› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vad är det för värld vi lever i ??
- Detta ämne har 14 svar, 836 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
knightowl.
-
FörfattareInlägg
-
26 augusti, 2005 kl. 05:32 #8896
Davve
DeltagareMåste avreagera mig !!x(
Nu är det 3 gången dom varit på mina bilar.
1. Hade en BMW 525.. Kom ut på morgonen & såg att dörrhandtaget var uppbrutet..LACKSKADOR!
2. WRX MY02.. Några idioter som snott scoopet & varit på vingen!!
3. Nya bilen.. WRX STI 2005 .. Några J***VLA nötter som varit på vingen.. Så nu får man lämna in bilen igen.
Blir så J**VLA trött på detta nu!!!
x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x(
D/- Nu Ska det installeras elstängsel runt bilen!!!
26 augusti, 2005 kl. 05:37 #100253rallymarkus
DeltagareFy fan så jävla tragiskt..x(
26 augusti, 2005 kl. 06:37 #100251Davve
DeltagareBilen står i garage.. Men det hände antagligen när tjejen var & tränade. Helt sjukt!
Men tyvärr så har jag inget larm på bilen.. Men idag blir det att handla ett.. Nån som kan rekomendera ett bra larm?? Är det CarGard T70C med GSM modul som gäller eller finns det bättre??
D/- ÄR ARG x(
26 augusti, 2005 kl. 07:44 #100255thorlake
DeltagareTycker det skall vara straff amnesti på retributions brott när man ex torterar eller dödar någon som gjort åverkan på ens fordon. 🙂
För om jag kommer på ett as som e på kärran så kan jag inte ansvara för att mina handlingar kommer att ja ett rationellt mönster.
Speciellt eftersom jag dessutom är vältränad i våldets sköna konst.Jag det Cargard:et å den funkat fint. Blinkar blått så jag på kvällarna kan man se i taket inne att det är på i bilen utanför. 🙂
BLINK! BLINK!!
Man undrar nästan hur batteriet räcker för den strobe:n.
Skrämmer nog bort många pundare å snorungar.26 augusti, 2005 kl. 09:04 #100249Krigge
DeltagareSurt som pungsvett!!!
26 augusti, 2005 kl. 09:21 #100256Addson
DeltagareDet borde vara skottpengar på såna där jävlar som rör bilar!!
26 augusti, 2005 kl. 10:10 #100245Wiklundh
DeltagareIlla. 🙁
Skaffa ett sådant alarm som skickar SMS.
Så man vet när det händer och kan agera snabbt.26 augusti, 2005 kl. 11:17 #100248Vectorm12
DeltagareJa det var inte igår kyle trevligt att ha dig tillbaka… 🙂
26 augusti, 2005 kl. 22:36 #100254Subaru Robban
DeltagareMan ska ha 2 kilo dynamit i reservhjuls baljan, kommer man ut på morgonen å bilen e borta så trycker man av med fjärr sändaren!
/ Robban Gävle
27 augusti, 2005 kl. 06:57 #100252Davve
DeltagareBlir att köpa t70c & GSM modul. Men fråga är om man kan larma vingen???
27 augusti, 2005 kl. 07:21 #100250down_the_drain
Deltagareinga prblem att larma en vinge, man gör på samma sätt som med bagaget eller motorhuven, sätter en lite brytare under vingen bara.
/P
19 december, 2005 kl. 06:19 #100246Manor
DeltagareBajs
19 december, 2005 kl. 06:19 #100247Manor
DeltagareJag kan bara hålla med dig. Min gamla MY00 har fått 3st ”besök” medan jag hade den. Den satt ute på nätterna på parkeringen. Jag började fundera på att koppla in min videokamera till min videospelare och spela in på nätterna. Men jag flyttade & sålde bilen istället.1) Båda vänster däck punterat2) Nyckel skrap över motorhuvudet & flygen3) Vingen bortriven & bukla i dorrenMin MY03 STI har jag haft tur med. Den är parkerat i en flerbils garage men har inte råkat ut för något där utan dörrstött. Vilket räcker för min del.Jag rekommendera Cargard TC70. Det enda problem jag har haft med larmet var att den larmade för ingenting. Det var pga glasskross sensorn. När de 1st kom ut hade de problem med glasskross sensorn. Man behövde bara åka tillbaka till försälningsställen och har de byta ut den gratis. Och med en GSM enhet kan man få en sms när den larmar. Man kan skicka en sms till bilen med text ”CarJack”, (är inte 100 på texten), och bilen stänger av sig om någon har lyckats få fart på den ändå. Man kan spåra den på nättet med. Jag har inte köpt GSM enheten, men fundera på att köpa en i framtiden. Det finns också en ”tilt” sensor som man kan köpa. Den fungera bra tillsammans med en TurboTimer med.Hoppas att larmet hjälper med att hålla andras fingrarna bort./Kyle
OT:
Är det du Kyle med den svarta STi:n (Södertälje!!?)? Vart tog du vägen…du var ju borta från forumet ett bra tag? Kul att ha dig tillbaka :-).mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #100257knightowl
DeltagareJag kan bara hålla med dig. Min gamla MY00 har fått 3st ”besök” medan jag hade den. Den satt ute på nätterna på parkeringen. Jag började fundera på att koppla in min videokamera till min videospelare och spela in på nätterna. Men jag flyttade & sålde bilen istället.
1) Båda vänster däck punterat
2) Nyckel skrap över motorhuvudet & flygen
3) Vingen bortriven & bukla i dorrenMin MY03 STI har jag haft tur med. Den är parkerat i en flerbils garage men har inte råkat ut för något där utan dörrstött. Vilket räcker för min del.
Jag rekommendera Cargard TC70. Det enda problem jag har haft med larmet var att den larmade för ingenting. Det var pga glasskross sensorn. När de 1st kom ut hade de problem med glasskross sensorn. Man behövde bara åka tillbaka till försälningsställen och har de byta ut den gratis. Och med en GSM enhet kan man få en sms när den larmar. Man kan skicka en sms till bilen med text ”CarJack”, (är inte 100 på texten), och bilen stänger av sig om någon har lyckats få fart på den ändå. Man kan spåra den på nättet med. Jag har inte köpt GSM enheten, men fundera på att köpa en i framtiden. Det finns också en ”tilt” sensor som man kan köpa. Den fungera bra tillsammans med en TurboTimer med.
Hoppas att larmet hjälper med att hålla andras fingrarna bort.
/Kyle
19 december, 2005 kl. 06:19 #100258Niklas
DeltagareTrist som fan men det är väl sånt man ”får ta” när bilen står utomhus. Tyvärr. 🙁
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.