SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Uppgradera väghållning

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    Tyson
    Deltagare

Vad menas med att krängarna vandrar ?
      Rekomenderar ni andra krängare ?

RolleW
      Deltagare

Tjena!!

Utan tvekan så får man vad man betalar för och en enrörsstötdämpare typ Bilstein PSS9 där har du enligt mig väldigt bra komfort när du åker på det mjuka läget vilket du inte har på en tvårörsdämpare.
        Om du ska ha ngt som är mkt bra allround så är Bilstein PSS9 ett mkt bra val.

Mvh Rolle

camino cielo
        Deltagare

Vad menas med att krängarna vandrar ? Rekomenderar ni andra krängare ?

Den forflyttar sig i sidolage och det gor att endlinken tar i olika saker pa chassit, i mitt fall borjade den ta i bromsledningen pa vanster sida, inte alls bra! Detta intraffade iof vid hard kurvtagning. Och tillaggas skall val kanske att jag har endlinks med kulleder i bada andarna (Poltec) vilket kan ha forvarrat saken.

Tyson
          Deltagare

funderar på whiteline krängarna.

Är det värt dom extra pengarna för att få justerbara krängare? Vad jag förstått det är det bara styvheten man kan justera? och ju hårdare ju mer race är det =)

Mats
            Deltagare

Det stämmer bra det att du bara kna justera hårdheten.
              O ju hårdare desto mer race.
              Men du vill kanske ha bilen lite mjukare till vintern, eller så passar inte inställningen precis för din körstil. Har du då de ställbara så kan du ju ändra hur mycket över/understyrd den är osv.

Jag skulle ta de ställbara.

Mats/åker med ställbara 22mm
              Type R ’99

Tyson
              Deltagare

ok, lutar att det blir ställbara i sådanna fall.. Finns 3 olika tjocklekar på dem? Några tips på vilka man ska köra på? 22 , 24 och 27 finnes

Pedersen
                Deltagare

Whiteline 24mm/24mm funkar bra för bankörning med orginal/utbytesfjädrar på en new-age STi (Prodrive fjädrar i det här fallet). Justering: hårdast fram, mitten bak. Ger en väldigt lättkörd och neutral bil.

Hade jag handlat idag så hade jag nog valt 27mm fram istället men då pratar vi enbart om bankörning med R-däck.

WRX:en är (väl) lite mjukare fjädrad men jag hade nog kört på 24/24 ändå.

Tyson
                  Deltagare

ok, blir nog 24 / 24 i sånna fall. Tack alla för bra svar

Tyson
                    Deltagare

Lyfter tråden ang en bussningefråga. Någon som har erfarenhet av märket Energy när det gäller bussningar ? Bra eller Anus ?

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.