SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Uppgraderingsfrågor

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    Teambra
    Deltagare

Är det 6 petad Sti låda
      Med smidd botten är det bara att åka av 😉 i med en fin snigel och ett bra sprut så är det inga problem 😉

Tyvärr bara 5-petad men det får duga.

goffemannen
      Deltagare

Tyvärr bara 5-petad men det får duga.

Är den 5- petad är den inte från en sti -04. För alla sti från 01 och framåt har 6- petad låda.

Impreza112
        Deltagare

Hej
          Skulle det vara så att du ska åka vattensprut så har jag ett aquamist liggandes. Har även ihi vf34 turbo.
          Sen har jag tmic som är ännu större och flödar bättre än sti ic:n.
          Är det intressant är det lättast du ringer mig på 0735392534
          Mvh/Christian

Teambra
          Deltagare

Är den 5- petad är den inte från en sti -04. För alla sti från 01 och framåt har 6- petad låda.

Ajdå, är du säker på detta? Ja där ser man, man lär ngt nytt varje dag. Hur får man reda på vilken låda man har?

Teambra
            Deltagare

Hej
              Skulle det vara så att du ska åka vattensprut så har jag ett aquamist liggandes. Har även ihi vf34 turbo.
              Sen har jag tmic som är ännu större och flödar bättre än sti ic:n.
              Är det intressant är det lättast du ringer mig på 0735392534
              Mvh/Christian

Helt klart intressant och du är ju från mina gamla hemtrakter (kommer från Ronneby ursprungligen) så det är inte alls omöjligt att jag hör av mig inom kort.

Teambra
              Deltagare

Ja vi är säkra på detta, det kan vara en STI låda men det är inte från en newage iaf…

Det kan ju vara en WRX låda från en 04, en gammal STI låda från 00 eller äldre, eller helt enkelt originallådan. Det står växellådsnummer på sprängkåpan på vänstersidan (bilens färdriktning, dvs höger när du står och glor i motorrummet) ovanför startmotorn typ.

Super Oskar, detta skall jag undersöka snarast. Kan vara bra o veta vad det sitter för prylar i bilen.

Fricke.w
                Deltagare

Har du ej257 med smid botten, så är de som alla säger, bara att köra på 😉
                  Köp dig en TD06-20G minst, för den hamnar du på gränsen av 400hk i motorn med, å du kommer bara ångra dig om du tar mindre, finns ju även 2 fina engelska aggregat att titta på, som är kullagrade och av billet typ, MD321 och SC46 klarar att pumpa lite mer luft än en 20G, och har lite snabbare spol.
                  Annars finns ju även http://www.bptstore.com/Subaru-WRXSTi-20G-XT-R-Turbocharger-_p_122.html om man vill ha något biligare, som är kul lagrat och av billet typ.
                  Sen behöver du en bättre inlet pipe, eventuelt spridare, om du inte kör sti spridare med höjt soppa tryck, räcker till cirka 400hk, samt ecutek eller bättre sprut.

Teambra
                  Deltagare

Har du ej257 med smid botten, så är de som alla säger, bara att köra på 😉
                    Köp dig en TD06-20G minst, för den hamnar du på gränsen av 400hk i motorn med, å du kommer bara ångra dig om du tar mindre, finns ju även 2 fina engelska aggregat att titta på, som är kullagrade och av billet typ, MD321 och SC46 klarar att pumpa lite mer luft än en 20G, och har lite snabbare spol.
                    Annars finns ju även http://www.bptstore.com/Subaru-WRXSTi-20G-XT-R-Turbocharger-_p_122.html om man vill ha något biligare, som är kul lagrat och av billet typ.
                    Sen behöver du en bättre inlet pipe, eventuelt spridare, om du inte kör sti spridare med höjt soppa tryck, räcker till cirka 400hk, samt ecutek eller bättre sprut.

OJ, nu börjar det bli avancerat men intressant.
                    Hur kollar man spridare?
                    ecutek? betyder det att man byter själva ecu-enheten eller måste det bytas mer pryttlar så som LMM osv? säkert dum fråga som är självklar för alla men om man inte vet måste man fråga….;)

Impreza112
                    Deltagare

Ja det var runt knuten bara slå en signal snarast innan saker försvinner.
                      Mvh/Christian

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.