Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #41971
    Toxicator
    Deltagare

      Fattar fortfarande inte hur ni lyckas få bilarna att dra 1.5L/mil!! 😮

      Minns en gång ja åkte ifrån danmark med min WRX -02:a.
      Efter första tankningen så spetta ja på och låg ca 180km/h ända till nästa tankning. Då hade bilen dragit 1.3L/milen.

      Hmm.. börjar misstänka att ja kör som en kärring 🙁

      //Mange

      #41952
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Hög hastighet har inte mycket med saken att göra, fullgasaccelerationer i 10 mil isåka kan få upp en tvåhalva med 400 pållar i rent av otäcka siffror. 😉

        /J – är kraftigt skeptisk till vpower för övrigt, speciellt på standardbilar.

        #41979
        Desen
        Deltagare

          Sedan kan det nog ta en tank innan bilen har optimerat sig för 99, men sedan är det bara rock n´roll som gäller 😀

          Jo jag har märk att den börjat rycka lite vid vissa varvtal sedan jag tankade v-power.
          Är väl bara hönshjärnan i kokar´n som håller på att ställa om sig lite?
          Har bara kört 6 mil med V-power än, men när tanken e slut så borde den väl ha ställt om sig.

          SAM varför är du kritisk till V-power soppan?

          #41967
          C.Barrow
          Deltagare

            Jag kör på OKQ8 98 oktan och tycker det funkar bra.

            Min bil drar vid normal körning (till och från jobbet och körning mest hemikring med en och annan acceleration) mellan 1,2 och 1,3 liter milen. Tycker inte det är farligt med tanke på att man har en del effekt (nånstans runt 270) och permanent 4-krafs.

            #41953
            SecretAgentMan
            Deltagare

              SAM varför är du kritisk till V-power soppan?

              För att det gör precis nada skillnad, och gör man en seriös test på förbrukningen under en längre tid på flera bilar jämfört med vanlig 98…nja, då tror jag att vi inte ser någon minskning av förbrukningen. 🙂

              Det är lite som med feta HKS-dumpar för 6 lock, det finns alltid någon som är beredd att slanta… 😉

              /J

              #41980
              Desen
              Deltagare

                Jaha och där fick man en lite känga för att man tänker montera en HKS dump med 😛 }( :+

                #41957
                Manor
                Deltagare

                  SAM varför är du kritisk till V-power soppan?

                  För att det gör precis nada skillnad, och gör man en seriös test på förbrukningen under en längre tid på flera bilar jämfört med vanlig 98…nja, då tror jag att vi inte ser någon minskning av förbrukningen. :)Det är lite som med feta HKS-dumpar för 6 lock, det finns alltid någon som är beredd att slanta… ;)/J

                  Nja, någon HKS-dump har jag inte köpt…men V-Power har jag kört på sedan det kom. Om Rototest mätte upp 13hk mer på 1.8T mellan 95 till 98 oktan så kan det väl skilja någon hästkraft och gå upp till 99 oktan också. Nu skiter väl jag i det iofs, och någon minskning i bränsleförbrukning mot 98 oktan har jag väl inte heller märkt…men den är åtminstone “renare” än den andra soppan som finns att köpa (och lite lyxigare och exklusivare :)).

                  mvh Mats N – som kört 15000 mil på verkstadens standardsyntetolja och inte betalt miljoner för Motul :P…vi har alla våra käpphästar :*.

                  #41968
                  Addson
                  Deltagare

                    Jaha och där fick man en lite känga för att man tänker montera en HKS dump med 😛 }( :+

                    Vet ej om jag drömmer men jag har tidkort fån blackrace på både 98 o V-power!!
                    Med V-power körde jag 0,2 sek fortare o alla kort vart jämnare!! Men det kan lika gärna vara luftfuktighet, kör stil mm!! Men jag tankar i allafall på V-power o kör även med Hks dump för jag har råd 🙂
                    Jag tycker folk får tanka vad dom känner bäst för och ha vad dom vill under huven utan att bli sågade!!

                    Smaken e som baken!!!
                    Mvh En glad Mr “un”clean so ska hämta sin “plastiga” impreza ikväll!!

                    #41981
                    Desen
                    Deltagare

                      E kokarn tillverkad för att funka med 98 så får det väl bli 98 i fortsätttningen. Har dessutom bara tankkort på OKQ8 som inte säljer V-power.
                      HKS dumpen åker dit för att den följde med i köpet. (Om jag nu får dit den) se tråd i forum Drivlinan

                      #41958
                      Manor
                      Deltagare

                        E kokarn tillverkad för att funka med 98 så får det väl bli 98 i fortsätttningen. Har dessutom bara tankkort på OKQ8 som inte säljer V-power.HKS dumpen åker dit för att den följde med i köpet. (Om jag nu får dit den) se tråd i forum Drivlinan

                        Tankkort är GRATIS från alla…det är när man börjar utnyttja dem som det kostar.

                        mvh Mats N – med en massa plastkort i plånboken…

                        #41969
                        Addson
                        Deltagare

                          E kokarn tillverkad för att funka med 98 så får det väl bli 98 i fortsätttningen. Har dessutom bara tankkort på OKQ8 som inte säljer V-power.HKS dumpen åker dit för att den följde med i köpet. (Om jag nu får dit den) se tråd i forum Drivlinan

                          Tankkort är GRATIS från alla…det är när man börjar utnyttja dem som det kostar.mvh Mats N – med en massa plastkort i plånboken…

                          LOL 😀

                          #41959
                          Manor
                          Deltagare

                            E kokarn tillverkad för att funka med 98 så får det väl bli 98 i fortsätttningen. Har dessutom bara tankkort på OKQ8 som inte säljer V-power.HKS dumpen åker dit för att den följde med i köpet. (Om jag nu får dit den) se tråd i forum Drivlinan

                            Tankkort är GRATIS från alla…det är när man börjar utnyttja dem som det kostar.mvh Mats N – med en massa plastkort i plånboken…

                            LOL 😀

                            ROFL 😀

                            #41962
                            Lefty
                            Deltagare

                              Enligt många i tråden sjunker alltså förbrukningen med 0.2l/milen, det vore ju underbart 🙂 Hoppas de kommer till norrland snart så man får testa om de är så stor skillnad… dock är jag kritisk till V-power överlag. Har ett roligt mail från Shell också ifall någon är nyfiken så kan jag lägga ut det – med grov reklam för V-power är det också 😀 (inte oväntat)

                              /A – alltid med 98 i tanken!

                              #41982
                              Desen
                              Deltagare

                                Jo korten e gratis i valuta men kostar en kreditprövning varje gång du söker ett. Så oxå för avbetalningar o lån.
                                Har man för många kan det bli problem att få låna pengar.
                                Och det vore ju synd att i framtiden kanske inte få låna pengar till ett hus eller en ny impreza för att man har många plastkort.

                                Men Manor, du kanske kan skicka några av dina till mig med kod 😉

                                #41960
                                Manor
                                Deltagare

                                  …men Manor, du kanske kan skicka några av dina till mig med kod 😉

                                  Nix, men det var ett gott försök ;).

                                  mvh Mats N

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.