› SSC › Allmänt snack › Träffar › Undertiden / eftersnack: Storträff 2011
- Detta ämne har 71 svar, 5,905 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av
Mäki.
-
FörfattareInlägg
-
14 juli, 2011 kl. 13:25 #226122
Mäki
DeltagareTack allihopa för en riktigt trevlig tillställning, lite tråkigt att vi missade lördagen i år.
Mycket köra vart det iaf och jag är riktigt nöjd med min tid, men den hade vart bra mycket sämre om jag inte fått en lektion i vänsterbroms av Helen 😛
För övrigt så klarade sig bilen galant efter åkturen på åkern 🙂
Lite mer effekt, sitta still stolar och 4-punktsbälte står nu på önskelistan så kanske man kan vara med och slåss om bästa tiderna nån dag i framtiden 😉
Fattade inte över huvud taget att de var du! Fel färg på bilen ju :p
14 juli, 2011 kl. 16:02 #226088Ubbe
DeltagareMycket köra vart det iaf och jag är riktigt nöjd med min tid, men den hade vart bra mycket sämre om jag inte fått en lektion i vänsterbroms av Helen…
jag vill också ha en lektion i vänsterbroms… Vart skriver man upp sig? 🙂
14 juli, 2011 kl. 16:55 #226083arellano
Deltagarejag vill också ha en lektion i vänsterbroms… Vart skriver man upp sig? 🙂
Starta här Ubbe ”Left-Foot Braking Lessons”
http://www.youtube.com/watch?v=BMEqOGejlrw14 juli, 2011 kl. 17:46 #226111Vince
Keymasterjag vill också ha en lektion i vänsterbroms… Vart skriver man upp sig? 🙂
Lektion i hur man kör behöver du knappast ha Ubbe 😉
Dessutom är jag väldigt tveksam till nyttan med vänsterbromsa på en konbana med betongunderlag o 4hjulsdriven bil…..vänsterbroms använder jag med min framhjuldriven bil på ”löst” underlag (grus o snö) för kunna fördela mer vikt på framhjulen o få lite överstyrning…..det enda jag kan tänka mig det ger på subaru med turbo är att man på nåt sätt lurar turbon genom att ge lite motstånd o få den att ladda/behålla laddet (nån slags manuell als 😉 )….men jag kan inte detta så jag kan ha fel/har säkert fel 😮 :p14 juli, 2011 kl. 17:51 #226123Mäki
DeltagareLektion i hur man kör behöver du knappast ha Ubbe 😉
Dessutom är jag väldigt tveksam till nyttan med vänsterbromsa på en konbana med betongunderlag o 4hjulsdriven bil…..vänsterbroms använder jag med min framhjuldriven bil på ”löst” underlag (grus o snö) för kunna fördela mer vikt på framhjulen o få lite överstyrning…..det enda jag kan tänka mig det ger på subaru med turbo är att man på nåt sätt lurar turbon genom att ge lite motstånd o få den att ladda/behålla laddet (nån slags manuell als 😉 )….men jag kan inte detta så jag kan ha fel/har säkert fel 😮 :pNejdå du har rätt, så körde Audis förare i de första racen när Audi gav sig på asfaltsracing. De tidigaste racen hamnade dom så långt efter innan en av förarna kom på hemligheten med att bromsa samtidigt som han höll gas och blev av med en enorm ketchup-effekt.
Men eftersom det är så ”billigt” med styrsystem idag så tror jag det är bättre att skaffa ett Link, Vipec eller dylikt med ALS inbyggt istället för att byta skivor och belägg mycket oftare. Dessutom får man ju ännu mer godis med ett riktigt styrsystem 🙂14 juli, 2011 kl. 22:30 #226130bobbokrill
DeltagareTack för en trevlig helg man blev ju inte mindre sugen nu, men hoppas få ihop motorn inom kort.
Vet ej namnen på er som fick skavsår på era bilar men stackarn som hoppade av banan lite hoppas de inte blev för mycke på din bil, även den fina svarta som borde haft lite mindre gas kanske då sluppit plocka med dig tidbordet inte fick för mycke skavank, bilen var ju fin…(nissen med gubbakepsen o dräng te bonnaluven)17 juli, 2011 kl. 18:55 #226098Sternborn
DeltagareFattade inte över huvud taget att de var du! Fel färg på bilen ju :p
Ja bilen har ju fått sig en liten makeover 😛
17 juli, 2011 kl. 19:00 #226099Sternborn
DeltagareLektion i hur man kör behöver du knappast ha Ubbe 😉
Dessutom är jag väldigt tveksam till nyttan med vänsterbromsa på en konbana med betongunderlag o 4hjulsdriven bil…..vänsterbroms använder jag med min framhjuldriven bil på ”löst” underlag (grus o snö) för kunna fördela mer vikt på framhjulen o få lite överstyrning…..det enda jag kan tänka mig det ger på subaru med turbo är att man på nåt sätt lurar turbon genom att ge lite motstånd o få den att ladda/behålla laddet (nån slags manuell als 😉 )….men jag kan inte detta så jag kan ha fel/har säkert fel 😮 :pDen största skillnaden jag märkte med att köra med vänsterbroms var att bilen inte understyrde lika mycket som den brukar, sen höll man ju som sagt laddtrycket uppe på ett annat sätt.. 😛
Ubbe; jag kan säkert fixa en privatlektion åt dig 😉
17 juli, 2011 kl. 22:18 #226068LegacyLarsa
Keymaster18 juli, 2011 kl. 07:10 #226066OzO
DeltagareMer bilder!
http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=album101
Skitsnygga bilder Larsa och bra blandning på bilder!! 😎 Gillar fru Karlssons killerinstinkt och Arnes upplästa noter! 😀
18 juli, 2011 kl. 08:07 #226084arellano
DeltagareSkitsnygga bilder Larsa och bra blandning på bilder!! 😎 Gillar fru Karlssons killerinstinkt och Arnes upplästa noter! 😀
Team Arnes notläsare håller sig numera borta från banorna, så chansen ökar att Arne kör rätt.
F.övr hälsar notläsaren och tackar för en trevlig träff.18 juli, 2011 kl. 08:46 #226124Mäki
DeltagareKul att de kom fler bilder 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.