SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Uppgraderingar för 2.5L STI

• Detta ämne har 33 svar, 2,320 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av STIred.
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 34 totalt)
  • Författare
    rallymarkus
    Deltagare

ska man köra ecutech så skulle jag nog slå en signal till trollhättan också 🙂

jag har hört att hks ssqv inte är nån bra dumpventil…
      (var en från jokkmokk som trimmade sin evo o hade en sån men firman som mappade den bytte direkt)
      men som sagt att det stämmer de vet man ju aldrig..

FlyingFin
      Deltagare

Kan jag använda mig av original filter och original avlastnings ventil vid båda trim alternativen må tro? Vad är bäst?

Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀
        Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7

SecretAgentMan
        Deltagare

Jupp, bör inte vara något problem. 🙂
          Avlastningsventilen verkar vara av rätt ok kvalisort på senare bilar, och byta filter i originalboxen är att pinka bort slantar.

/J

FlyingFin
          Deltagare

OK, det var precis det jag ville ha som svar. 🙂

Att köra med original luftfilter så behöver man ju inte oroa sig för att luftmängdmätaren ska gå sönder.

Så då kommer jag att skruva på förljande grejer själv och sedan åka bort till JRM för EcuTek installation och individuell programmering med bredbandslambda etc.

Helix 3″ cat-back avgassystem
            Helix 3″ downpipe med racekatalysator och avgas bandage
            HKS Iridium tändstift HR8 eller NGK PFR7B, det som är bäst och mest prisvärt.
            Walbro 255l/h bränslepump
            APS Turbo charger Inlet Pipe

Kanske blir en Perrin Equal Length Header med avgas bandage senare också.

Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT”-Tommi Mäkinen 😀

p_ilis
            Deltagare

Tänk på att equal length tar bort mycket av det klassiska subaru-ljudet. En del gillar det, andra inte. 🙂

Såg att Helix släppt (eller snart släpper) en turbo som skulle vara minst lika trevlig för 2.5:an som th06-20g är. Tror den hette RR500 eller nått liknande. Kan vara värt att kolla upp..

/Peter

FlyingFin
              Deltagare

Jag tänkte först skruva på dessa grejer och köra ett tag. För att sedan känna efter vad jag vill göra.

Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT”-Tommi Mäkinen 😀

SecretAgentMan
                Deltagare

Skit i HKS-stiften, NGK PFR7B är det du skall köra med.
                  Samma-lika med insugsröret, helt onödigt.

En uppipe kan nog vara en bra idé om det skall plågas hårt…

/J

STIred
                  Deltagare

En uppipe kan nog vara en bra idé om det skall plågas hårt…/J

Jepp onödigt ha kvar den cattade uppipen när du dessutom ändå skaffar dp med racecat.

Edit: nog skulle jag även skippat equal length headers så länge man kör med original turbo…. gör nog ingen större skillnad

FlyingFin
                    Deltagare

Cat i up-pipen?, är det inte WRX:en som har det.

Hade för mig att STI:n hade 2 Cat i avgas systemet och WRX:en 2 Cat i avgas systemet + 1 i up pipe 🙁

I min instruktions bok till bilen så står det att det är 2 Cat och de sitter serie monterade i avgas systemet.

För mig spelar det ingen roll om jag kör på HKS Iridium HR8 tändstift eller NGK PFR7B tändstift, jag är ute efter de bästa och mest prisvärda stiften. Kan jag köpa dem NGK PFR7B på macken?

Vad det gäller APS Turbo röret så tar en kompis från USA med det när han kommer över och hälsar på, köpte det riktigt billigt på ebay och det är dessutom beg. så det var billigt.

Och om jag ska trimma vidare så skadar ju varken turbo röret från APS eller lika långt gren rör 😉

PetterSolberg
                      Deltagare

jag köpte mina NGK stift på mekonomen.. men de fick dom beställa..

Patrik
                        Blå WRX-01

FlyingFin
                        Deltagare

OK, vad kostade de?

STIred
                          Deltagare

Cat i up-pipen?, är det inte WRX:en som har det.Hade för mig att STI:n hade 2 Cat i avgas systemet och WRX:en 2 Cat i avgas systemet + 1 i up pipe 🙁

Jo stämmer bra bara jag som cyklar igen…. 😉 😀 Dock bra byta ändå 🙂

/r

”I can live with the despair, it’s the hope that kills me”

rödSTI

FlyingFin
                            Deltagare

OK, så original grenrör med ny up-pipe.

Kan man inte då lika gärna byta hela skiten när man ändå är där och skruvar? (up-pipe + headers)

PetterSolberg
                              Deltagare

OK, vad kostade de?Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT”-Tommi Mäkinen :DÄlskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7

238:-/st har jag för mig..

Patrik
                                Blå WRX-01

FlyingFin
                                Deltagare

Hoooow… det var inte direkt billigt. 😮

Men som tur är så behöver man ju inte byta dem så ofta. Kollat runt en del och de är en del bök att byta dem.
                                  En utmaning helt enkelt 😉

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 34 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.