalen för ett extraordinär insats! Dom var värda alla bondekakor i världen! 😉
Numera besiktningsman och förste taggtrådslagare!
*Zzzzz*
10 juli, 2011 kl. 20:49 #226116Mäki
DeltagareEftersom jag inte har haft vett nog att lägga mig än trots att jag ska vara på plats på jobbet om 7 timmar så säger jag..
Bana 1: Rolig och teknisk.
Bana 2: Lite högre tempo än 1an, svårt med vändningen dock, ännu svårare om man ska ta extra piruetten som instruktören visade 🙂
Bana 3: Sjukt rolig!! Gick att provocera bilen en gnutta.10 juli, 2011 kl. 21:05 #226086Ubbe
DeltagareUbbe, du är lite envis 😉 bara så du vet..
Jo, jag vet… ”skam den som ger sig” fick jag alltid höra som barn! 😀
Vilken bana var roligast?
Tycker banorna på lördagen var lika kul. Dagens bana på långa rakan klart bäst dock!
10 juli, 2011 kl. 21:14 #226078Manor
DeltagareJag tar mig friheten att korrigera lite i din text Stora Slev.
…men det blev ragga upp sängplats…
Jaha, och jag som trodde jag raggade upp dig med hallonsylt och vispgrädde :D.
Jag var smart nog att sätta spriten på någon annans rumsnummer! 😉
Ja, och vem fick styra upp det och skämmas som en hund i receptionen…jag smugglade ju fasiken in dig i rummet i en resväska din rumssnyltare där ;).
Jag ska definitivt slänga strandraggarsolkrämen från 1988 som bara stank kokos… *bränd* 🙁
Du må vara bränd Stora Slev, men du luktade smaskens :).
Åter igen har ett nytt begrepp uppfunnits tack vare en viss Kokospojke! Förra året lärde vi oss vad vikare och skrynklare vad för något…
Nix, vikare och skrynklare…som jag funderat på i över ett år nu…myntades av Lilla Sked a.k.a Syke.
Det enda minuset var grillbuffén…
Jämför den dock mot de första årens grillningar med engångsgrillar och flintastekar så skulle din solkräm med senap på framstå som en kurdinarisk läckerhet.
Fru/Fröken Sternborn (f’låt, glömt namn)…
Helena var det väl allt…och än hade inte herr Sternborn friat, men det är nog snart dags ;).
Numera besiktningsman och förste taggtrådslagare!
…inte bara det, utan även Fika-prins, förste rösträknare samt andre justeringsman :).
Over and out!!!
10 juli, 2011 kl. 21:19 #226061syke
Blockeradlol! det känns som man missade något 🙁
10 juli, 2011 kl. 21:20 #226079Manor
Deltagarelol! det känns som man missade något 🙁
Ja, det hade ju varit skitkul om du hade hängt med.
Hur gick det med lägenhetsvisningen? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.