SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor vacumslang under spjällkus

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    poggan
    Deltagare

hej plockade bort IC på min gt 00a idag och upptäckte att under spjällhuset på insuget skulle det sitta en kanske 8mm vacumslang. men där fanns det ingen slang. försökt att luska ut var den ska gå och vilken funktion den har? någom som vet vad det är för en rackare? :confused:

RK
      Deltagare

Är det någon av dessa 3 du menar? och i såfall vilken?

Turbovin
        Deltagare

Är väl troligen nån som kopplat förbi spjällhusförvärmningen bara och då är det kylarvätska som går där genom, ej luft 🙂

poggan
          Deltagare

ja det är slang nummer 2 jag menar 🙂

men är det så bra att koppla förbi spjällhusförvärmningen? eller är det bara att låta de va? 🙂

ska till garaget o titta hur dom andra två slangarna sitter nu.
            tack

Turbovin
            Deltagare

Det är rätt lugnt, har alltid kopplat förbi den på mina bilar. Är ju mest positivt för lägre insugstemp.

hall0n
              Deltagare

Tänk dock på att förvärmningen även kan hjälpa att förhindra isbildning på spjällhuset vid rejält kall yttertemperatur.

På sommaren är det helt riskfritt att plocka bort, inget snack. Har haft flera bilar utan förvärmning på vintern också helt utan problem, dock sitter den ju där av en anledning.
                Brukar ju även sitta termostat i dom där (kanske inte på impreza?) som reglerar flödet av kylvätska, så någon avsevärd skillnad i insugstemp lär det ej göra.

Turbovin
                Deltagare

Tror det ska till bra kall yttertemp för att det ska bli problem. Nåt som reglerar flödet är det inte vad jag sett utan det är fullt flöde.

poggan
                  Deltagare

tack för hjälpen.. nu till de skumma som jag kanske precis har fått svar på. bilen stendog i helgen! kom 500 meter, sen dog han bara. ispropp i bränslesystemet va de första jag kom att tänka på. då skulle de kunna vara spjällhuset som har frusit. hem o kolla nu igen då. de e lustigt för bilen vill ju tända till ibland.

knotan
                    Deltagare

isåfall skulle du inte kunna trampa på gaspedalen 😮

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.