SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor unichip eller ecutech?

Visar 4 inlägg - 31 till 34 (av 34 totalt)
  • Författare
    Kvarnis
    Deltagare

…nja, jag tycker mer det bekräftar vad jag redan fått fram, det är inte så stor skillnad mellan kammarna på gt/sti. :)Det som däremot är något att sukta efter är schims under lyftarna, hubbahubba. :D/J

Tja med tillräkligt med ladd så löser man ju det mesta 😉
      Rigoli körde ju till en början med org.insug, grenrör m.m

Hur var det md grenrör på era bilar ?
      Du har väl inte standard ?

Block fick~samma effekt på sin STI, eller hur ?
      ja, det är väl sti’n kammar är ju lite mer vart toppeffekten ska komma 🙂

SecretAgentMan
      Deltagare

Jodå, standard grenrör och samma-lika turbo och fmic som slaksson kör med. 🙂

/J

Storm
        Deltagare

Har hittat ett antal bilar som har Apexi ecu. Finns det någon som pillar ( mappar )med de i Sverige?Har luskat ut att de är egentligen en ecu som ersätter orginal ecu:n men som inte har alla säkerhetssaker som org. ecu. Har jag fattat rätt då? / Mikael

Andy i UK har ju åkt låg 9 med såndan ecu så dom funkar bra :D, vet dock inte hur det är med folk som mappar dom i Svedala dock, men med datalogit så ser jag inte varför ex Per på Trollspeed skulle ha nått problem att lösa det.Går annars att flyga över nån från UK om det skulle vara problem.

Bilen i fråga är mappad av Andy F just nu. Dock kan de ju vara lite lätt omständigt att flyga över någon från England än att åka t.ex 35mil till Trollhättan.Får helt enkelt ringa till Per och kolla läget./Mikael

Har en Apexi ECU i min bil också, Mats här på forumet frågade Per om han kunde mappa det, han kunde inte lova något men han kunde kika på det, har inte ringt själv utan bad Mats fråga detta när han ringde om annat. Här finns programvara och kablar och köpa http://www.fc-datalogit.co.nz om vi är fler som har apexi ecu:n kan vi köra ett gruppköp på en kabel och mappa samtidigt ?

killer
          Deltagare

Kvarnis. Angående vilken soppa som VOS chippet är optimerat för så säger Adrian att det är gjort för att kunna köras på 95 men bäst funkar det med 98. Får jag ut ca 300 hk är jag då hur nöjd som helst.

Visar 4 inlägg - 31 till 34 (av 34 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.