SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor unichip eller ecutech?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 34 totalt)
  • Författare
    volvosnubbe
    Deltagare

Vet att det är rätt uttjatat ! men jag har kollat runt lite på garaget.org o sätt att dem me unichip fått ut mer häs och vrid (?)
      Vad skilljer dem åt `?
      Några nackdelar ,fördelar me dem bägge`?
      Unichip verkar ju vara billigare vad ja fattat dessutom.

/ Dennis

Manor
      Deltagare

Det ska inte behöva vara någon skillnad. Jag skulle ha valt EcuTek då det alternativet känns bäst. De bilar som UniChip:as är väl oftast modellerna innan 1999…eller bilar som åtgärdats innan EcuTek fanns som ett alternativ. Trollspeed jobbar både med UniChip och EcuTek så slå en signal till dem och fråga vad de tycker.

SecretAgentMan
        Deltagare

Resultatet beror alldeles på den som ställt in, och vart det är bromsat…
          Lögn, förbannad lögn och uppskattade bänkhästar (man får fram drivhjulseffekt, motoreffekten räknas ut teoretiskt lite halvt uppskattat sisådär). 😀

Ecutek är absolut överlägset Unichippet om man kan få det till sin bil, just bara för att man pillar inne i originalboxen, unichip är en ”piggyback”-lösning som man hänger mellan givare och styrdonet för att lura systemet.

Resultatet med en kompetent mappare som kan båda systemen är detsamma dock – så ni med unichip behöver inte bekymra er om någon som Per på Trollspeed pillat i det.. 😉

/J – 276 drivhjulspållar, mappat och bänkat hos Trollspeed – dock med Autronic. 😀

volvosnubbe
          Deltagare

OKej ! så de e så de ligger till!
            Tycker de verkade skumt eftersom dem på garaget.org fått ut över 300hk (i bänk) med motsvarande grejjer som ger 265hk me ecutec
            Tycker de verkar skumt me den turbon oxå!
            Men unichip dödar inte kolvar osv eller ? som vanliga chip.

SecretAgentMan
            Deltagare

Ibland undrar jag lite varför man rabblar ur sig facit om ingen ändå läser…? 😀

De gör samma sak i slutändan, förutsatt att de mappas lika, det är upp till den som ställer in det med andra ord…
              Superchip är ett SATANS OTYG som inte ställer om något annat än laddtrycksspärren, det är en helt annan sak.

300 hk med standardturbon (om det är en gt eller vanlig wrx) är bara ljug, det är inte möjligt utan lustgas. 😀 :+ Du bör nog ta folks uppgifter med en nypa salt.

~260 på veven (eller i krokarna av 200 hk på hjulen) är mera rimligt vad man kan plocka ut.

/J

STIred
              Deltagare

Men unichip dödar inte kolvar osv eller ?

Det är inte unichipet som dödar kolvar, det är knackningar som beror på okunniga mappare 😉

/r

[font FACE=”Arial” size=-2]———————————————————————————
                I can live with the despair, it’s the hope that kills me
                ————————————————————————————————————————————-
                I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been more specific
                ————————————————————————————————————————————-

rödSTI

Grusdraparn
                Deltagare

J – 276 drivhjulspållar, mappat och bänkat hos Trollspeed – dock med Autronic. 😀

Då måste det innebära att GEMS:en är 2 hk bättre }( För det kan ju inte vara rena tillfälligheter 😉

/K – 278 drivhjulspållar i samma bänk 😀

SecretAgentMan
                  Deltagare

Tssk, du mutade operatörn’! 😀
                    Så åker ju jag hempulad snik-GT med. 😉

/J

p_ilis
                    Deltagare

Och vinnare är..

*Ecutec*

Peter – med 303 drivhjulshästar hos Trollspeed :+

Grusdraparn
                      Deltagare

Och vinnare är..*Ecutec*Peter – med 303 drivhjulshästar hos Trollspeed :+

Hehe 😀
                        Det bevisar ju att Sprutet inte är bättre än den som mappar. Och Ecutech är nog det mest prisvärda i dagsläget, men då slipper man ALS osv. och får dras med lmm:en

/K – hade valt Ecutech om det funnits till MY98

killer
                        Deltagare

Ibland undrar jag lite varför man rabblar ur sig facit om ingen ändå läser…? :DDe gör samma sak i slutändan, förutsatt att de mappas lika, det är upp till den som ställer in det med andra ord…Superchip är ett SATANS OTYG som inte ställer om något annat än laddtrycksspärren, det är en helt annan sak.300 hk med standardturbon (om det är en gt eller vanlig wrx) är bara ljug, det är inte möjligt utan lustgas. 😀 :+ Du bör nog ta folks uppgifter med en nypa salt.~260 på veven (eller i krokarna av 200 hk på hjulen) är mera rimligt vad man kan plocka ut./J

Lite OT. Jerry, har du koll på vad standard turbon i min pallar? Är ganska säker på att det sitter en TD05 i den. My93 japan import.

Grusdraparn
                          Deltagare

Ibland undrar jag lite varför man rabblar ur sig facit om ingen ändå läser…? :DDe gör samma sak i slutändan, förutsatt att de mappas lika, det är upp till den som ställer in det med andra ord…Superchip är ett SATANS OTYG som inte ställer om något annat än laddtrycksspärren, det är en helt annan sak.300 hk med standardturbon (om det är en gt eller vanlig wrx) är bara ljug, det är inte möjligt utan lustgas. 😀 :+ Du bör nog ta folks uppgifter med en nypa salt.~260 på veven (eller i krokarna av 200 hk på hjulen) är mera rimligt vad man kan plocka ut./J

Lite OT. Jerry, har du koll på vad standard turbon i min pallar? Är ganska säker på att det sitter en TD05 i den. My93 japan import.

Det sitter en TD05-16G både i min och i Jerrys för närvarande, så man skulle väl kunna säga att 276-278 drivhjulshästar är ganska nära vad den max orkar. Efter det börjar du få avlösning i kompressordelen.

/K

killer
                            Deltagare

Ok. Vad laddar ni för att få ut mellan 270-280 hk?

SecretAgentMan
                              Deltagare

Det turbon klarar på varven det blir toppeffekt – runt 1,4 bar – men 1,6 i mitten sisådär för att plocka ut max ur bitarna. 😀

/J

killer
                                Deltagare

Så om jag laddar 1,3 bar som VOS chippet ska fixa utan problem om man byter soppapump så borde effekten hamna på ungefär????

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 34 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.