SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Uppgraderingar för 2.5L STI

• Detta ämne har 33 svar, 2,320 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av STIred.
Visar 4 inlägg - 31 till 34 (av 34 totalt)
  • Författare
    Boki
    Deltagare

Cat i up-pipen?, är det inte WRX:en som har det.Hade för mig att STI:n hade 2 Cat i avgas systemet och WRX:en 2 Cat i avgas systemet + 1 i up pipe 🙁 I min instruktions bok till bilen så står det att det är 2 Cat och de sitter serie monterade i avgas systemet.För mig spelar det ingen roll om jag kör på HKS Iridium HR8 tändstift eller NGK PFR7B tändstift, jag är ute efter de bästa och mest prisvärda stiften. Kan jag köpa dem NGK PFR7B på macken?Vad det gäller APS Turbo röret så tar en kompis från USA med det när han kommer över och hälsar på, köpte det riktigt billigt på ebay och det är dessutom beg. så det var billigt.Och om jag ska trimma vidare så skadar ju varken turbo röret från APS eller lika långt gren rör ;-)Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT”-Tommi Mäkinen :DÄlskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7

WOW! 2 cat plus mellandämpare? Eller har jag råkat skruva bort en cat utan att veta om det? 🙁 Vart sitter caterna på -06ans STI? Blev lite nervös nu 🙁

STIred
      Deltagare

Här har du hela kittet för wrx, sti samma förutom catten i uppipen:

http://www.filtsai.com/sti/wrx-intake-exhaust-diagram.gif

/r

———————————————————–
        I can live with the despair, it’s the hope that kills me

rödSTI

Hulken
        Deltagare

Är den där bilden bara för -06 eller är det samma till -03?

STIred
          Deltagare

Vet inte om den är gjord för nån specifik årsmodell. Det är väl mer en principskiss vart saker och ting är placerade. Borde vara hyfsat samma på alla årsmodeller…

/r

———————————————————–
            I can live with the despair, it’s the hope that kills me

rödSTI

Visar 4 inlägg - 31 till 34 (av 34 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.