SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor uppgraderings oljekylare STI new age

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

Oljekylare är aldrig fel, men en bunt mätare (knocklinken är en av de viktigare om det skall pillas) är att rekommendera – men det kanske du redan har.

Skall du fortsätta trimmandet så väljer du ett bra sprut, som mappas av rätt firma (Autronic – WM Performance eller Turbocenter, GEMS – Trollspeed), annars är ecutek det bästa valet rent praktiskt.

Det går f.ö. väldigt bra att skjuta vevlager med standardkomponenterna om man pillar in fel värden i vilket värstingsprut som helst. 🙂

/J

pannan
      Deltagare

Pannan….1. Vi pratade med API en hel del när vi var där, orsaken till alla dessa vevlagerras är enkel, folk förstår inte att den japanimporterade STI:n de handlat är mappad för 100 oktan, och kör den på taskig soppa…Vi kan nog lugnt anta att en sti som säljs här inte har det problemet. ;)…annars skulle det varit ett par trötta motorer efter helgen (vart var du förresten?)

Jag var förbi en snabbis bara och kikade. Meningen var att jag skulle varit borta Lördagen men det ändrades på Fredagen så jag passade på att följa med några kompisar till Västerås för att kika lite på bilstereobilar. Så jag var bara förbi en snabbis och kikade när Strat bl a körde. Sedan var det en annan blå bil som lät riktigt mumma. Rakskurna drev och hela kitet 🙂 lät som en liten radiostyrd bil 😀

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.