SSC Allmänt snack Allmänt småprat Utan subba !

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Desen
    Deltagare

Jaha, nu står min kokare ensam och övergiven hos Tommy Nilsson på Subaru i vinslöv.
      Dags att göra 15k mila servicen.
      Servicen e väl inte något men frågan är ju vad domen blir när Tommy lekt ”finn fem fel” en stund.
      Synkrigar, turbo,koppling osv… 🙁 🙁
      Men det e ju klart, det är ju bättre att han hittar felen innan något rasar på allvar.
      Det är första gångern jag lämnar in en bil på service och betala 5 pengar för något som inte e trasigt 😉 😮

Körde min Peugeot 605 V6 3.0 hem från Vinslöv.
      JÄKLAR vad den känns slö nu sen man vant sig vid kokaren. 😛

Surbarbro
      Deltagare

Jag vet hur du känner dej:(
        Jag måste lämna i surbarbron på 4500 mil service, känns tungt. Efter ett år ihop. Har suttit och väntat de andra gångerna men det funkar inte nu. Har för mycket jobb.

Först måste jag hitta en ersättare för henne under tiden CA 4 tim.
        Tragiskt;( ,och jag måste skaffa ett annat åkdon.

Fast nu ska jag prata med säljaren….
        Han sa nämligen att jag skulle få lånebil, till servicen när jag köpte henne ……men det tycker inte verkstan. Så det ska bli intressant att se. Vad som blir av detta?

Ska ringa och boka imorgon.

Allt löser sig.

Kämpa på/ Catrine

matte-sthlm
        Deltagare

Jag vet också vad du pratar om, varit utan min i en knapp månad nu!
          Så åker omkring i en slö diesel skäpbil nu 🙂 haha lagom kul!
          Men om ett par veckor ska jag väl få tillbaka henne, då ska man föröska ta igen alla mil man har missat!

Hoppas servicen går bra o att de inte e några större fel på henne!

mvh. Matte

Addson
          Deltagare

Jag vet också vad du pratar om, varit utan min i en knapp månad nu! Så åker omkring i en slö diesel skäpbil nu 🙂 haha lagom kul!Men om ett par veckor ska jag väl få tillbaka henne, då ska man föröska ta igen alla mil man har missat!Hoppas servicen går bra o att de inte e några större fel på henne!mvh. Matte

Torka er nu grabbar!! Har en subba med C-west paket på den har varit borta i 7 månader nu o fick tillbaka den från lack firman i fredags med orginal kjolpaket!! Ser gräsligt ut!!! SLÅ DEN NI!!!!

Mvh En lacka Adde som jagar nya delar i japan!!

Desen
            Deltagare

Jippieee 😀 😀

Var o hämtade henne för ett par timmar sedan.
              Var ju rädd att höra domen om henne. Men det var bara positivt.
              Han sa att det var ett riktigt fint ex jag hade och att det verkade som den har varit relativt lugnt körd. Inga ovanliga ljud från varken diffar låda eller motor.
              Skrapningarna jag fått fram mellan 3an o 4an nån gång och bråkig back berodde visst bara på sliten olja.
              Motorn gick hur tyst som helst med ny olja och lådan jättesmidigt. Nästa så man blir lite småk*t. :+ :7 :7

Dessutom blev servicen 500 spänn billigare än räknat 😀
              Så nu blev det ju pengar till nya bremboskivor med….

Så nu e hon servad o nypolerad, ska bara städas ordentligt inne med sen e hon fin.

SecretAgentMan
              Deltagare

Jag vet också vad du pratar om, varit utan min i en knapp månad nu! Så åker omkring i en slö diesel skäpbil nu 🙂 haha lagom kul!Men om ett par veckor ska jag väl få tillbaka henne, då ska man föröska ta igen alla mil man har missat!Hoppas servicen går bra o att de inte e några större fel på henne!mvh. Matte

Torka er nu grabbar!! Har en subba med C-west paket på den har varit borta i 7 månader nu o fick tillbaka den från lack firman i fredags med orginal kjolpaket!! Ser gräsligt ut!!! SLÅ DEN NI!!!!Mvh En lacka Adde som jagar nya delar i japan!!

Men, c-westpaketet blev till original i lackboxen och det ser gräsligt ut?

/J – tycker det låter precis tvärtom 😀 :*

pannan
                Deltagare

Mr Cleans bil vart äntligen Clean 😉 hihi

Addson
                  Deltagare

Mr Cleans bil vart äntligen Clean 😉 hihi

Jo tack!! Ehh värför den heter Clean e ju för den e grymt polerad inte en polerros eller dyl eller vändrepor! Men nu e det ta mig fan små skador på halva bilen efter #### huvudet!! ”så lungna dig nu Adde”
                    Lol
                    aaahhhhhhhhhh

Addson
                    Deltagare

Torka er nu grabbar!! Har en subba med C-west paket på den har varit borta i 7 månader nu o fick tillbaka den från lack firman i fredags med orginal kjolpaket!! Ser gräsligt ut!!! SLÅ DEN NI!!!!Mvh En lacka Adde som jagar nya delar i japan!!

Men, c-westpaketet blev till original i lackboxen och det ser gräsligt ut?/J – tycker det låter precis tvärtom 😀 :*

Den har ju inte ens besökt lackboxen än!! O när den gör det så målar vi nästintill hela bilen!!!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.