SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Utbyte av hastighetsgivarsensor strular

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Gyver
    Deltagare

Hej!

Skulle ge mig på att byta den svarta plastsensorn på lådan idag men det slutade med en sönderdragen gammal sensor som numera är av på hälften precis vid mynningen för hålet den sitter gängad i på sidan av lådan. Min fråga lyder, är det öppet rakt ner i huset på lådan där sensorn är istucken? Räknar isåfall med att få montera loss lådan och lägga den på bänken upponer för att peta bort resten av plastenoch byta oljan också då det säkert har ramlat ner lite plastflis.

Tacksam för svar

Mvh, David

Christian S
      Deltagare

nej det är inte öppet rätt ner i lådan.
        verkar tyvärr vara rätt vanligt att dom går sönder när man ska ha bort dom.

Gyver
        Deltagare

Aha.. ja det låter lovande 🙂

Gyver
          Deltagare

Jag säger som Kjell, ”-Jävla plastaskit!”
            Summan av kardemumman blev iallafall att jag blir tvungen att plocka ner lådan nu för att komma åt ordentligt då plasten är helt inbränd i hålet vid gängningen. Hade man fått göra om försöket från första början så hade jag kapat den gamla givaren precis ovanför 6-kants fattningen i mitten av den och trätt över en 17’s hylsa samt värmt alugodset runt hålet litegrann med värmepicka för att sedan försöka vrida loss med ledat spärrskaft.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.