SSC Annonser Säljes – Bilar Unik Subaru Impreza STi med DCCD (Peter Solberg) extremt påkostad 100 000kr +

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #26584
    STi PRODRIVE
    Deltagare

      Se länken för bilder, har även video klipp som kan skickas via msn.

      http://www.garaget.org/?car=97274

      Detta är den första 2,5L Turbo motorn i Sverige.
      Eftersom bilen är ifrån USA så skiljer sig den än del från de europeiska sti:n.

      Den är utrustad med farthållare, snyggare lysen fram, avbländbar backspegel och en bättre motor som levererar 300 riktiga hk original. Inredningen som i dem svenska 2007 årsmodellen. Snyggare mätare mitt panel, BBS fälgar mm.

      Har rullat 3050mil

      Aldrig vinterkörd, bilen har endast sett regn två gånger.

      Har endast kört till bilträffar och liknande.

      Bilen har endast varit i min ägo sen den införskaffades.
      Bilen är med ny servad olja maj osv en gång om året vilket betyder att den får ny olja mellan 150-350mil bortskämd 🙂 har gått ca 900mil sen den importerades. Senaste service dagen innan besiktning
      Är och har alltid varit parkerad i garage, så inga dörr uppslag repor osv. Hela bilen är i ett otroligt skick, vilket besiktningsmannen påpekade när den besiktigades. (medföljer original avgas till det).
      Har extra behandlat med underedsmassa, lackerat diff, drivaxlar motorutrymme mm.

      Ställde upp in en tävling för motorljud, vann första pris för överladdad motor riktigt gött ljud.

      hästkrafterna är uppmätta på rotortest bänk räknat med 14% förlust mellan växellåda hjul, drivaxlar osv till själva motorn.
      370hk 525Nm OBS! bli inte lurade av dem lågt visade siffrorna. Rotortest visar alltid lågt jämfört med andra glädje visande bänkar
      Jag håller jämt 500hk EVO trimmade på JRM och har kört från både stillastående och på motor väg från 450hk 2,0l sti trimmade på JRM. (kan bero på förarna också)

      Har kört en gång på Meca raceway i Malmö fick 0-100km/h 3.53s
      VF39 @1,3bar
      Större bränslepump Walbro 255l/h
      Rostfritt kromat XS power 3″ Hi-Power avgassystem hela vägen från turbon och bak
      Extraktorgrenrör rostfritt 5Zigen med upppipe kromat vilket man inte ser eftersom att hela är lindat med avgasbandage.
      NGK 7:or Iridium tändstift
      Apexi Power Intake med Cold air intake (ombyggt så att man hämtar kalluft bakom dimljus kåporna)
      FMIC helt special bygg med stor IC 600×300/76mm anslutningar. Återcirkulerande dump placerad på ingående rör. Front modifierad för att få plats.
      Mappad av Per Autotech, Stort tack till honom han är verkligen DUKTIG.
      XENON
      bilen är lättad ca 70-100kg uppskattat
      Fullt ställbara Coilovers fram och bak. Köpte detta år nya stag bak för att få full camber inställning av bakhjulen.
      Fjäderbensstag monterat fram och bak för styvare chassi
      18″ Krom Fälgar. Har även 17 original BBS ny lackerade i matt svart industrifärg läckra.
      Brembo 4-kolv original bromsar. Autometer Laddtryck och oljetemp monterat i specialbyggd A-stolpe.
      6-vxl låda med ställbar mitt diff samt låsning av bakre diff samma som på Petter Solberg edition.
      Kör Redline ShockProof LightWeight and Heavy.
      Ombyggd vattentank rostfritt.
      IC spray
      Hela motor utrymmet är lackerat i samma metalic lack som resten av bilen.
      Kammrem mm har jag bytt för ca900 mil sen.
      Många slangar utbyta till blå silikon, slangklämmor för några tusen från hydroscand.

      Har säkert glömt något.
      Sista priset kompisar, däcksparkare och testpiloter gör sig inte besväret.
      Ingen har kört denna bil utom jag och de som jobbar på bilprovningen.
      Blir ingen testkörning utan handpenning eller så får ni åka med!
      INGA BYTEN

      Vet att många skriver detta men är lätt en av dem mest pedant sköta subaru impreza sti du kan hitta.

      Pris 239 000kr kan diskuteras på plats

      Kan nås på 0735-58 48 55 Eller alexander_olsson@msn.com

    Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.