Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Bladh9
    Deltagare

Jag letar och letar efter en läpp till en Sti -05, men de enda jag hittar finns i UK eller USA..
      Finns det verkligen ingen återförsäljare här hemma?

Mvh

Bladh9
      Deltagare

Varför skulle man vilja handla något i Sverige när det finns i UK? Ja om man inte vill göra som gudrun schyman och bränna sina pengar, eftersom det ofta är dubbla priset här hemma jämfört med UK…

Men för att svara på din fråga så vet jag inte…

Hur pass säkert är det att handla från UK då? Vad kan man räkna med för fraktkostnader?

Gilarski
        Deltagare

Handlar du med Paypal så är du rätt safe, jag har köpt båede från US och UK utan problem. Nå skojjar i UK har man la råkat ut för men detta tog Paypal hand om så alla pengarna kom tillbaka.

Frakten från US till GOT är max 500 kr om du går via min kontakt 😉 medan från UK lär du nog hamna på 750-1000 kr eller nåt för en läpp (min gissning).

TomK
          Deltagare

Det är bombsäkert att handla från UK.
            Kan nog tänka mig att dom flesta på forumet har handlat från uk. Bara det är från någon välkänd firma så är det lungt.
            Bara att maila firman och fråga vad det kostar med frakt.
            Nackdelen med en läpp är att den är skrymmande gods så det blir lite dyrare. Men garanterat billigare än om du hittar en svensk åf.

FiddeFuling
            Keymaster

Har flera gånger handlat från Scoobyworld.co.uk

Fungerar kanon tycker jag allt. Kan ibland vara lite längre leveranstid än beräknat, men inget allvarligt.

Och de baserar frakt på priset du handlar.

\\ Mathias

Fricke.w
              Deltagare

Tycker du att de är för krångligt, vilket de inte är!
                Så kan säkert superior imports hjälpa dig att fixa exakt de du vill ha, direkt från Japan.

Bladh9
                Deltagare

Tycker du att de är för krångligt, vilket de inte är!
                  Så kan säkert superior imports hjälpa dig att fixa exakt de du vill ha, direkt från Japan.

Skrev precis till dom 🙂

Tack för svaren, ni andra, men kring 120£ + frakt känns lite för mastigt just nu..

Sternborn
                  Deltagare

Är det en subaru originaldel så är det bara att ta reda på reservdelsnummret så ska det gå att beställa från nån svensk återförsäljare.

Bladh9
                    Deltagare

Kostar säkert 5000 då, tror jag nöjer mig med en plastkopia, faktiskt. 😉

Sternborn
                      Deltagare

Kostar säkert 5000 då, tror jag nöjer mig med en plastkopia, faktiskt. 😉

Jag köpte min första STI läpp till min gt från england men när den gick sönder så beställde jag en läpp på artikelnumret från torvalla bil. Ingen fraktavgift och läppen var billigare från subaru än från england 🙂

Bladh9
                        Deltagare

Jag köpte min första STI läpp till min gt från england men när den gick sönder så beställde jag en läpp på artikelnumret från torvalla bil. Ingen fraktavgift och läppen var billigare från subaru än från england 🙂

Låter nästan för bra för att vara sant, men visst, det skadar väl inte att kolla med Subaru också. 🙂

Sternborn
                          Deltagare

Låter nästan för bra för att vara sant, men visst, det skadar väl inte att kolla med Subaru också. 🙂

Ja det tyckte jag med.. Det roliga var att när jag ville beställa den på benämningen STI läpp/spoiler så hade dom ingen aning om vad jag pratade om. Men med rätt artikelnummer från kartongen till den jag köpte först så var det inga som helst problem 🙂
                            Sen ringde dom och sa att det kunde nog ta ett bra tag innan den dök upp för enligt dom så var den restad.. två dagar senare ringer dom och säger att den kommit 😛

Läppen kostade £173 + frakt från scoobyworld, tror jag gav ca 1500 för den från subaru fast med lite rabatt då den köptes via mitt jobb (bilverkstad) Men det ordinarie priset var även lägre..

Alltid värt att höra med dom.. men kanske blir knepigt att få tag på artikelnummret :/

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.