› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Uppermounts, camberplattor
- Detta ämne har 6 svar, 1,157 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 3 månader sedan av
camino cielo.
-
FörfattareInlägg
-
26 december, 2008 kl. 15:52 #4968
gotte51
DeltagareSka beställa ett Tein superstreet coilover kit men undrar lite över det här med camberplattorna. Finns ju med eller utan.
Är dessa endast till för justeringen av cambern eller fyller de någon annan/mer funktion?
Bankörning inträffar högst en gång per år för min del så just camber justeringerna är inte så nödvändiga i mitt fall…Tack på förhand!
Mvh Johan26 december, 2008 kl. 21:29 #69526Carpe_Me
DeltagareHej
Utöver camber justerings funktionen så fyller dom en annan ganska bra funktion också, dom gör så att du kan bullta fast dämparna i fjäderbenstornet 🙂 så köp med ifall du vill komma billigt undan, för köper du utan så får du köpa till separata och det brukar sluta dyrt.
Såhär ser dom ut,
STi Grupp N utan justering
Whiteline med Camber justering
Utöver dom här så finns det även sk. ”3D monetingar” som ger möjlighet att justera fjäderbenen i ytterligare en axel där du kan justera in castern och på så sätt behöva ha mindre camber vinkel.
27 december, 2008 kl. 16:53 #69524gotte51
DeltagareHmmm så du menar att om jag inte köper dessa Tein coilovers http://www.tein.co.uk/product/super_street.html så funkar det inte utan upper mounts:en? 🙁 Tykte juh det var så bra pris på dem….Skumt de säljer med å utan…:P
28 december, 2008 kl. 21:28 #69522STIred
DeltagareDu kan ju använda dina originalplattor det sitter ju redan plattor på dina originalben. Så du lär få dit fjäderbenen ändå även om du inte beställer med plattor. Enda extrafunktionen du får om du köper de justerbara plattorna från tein är just att du kommer ha möjlighet ställa cambern.
/r
29 december, 2008 kl. 16:39 #69527Carpe_Me
DeltagareFyller i en negativ sak på det om att använda orginal monteringen.
Dom är lite för mjuka och låter dämparna flexa i fästet och sabbar väghållningen där, men kolla med http://www.scoobyparts.co.uk jag fick ett hel shysst pris på tein´arna med övre montering, annars så finns ju camskills bland annat, också dom är billiga på tein med plattorna + att dom har billig enhetsfrakt!31 december, 2008 kl. 08:43 #69523STIred
DeltagareAtt original plattorna skulle ”sabba” väghållningen det är nog aningen överdrift. Det blir skillnad mellan original och eftermarknadsplattor men det där flexandet gör bara marginell skillnad. Men visst brukar det vara bättre kvalite på eftermarknadsplattorna och kan vara en bra idé o byta.
Men om du bara har råd med fjäderbenen nu köp dem och strunta i plattorna, det är tack vare benen som du kommer märka största skillnaden. Kan alltid köpa plattor efteråt även om det antagligen blir något dyrare köpa dem separat.
Jag skulle dessutom hellre byta krängningshämmare + droplinks om du nu inte bytt redan framför o byta plattorna(om jag var tvungen). Grövre krängare gör också grym skillnad.
/r
10 januari, 2009 kl. 23:06 #69525camino cielo
DeltagareOch med eftermarkknadsplattor (dock ej Grp N) sa blir korningen hardare och mer ljudligare.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.