Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Descooby
    Deltagare

Undrar om nån vet ifall det går byta ecu.
      Så här ligger det till, min org ecu har ecutek, skall mappa om och det verkar bara vara jrm som kan låsa upp dem men då går det enl dem inte att göra nåt efteråt, så man måste mappa där.
      Så jag undrar om man kan ta en annan likvärdig ecu och sen mappa den? Nån som vet ifall det går.?

karlberg
      Deltagare

Det går att mappa den på jrm och sedan åka till trollspeed och mappa om den.
        De ända är att de får börja om från början och kan inte bygga vidare på mappen som Jrm lagt in

Igge
        Deltagare

Vad har du för bil?

Christian S
          Deltagare

Vad har du för bil?

STI 03 tror jag det var

Igge
            Deltagare

Okej, det går att mappa vidare på den mapp som finns i ECUn med de program jag har, så då borde väl trollspeed också kunna det?
              Dock kan jag inte låsa upp, men det kanske en riktig ecutek firma klarar?

Christian S
              Deltagare

Okej, det går att mappa vidare på den mapp som finns i ECUn med de program jag har, så då borde väl trollspeed också kunna det?
                Dock kan jag inte låsa upp, men det kanske en riktig ecutek firma klarar?

nä om JRM har mappat den innan så är det bara dom som kan fortsätta på den mappen då dom låser den så bara dom kommer in i den, mappar man på något annat ställe får man göra en ny mapp.

Undrar om nån vet ifall det går byta ecu.
                Så här ligger det till, min org ecu har ecutek, skall mappa om och det verkar bara vara jrm som kan låsa upp dem men då går det enl dem inte att göra nåt efteråt, så man måste mappa där.
                Så jag undrar om man kan ta en annan likvärdig ecu och sen mappa den? Nån som vet ifall det går.?

du behöver inte byta ecu utan det är som jag skrev här ovan och som även karlberg skrev att om någon annan ska mappa den så får dom börja om ifrån början.

Igge
                Deltagare

Har alltså ecutek mappare sämre program än jag?
                  (ur den aspekten)

Det var som fan, alltid lär man sig något 🙂

Norbius
                  Deltagare

Har också hört att andra inte kan ändra jrm’s mappar, endast göra en ny från grunden.
                    Vilket stämmer? :p

koaaN
                    Deltagare

Har också hört att andra inte kan ändra jrm’s mappar, endast göra en ny från grunden.
                      Vilket stämmer? :p

Både ja och nej. har man ett program som heter ECUEdit så kan man komma runt ecutek’s låsning och modifiera eller lägga in en ny mapp om man vill. gissar att alla “ecutek” mappare kan läsa andras ecutek men att de föredrar att börja från scratch varje gång ändå 🙂

Norbius
                      Deltagare

OK, låter vettigt. Jo är väl inte så konstigt egentligen om enskilda firmor vill ha enskilda mappar.
                        Har mailat Trollspeed och frågat lite, men inte fått svar än.

Christian S
                        Deltagare

Både ja och nej. har man ett program som heter ECUEdit så kan man komma runt ecutek’s låsning och modifiera eller lägga in en ny mapp om man vill. gissar att alla “ecutek” mappare kan läsa andras ecutek men att de föredrar att börja från scratch varje gång ändå 🙂

ok men oavsett så behöver Roberto (descooby) inte byta ec för att kunna mappa om den.

OK, låter vettigt. Jo är väl inte så konstigt egentligen om enskilda firmor vill ha enskilda mappar.
                          Har mailat Trollspeed och frågat lite, men inte fått svar än.

det är nog enklare om du ringer dom 0520-42 43 98

Descooby
                          Deltagare

* Eftersom bilen är mappad av oss sedan tidigare så har du redan licens och då är priset för mappning per timme vi behöver lägga ner. 800 kr/timme.

* På Subaru 2001-2005 så går det att ta bort licensinformationen men kodningen EcuTeK använde för dessa bilar gör att det inte går att programmera dessa ECU´s med något annat verktyg än EcuTeK om de någongång varit mappade med EcuTeK. Vi kan alltså återställa bilen till original men du kan inte programmera den sen med något annat, bara EcuTeK.

* Du behöver bara komma med bilen som den är om vi ska mappa den. Vi kopplar in den utrustning vi behöver när bilen är här.

MVH JoCCe

Detta var vad jag fick som svar.

Igge
                            Deltagare

Precis. Ecuteklåset är kvar även om man lägger in original mappning på 16-bits ecu.

Sanning med modifikation att det bara går att programmera med Ecutek, eftersom man kan med EcuEdit också 🙂

Descooby
                              Deltagare

blev haltech platinum pro plugin istället….

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.