- Detta ämne har 11 svar, 2,261 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 2 månader sedan av Sternborn.
-
FörfattareInlägg
-
19 september, 2011 kl. 20:04 #26772Bladh9Deltagare
Jag letar och letar efter en läpp till en Sti -05, men de enda jag hittar finns i UK eller USA..
Finns det verkligen ingen återförsäljare här hemma?Mvh
19 september, 2011 kl. 20:23 #229782Bladh9DeltagareVarför skulle man vilja handla något i Sverige när det finns i UK? Ja om man inte vill göra som gudrun schyman och bränna sina pengar, eftersom det ofta är dubbla priset här hemma jämfört med UK…
Men för att svara på din fråga så vet jag inte…
Hur pass säkert är det att handla från UK då? Vad kan man räkna med för fraktkostnader?
19 september, 2011 kl. 20:31 #229779GilarskiDeltagareHandlar du med Paypal så är du rätt safe, jag har köpt båede från US och UK utan problem. Nå skojjar i UK har man la råkat ut för men detta tog Paypal hand om så alla pengarna kom tillbaka.
Frakten från US till GOT är max 500 kr om du går via min kontakt 😉 medan från UK lär du nog hamna på 750-1000 kr eller nåt för en läpp (min gissning).
19 september, 2011 kl. 20:32 #229780TomKDeltagareDet är bombsäkert att handla från UK.
Kan nog tänka mig att dom flesta på forumet har handlat från uk. Bara det är från någon välkänd firma så är det lungt.
Bara att maila firman och fråga vad det kostar med frakt.
Nackdelen med en läpp är att den är skrymmande gods så det blir lite dyrare. Men garanterat billigare än om du hittar en svensk åf.20 september, 2011 kl. 06:13 #229781FiddeFulingKeymasterHar flera gånger handlat från Scoobyworld.co.uk
Fungerar kanon tycker jag allt. Kan ibland vara lite längre leveranstid än beräknat, men inget allvarligt.
Och de baserar frakt på priset du handlar.
\\ Mathias
20 september, 2011 kl. 18:00 #229778Fricke.wDeltagareTycker du att de är för krångligt, vilket de inte är!
Så kan säkert superior imports hjälpa dig att fixa exakt de du vill ha, direkt från Japan.20 september, 2011 kl. 18:26 #229783Bladh9DeltagareTycker du att de är för krångligt, vilket de inte är!
Så kan säkert superior imports hjälpa dig att fixa exakt de du vill ha, direkt från Japan.Skrev precis till dom 🙂
Tack för svaren, ni andra, men kring 120£ + frakt känns lite för mastigt just nu..
20 september, 2011 kl. 20:30 #229775SternbornDeltagareÄr det en subaru originaldel så är det bara att ta reda på reservdelsnummret så ska det gå att beställa från nån svensk återförsäljare.
20 september, 2011 kl. 20:34 #229784Bladh9DeltagareKostar säkert 5000 då, tror jag nöjer mig med en plastkopia, faktiskt. 😉
20 september, 2011 kl. 21:33 #229776SternbornDeltagareKostar säkert 5000 då, tror jag nöjer mig med en plastkopia, faktiskt. 😉
Jag köpte min första STI läpp till min gt från england men när den gick sönder så beställde jag en läpp på artikelnumret från torvalla bil. Ingen fraktavgift och läppen var billigare från subaru än från england 🙂
21 september, 2011 kl. 17:24 #229785Bladh9DeltagareJag köpte min första STI läpp till min gt från england men när den gick sönder så beställde jag en läpp på artikelnumret från torvalla bil. Ingen fraktavgift och läppen var billigare från subaru än från england 🙂
Låter nästan för bra för att vara sant, men visst, det skadar väl inte att kolla med Subaru också. 🙂
21 september, 2011 kl. 19:29 #229777SternbornDeltagareLåter nästan för bra för att vara sant, men visst, det skadar väl inte att kolla med Subaru också. 🙂
Ja det tyckte jag med.. Det roliga var att när jag ville beställa den på benämningen STI läpp/spoiler så hade dom ingen aning om vad jag pratade om. Men med rätt artikelnummer från kartongen till den jag köpte först så var det inga som helst problem 🙂
Sen ringde dom och sa att det kunde nog ta ett bra tag innan den dök upp för enligt dom så var den restad.. två dagar senare ringer dom och säger att den kommit 😛Läppen kostade £173 + frakt från scoobyworld, tror jag gav ca 1500 för den från subaru fast med lite rabatt då den köptes via mitt jobb (bilverkstad) Men det ordinarie priset var även lägre..
Alltid värt att höra med dom.. men kanske blir knepigt att få tag på artikelnummret :/
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.