SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor vad är det som låter i mitt motorrum.

• Detta ämne har 12 svar, 1,023 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av Ruben77.
Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Ruben77
    Deltagare
      .zip
      Deltagare

Länken går inte att komma in på.

Skickat från min GT-I9100

Ruben77
        Deltagare
          Patrick P931
          Deltagare

Ingen aning. 😉

Men guuuu så störande!

Ruben77
            Deltagare

http://www.youtube.com/watch?v=6oli3x8M-jo

en lite längre film, man kan höra hur ljudet ökar o minskar när ja dlyttar omkring kameran.

sjukt störande får bli ytterliggare ett besök på Subaru då.

xmax
              Deltagare

Låter det med motorn igång då?
                Låter som spjällhuset. Brukar inte vara något fel vad jag vet.
                Med vänlig hälsning
                Daniel

Ruben77
                Deltagare

oki

så de e ett normalt ljud ???

xmax
                  Deltagare

Det låter så där på många bilmodeller. Efter en stunds tjutande kan man höra ett klick sen blir det tyst. Har aldrig fördjupa mej i varför spjällhuset gör på det viset men tror inte att du har något fel på bilen nej.

Ruben77
                    Deltagare

oki

då behöver jag inte oroa mig för det då 🙂

xmax
                      Deltagare

Nopp. Kan hända att det går att kalibrera bort med Subarus diagnossystem men det är inte skadligt för motorn.

Vio
                        Deltagare

Det låter så där på många bilmodeller. Efter en stunds tjutande kan man höra ett klick sen blir det tyst. Har aldrig fördjupa mej i varför spjällhuset gör på det viset men tror inte att du har något fel på bilen nej.

Skulle det då kanske kunna vara spjällhusvärmaren? Det kanske är någon luftbubbla eller nåt i systemet som gör att det blir ett sådant ljud, eller så är det fullt normalt?

xmax
                          Deltagare

Tror mer på att ecu inte är hundra kalibrerad så i 9 fall av 10 ska man inte höra detta ljud. Tänk dej en elmotor som du ger på lite ström så pass lite att den inte börja snurra, det kan ge liknande ljud. Rätta mej gärna om jag har fel. Har som sagt inte fördjupa mej i frågan eftersom så många bilar har det ljudet utan att vara felande.

Ruben77
                            Deltagare

Tror mer på att ecu inte är hundra kalibrerad så i 9 fall av 10 ska man inte höra detta ljud. Tänk dej en elmotor som du ger på lite ström så pass lite att den inte börja snurra, det kan ge liknande ljud. Rätta mej gärna om jag har fel. Har som sagt inte fördjupa mej i frågan eftersom så många bilar har det ljudet utan att vara felande.

det låter precis som du beskriver, dock låter det väldigt väldigt mycket mer i min impreza än det gör i min outback.
                              hörs in i cupen liksom.

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.