› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vad är det för fel på mig?
- Detta ämne har 17 svar, 901 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
Lefty.
-
FörfattareInlägg
-
21 oktober, 2005 kl. 09:18 #9039
Niklas
DeltagareHej Doktorn!
Jag och min familj skall åka till Dalarna i helgen och denna diskussion följer på telefon mellan mig och frugan:
HON: Om du vill kan vi ta Subarun upp till Dalarna då vi inte har så mycket packning med oss.
JAG: Enklare att ta kombin (Opel Astra), barnstolen sitter ju i den och allt.
HON: Jo, men jag tänkte om du ville köra Subarun.
JAG: Nej.Som sagt, vad är det för fel på mig? 😮
Hälsningar,
Lätt orolig killeUndrar om det är lackskadan, det stundande kamremsbytet eller bara slöhet som gör mig anti. 🙁Kollegorna tyckte varjefall det var väldigt många vuxenpoäng att säga ”nej vi tar kombin”. 😀
21 oktober, 2005 kl. 09:35 #101756Pasi_k
DeltagareSitter Fis-ångorna i fortfarande kanske.?
Är Väl HÖG..?Dom har väl snart snö där uppe.?
Ta chansen juh 😀Du blir dej själv till våren igen har hört det krävs några månader att bli av med norrlands fis 😛
21 oktober, 2005 kl. 09:40 #101754down_the_drain
Deltagaredu saknar oss normala folk från skåne… så enkelt är det:)
/P
21 oktober, 2005 kl. 09:47 #101761Niklas
DeltagareJo, det kan vara en kombination av norrlandsfis och avsaknad av skåningar. 😉
Di ej tur man skau flyjah nejr tih Skåne ij däsämbärr så mahn faur prauda mä lide rejellt fållk.
21 oktober, 2005 kl. 09:56 #101757Pasi_k
DeltagareFonetsikt skrift för skånska.?
Klart du saknar oss..
Skulle varit med på våran träff imorn juh. 😀21 oktober, 2005 kl. 10:21 #101749Janne248
DeltagareDom har väl snart snö där uppe.?Ta chansen juh :
Enligt SMHI så är de stor chans för snö här i helgen!
21 oktober, 2005 kl. 10:21 #101762Niklas
DeltagareNi får väl komma och hälsa på den helgen vi kommer ner. 😉
Kan ta med lite juldekaler åt er. 😀
21 oktober, 2005 kl. 11:12 #101758Pasi_k
DeltagareSjälvklart.
Vart ska du då?
Kanske du får see hur vintern utan snö ser ut i skåne med 😀😛
21 oktober, 2005 kl. 11:43 #101763Niklas
DeltagareDet har jag gjort o så många gånger. Tacka vet jag vinter i Dalarna med bottenfrusna sjöar och sånt skojs. Fast de senaste två åren har ifs sjöarna knappt varit frusna på ytan.
Päronen bor i Sankt Olof och syrran vi skall bo hos bor där i närheten. Hemma i regionsansvariges trakter, på Österlen alltså. 😉
21 oktober, 2005 kl. 11:48 #101759Pasi_k
DeltagareOj.. Är du skånepåg från början.?
Hmm Syster sa du.? Gammal:? Singel.? 😛
Måste juh ta alla chanser 😀Joo men dåå måste vi ha en vinterträff med juh..
21 oktober, 2005 kl. 11:57 #101764Niklas
DeltagareKlart jag är skånepåg från början. 😉
Syrran är 30 och är gift. 😀
21 oktober, 2005 kl. 11:59 #101760Pasi_k
DeltagareVisste det var nått som gjorde att du var helt okej 😛
Gaahh försen där med 😛
Jaja..Får väl söka vidare. .:D
Ha det så bra och kör försiktigt nu.. 😛
21 oktober, 2005 kl. 17:08 #101755down_the_drain
DeltagareDå jag är vuxen (typ) så kan jag meddela att det största felet du gjorde Alien var att skaffa dig en ytterligare bil. Själv har jag bara Imprezan och då får den också agera som transportfordon i ur & skur…sommar som vinter…med och utan husvagn. Jag har haft funderingar på att köpa en slit och släng bil ibland då jag vägrar att lämna Imprezan på någon infartsparkering eller på en parkering i stan där jag inte har någon uppsikt. Hittills har det dock inte blivit av…dels föratt jag är rädd att man börjar snika med användningen av Imprezan även av andra skäl. Nä, Imprezan får stå ut att användas varje dag…så att den inte röstas bort till förmån för exempelvis en sketen Opel ;-).Sälj Opeln så att du blir frisk. För du är just nu en mycket mycket sjuk människa :P.
*asg*
/P
22 oktober, 2005 kl. 09:11 #101765Niklas
Deltagare19:10-19:15 igår på E18 mot Dalarna körde vi över en grävling med Opeln. Läppen är delad i två bitar och den högra ligger någonstans i vägkanten öster om Enköping. Hade vi kört Subarun så hade hela fronten varit splittrad över hela vägbanan.
Skall försöka fixa till så Opeln inte ser så ledsen ut. 😉
Ingen som har lite Opel Astra (00) delar liggande? 😀
/N – glad att vi inte körde Imprezan
22 oktober, 2005 kl. 09:39 #101751modulated
DeltagareÄljen
19:10-19:15 igår på E18 mot Dalarna körde vi över en grävling med Opeln. Läppen är delad i två bitar och den högra ligger någonstans i vägkanten öster om Enköping. Hade vi kört Subarun så hade hela fronten varit splittrad över hela vägbanan.SkHade du kört subarun så hade du varit förbi grävlingen innan den
gick över vägen. 😉 😀 😉// Patrick P – har haft en närkontakt med grävling av tredje graden.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.