› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › vacum till laddtrycksmätare hjälp
- Detta ämne har 10 svar, 1,389 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 10 månader sedan av
yojne.
-
FörfattareInlägg
-
28 april, 2010 kl. 19:28 #23223
yojne
Deltagarehej är ny här på forumet och skulle behöva lite hjälp
tänkte koppla in laddtrycksmätare i bilen och då skulle jag villja ha hjälp med vart jag ska sätta vacum slangen????
bilen är en wrx sti type-r -97
har sökt i forumet men hittar inget om detta
gärna bildförklaring dom som kan
tack på förhand
mvh jocke
28 april, 2010 kl. 19:31 #201208specialized
Deltagarehej är ny här på forumet och skulle behöva lite hjälp
tänkte koppla in laddtrycksmätare i bilen och då skulle jag villja ha hjälp med vart jag ska sätta vacum slangen????
bilen är en wrx sti type-r -97
har sökt i forumet men hittar inget om detta
gärna bildförklaring dom som kan
tack på förhand
mvh jocke
Bra beskrivning finns här 🙂
http://www.impreza.nu/forum/showthread.php?t=67307&highlight=koppla+laddtrycksm%C3%A4tare29 april, 2010 kl. 10:12 #201214yojne
Deltagaredet hjälpte inte så mycket då mitt insug inte har den där anslutningen???
så är det nån som vet nått annat????
29 april, 2010 kl. 10:18 #201209specialized
DeltagareTestat sökfunktionen ? 🙂
29 april, 2010 kl. 18:58 #201213yojne
Deltagaresökt men hittar inget om det till type-r verkar inte som det är likadant insug
nån måste ju ha gjort detta snälla hjälp
29 april, 2010 kl. 19:16 #201211Lirkus
DeltagareLäst nånstans att man kan sätta ett T-kors på vakumslangen som går till dumpen, är jag helt ute å cyklar nu ?
30 april, 2010 kl. 10:53 #201215yojne
Deltagarejo tror jag läste det nån stans med. prova det förut men tomgången börja svaja lite
sen så är det ju alldrig bra att sno vacum från nått annat.
tänkte om nån har gjort dettta på sin bil och har nått tips
4 maj, 2010 kl. 19:53 #201216yojne
Deltagarefortfarande ingen som har en ide???
4 maj, 2010 kl. 20:30 #201210kamikaze
DeltagareHittade en guide på scoobynet
Om du scrollar ner på sidan så kommer en bild på en installation där man tagit trycket med hjälp av ett t-kors på en slang
Kan det va något tror du5 maj, 2010 kl. 10:54 #201212Gilarski
DeltagareEn pettitess: Man ’snor’ aldrig vakuum eller övertryck, allt skall vara tätt. Så, du ska kunna koppla på dig där det finns vakuum utan problem, annars har du en läcka i det annars täta systemet. Samma sak gäller vid övertryck, det skall inte läcka ut nånstans, då har du problem.
Däremot, om du extremt små innerdiametrar på anslutningarna riskerar man att strypa luftflödet, det kan ju vara det som sker här i detta fallet.
Jag hade dock hakat på nån vakuum slang & kolla samtidigt så det är tätt (använd slangklämmor).
5 maj, 2010 kl. 19:36 #201217yojne
Deltagareden länken hjälpte lite grann men den slangen går till en sensor prövade ta där men då gick tomgången upp och ner ganska mycket så jag bytte slangen och koppla på dumpen istället och nu funkar det bra. kanske man kan koppla där ochså men som sagt det verkade som min slang läckte nån stans =)
har en ny fråga hur mycket laddar dom här bilarna orginal min mätare går upp till 1,2 bar och sen backar till 1,0 bar?????
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.