SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Va i hela *@#%!!

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Ekblad
    Deltagare

efter växellådsras är ny lådan bytt men jag kan inte få ur 5:an det är bom i spaken. kopplingen funkar för jag kan frikoppla. har försökt lägga ur växeln från undersidan bilen utan spakstället på plats me utan lycka.

Nån som har varit med om nått liknande? Kan lådan ha stått länge på skroten och rostat ihop?

har hittat en Låda från en P1 :a passar denna rakt i min GT??

/andreas

Grusdraparn
      Deltagare

Hur funkade det att växla med P1-lådan medans den ej var monterad på bilen?

/K

Ekblad
        Deltagare

ne jag har hittat en P1 låda undrar om den passar så jag inte köper nått som inte funkar till min bil

Grusdraparn
          Deltagare

Jaha-ja, läste lite slarvigt där :+

Överlåter till någon annan att prata utväxlingar osv, har inte en aning hur det ser ut på P1:an.

/K

SecretAgentMan
            Deltagare

Jag är lite skeptisk, en P1:a är en TypeR som det pillats på för att den skall passa engelska förhållanden (man fjollade till den) – kolla upp slutväxeln, och om det är 1:1, eller 1,1:1 i mellandiffen (det är det senare jag tror det kommer skita sig på, för om inte minnet sviker så är det samma-lika 3,9:1 i slutväxel).

Är det inte enklare att se till att den du har fungerar?

/J

Ekblad
              Deltagare

Nu är växellådan som de inte gick och växla med nere (30min:-) snabba som få på dehär nu) prata med skroten och dom ville kika på den innan dom tog tillbax den. En annan växellåda är reseverad och skickas efter ett samtal när skroten sagt ja eller nej.

Den första/org lådan på bilen hade ett skorrande ljud vet att de är ett lagerras de kom ut lite lager bana när oljan tappades. är de svårt att byta lager i lådan? vill ju helst inte slänga en låda som annars funkar fint..

/andreas

Twinturbo
                Deltagare

Det finns en kille i Kungsbacka som byter lager i lådan för runt 2000 spänn (200sx-låda), lager ingår. Tror inte det är så svårt om man haft isär lådan förr. Första gången är ju alltid lite tidskrävande 😉

Ekblad
                  Deltagare

Någon som har en sprängskiss??

Ekblad
                    Deltagare

Nu funkar bilen bara en kabel från lamdan som lossa ur kontaktstycket men växellådan funakr 🙂 Då ska man bara upp till trollspeed igen och fixa färdigt mappen sen är de klart.

Men jag skulle behöva en sprängskiss till en låda. den tar sån plats i garaget… samt sälja lite fälgar har för mycke Impreza delar känns de som

/en mycke glad Andreas

Manor
                      Deltagare

Nu funkar bilen bara en kabel från lamdan som lossa ur kontaktstycket men växellådan funakr 🙂

Vad var det för fel på lådan…eller fick du byta den på skroten?

Ekblad
                        Deltagare

beror på villken av lådorna…(1) den som satt i bilen från början har ett skrapande ljud när växel är i även om man frikopplar. (2)den andra rasa 3an på trollspeed följt av generalras på väg hem (resultera även i en lätt påkörning bakifrån)(3) tredje lådan gick de inte växla på 5:an konstant och med den (4) fjärde lådan funkar äntligen bilen som den ska 🙂

Den första och den andra lådan har jag kvar. (1,2)

/andreas

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.