SSC Allmänt snack Allmänt småprat usla skitvägar

• Detta ämne har 3 svar, 686 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år sedan av STI_Subba.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    migu
    Deltagare

Körde till jobbet i morse och vid en högersväng i en korsning lyfter nästan bilen från marken. Det visar sig att en gatsten (antar jag att det var?) vikt upp sig (en sån där fjantig dekorations/fartdämpar-gatsten av den typ dom har lagt ut i korsningarna på Kungshomen där jag bor).
      Inga synliga skador, men av bitter erfarenhet vet jag att det tar 1000-2000 mil innan skadorna visar sej.
      Vad kan man göra? Ringa kommunen? vägverket?
      Är det någon mening att över huvud taget försöka när jag inte har några synliga skador?

Man blir så trött, jag har ägt fyra bilar totalt (Subban inräknad) och av dom är det tre som fått skador pga att vägarna inte underhålls som de ska. Så här har det sett ut:

1. Rover SD1, satte höger framhjul i ett potthål vid Järva krog. Inget märktes då, men ca 8-9 månader senare satt det hjulet så löst att man kunde vicka på det 1 cm för hand fast bilen stod parkerad och med alla fyra hjul på backen.

2. Alfa Romeo 33, klarade sej utan såna missöden!!

3. Peugeot 205 gti, höger bak åkte ner i ett potthål på en lokalgata i Kista en mörk vinterkväll på väg hem från jobbet. Inget verkade trasigt den gången heller, men 6 månader senare lät det som knallskott i bakvagnen så fort man svängde och bilen var knappt körbar (definitivt inte besiktningsbar).

4. Subban i morse, som sagt, inga synliga skador, men man har ju lärt sej hur det funkar nu…

Suck…

/Micke(somärbådetröttledsenochförbannad)

Practos
      Deltagare

…mycket svårt att vinna en tvist mot väghållare utan synliga skador tyvärr 🙁

migu
        Deltagare

>…mycket svårt att vinna en tvist mot väghållare utan
          >synliga skador tyvärr 🙁

Jo jag misstänker det oxå. Har i alla fall skrivit ett argt mail till Sthlms gatu- och fastighetskontor.
          Det lär ju i och för sig inte leda till någonting alls, men man får väl se det som aggressionsterapi… 🙁

STI_Subba
          Deltagare

Samma hände mig när jag träffade en pothole i mjölby. Både höger 18″ fälger blev skev. 1800:- st hos Intera i Stockholm kosta det att reparera de.

/Kyle

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.