› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vad är klubben för dig och vad vill ni?
- Detta ämne har 44 svar, 2,530 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 4 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
3 november, 2003 kl. 08:41 #84918
Janne248
Deltagare>Hade det ordnats träffar här nere skåne så är jag helt klart
>på.Varför inte fixa en träff då?
I Dalarna|Värmlands regionen har det inte varit några träffar heller, men jag med ovärderlig hjälp från Larsa och Krooken fixade, i mina ögon, en jätte trevlig träff som det tyvärr inte kom så många på, men de som kom hade väldigt trevligt. Och vi hade inte bara en fika träff.3 november, 2003 kl. 10:25 #84945Niklas
DeltagareDet jag märker som regionsansvarig är att intresset verkar smått avta bland folket. Det är sällan som det är mer än tre bilar totalt. Detta har inget med väder och årstid att göra då det är samma på sommaren som på vintern.
Har funderat på om vi skulle göra mer på regionsträffarna än att stå på parkeringen och snacka om de senaste inköpen eller problemen. Dock känns det kanske oinspirerande då man inte vet hur många som kommer till en gemensam färd på slingriga vägar för att avsluta med lite mat på en Sibylla. Om det kommer en annan bil eller kanske inte ens det så lägger jag hellre tiden det tar att arrangera (läs: leta upp vägar) på att vara hemma hos tjejen.3 november, 2003 kl. 13:24 #84921skytiskapilen
DeltagareBBSen
Rent allmänt tror jag att det som skrivs bara avspeglar att vi har en hel del olika ”ägartyper” vad gäller ålder, kunskap, mod-inriktning mm. För BBSens överlevnad och utveckling tror jag faktiskt det är i huvudsak bara bra. Men visst vore några välformulerade Stickys bra som introduktion till nya ägare. Även för gamla ägare som kanske inte besöker BBSen alltför frekvent… Säg till när du har tid Guran så kan vi författa fram lämpliga Stickys!
Klubben
Har inte tidigare varit med i en bilklubb. Tror ändå faktiskt att vår är lite speciell, ivarjefall passar den mig helt suveränt. Eftersom det trots allt är medlemmarna som gör klubben uppskattar jag mao verkligen den goda stämning som finns överlag. Har lärt mig fantastiskt mycket mer om bilar, Subban i synnerhet, sen medlemsinträdet. Ett antal personer i klubben ska också ha rejält med beröm och uppskattning för sitt engagemang, ingen nämnd ingen glömd(Ozo, Ordis, SAM mfl ;)) Håller fullständigt med en tidigare talare, SSI gör bilägandet så mycket roligare och för mig är det en sak att verkligen ta hänsyn till när jag ska besluta om en eventuell ny bil.
Hur aktiva medlemmarna är beror självklart på en hel del olika saker. Det är ju knappast nåt som kan styras, där tror jag att man får acceptera läget helt enkelt. Själv har jag aldrig varit på en enda banträff, vareviga gång har något dykt upp som vid tillfället varit högre prioriterat.
Förhoppningsvis fortsätter klubben sin verksamhet på samma sätt som hittills, jag uppskattar verkligen formen och riktningen.
3 november, 2003 kl. 13:37 #84903SecretAgentMan
Deltagare>Det jag märker som regionsansvarig är att intresset verkar
>smått avta bland folket. Det är sällan som det är mer än tre
>bilar totalt. Detta har inget med väder och årstid att göra då
>det är samma på sommaren som på vintern.
>Har funderat på om vi skulle göra mer på regionsträffarna än
>att stå på parkeringen och snacka om de senaste inköpen eller
>problemen. Dock känns det kanske oinspirerande då man inte vet
>hur många som kommer till en gemensam färd på slingriga vägar
>för att avsluta med lite mat på en Sibylla. Om det kommer en
>annan bil eller kanske inte ens det så lägger jag hellre tiden
>det tar att arrangera (läs: leta upp vägar) på att vara hemma
>hos tjejen.En sak vill jag säga Äljen – du gör ett kalasjobb, det är sådana som dig som behövs, som drar igång saker – men problemet som du redan upptäckt är att det är svårt att hålla ångan uppe när man märker att folks intresse avtar vad man än gör (du är inte ensam om att känna på det sättet).
Det viktiga är att de som pysslar och arrangerar saker blir fler, det är som sagt inte bara upp till regionsansvariga att sköta allt jämnt och ständigt – för ingen orkar det i längden, det kan man inte begära.
Bara en sådan sak som att få ett tips på lämplig aktivitet kan vara hjälp nog ibland. 🙂Ni som aldrig tagit er tid, eller vågat haka med på något av våra arrangemang – offra er nästa gång det händer något!
BBS och hemsida i all ära (och jag vågar sticka ut hakan och påstå att webben är den bästa jag sett bland bilklubbar) – men det är vi som är klubben, och den blir till det vi gör det – gemenskapen – att sitta runt en eld i stormvind och hinka ”saft” efter en dag på Gelleråsen…eller att invadera en camping i Kinnekleva och ställa till med brakpartaj. 😀Livskvalisort tamigfan!
/J
3 november, 2003 kl. 15:01 #84922Subbarist
DeltagareKlubben för mig har betytt jävligt mycket för mig då, jag har fått upp bilintresset ruskigt mycket och även ökat min kunskapsnivå vad det gäller bilar och subban framförallt.
Sen alla Banträffar gör det hela ännu bättre samt all hjälp man får antigen via BBS´en eller på regionsträffarna. (har visserligen varit dålig på att ta mig dit senaste året) Jag hade nog aldrig fått chansen att köra på bana om det inte hade varit för klubbträffarna! och Brak invaderingen av Kinnekulle ring är nog fan en utav de roligaste tillställningarna jag har varit på, bra folk skön stämmning kan inte bli bättre än så 😀 ser fram emot nästa sommar Kaarlo väskan håller på att byggas för fullt }( 😀Fast klubben och Impreza ägandet har inte varit särskillt snäll mot min plånbok dock, men det är skit som man får leva med
😉3 november, 2003 kl. 20:23 #84910Blocken
DeltagareHar haft ögonen på andra forum och klubbar (Ford, Volvo, Evo), men Imprezagänget är bäst och värst! 😀 Tack vare helgen på Kullen i augusti (som var den bästa banträff jag varit på – Norge inräknat;)) blev det en Impreza igen!
>
>En sak vill jag säga Äljen – du gör ett kalasjobb, det är
>sådana som dig som behövs, som drar igång saker – men
>problemet som du redan upptäckt är att det är svårt att hålla
>ångan uppe när man märker att folks intresse avtar vad man än
>gör (du är inte ensam om att känna på det sättet).
>Bra skrivet Jerry! Äljen, du gör ett hästjobb med din otroliga entusiasm, även om jag inte alltid delar din smak – men som du säger; att TYCKA hur en bil ska se ut får man göra (även om jag är motståndare till neon på skogsmaskiner).
/Block
3 november, 2003 kl. 22:45 #84916Dawn
DeltagareJag tar tillfället att tacka de som hjälper till att hålla webbsidan och bbs:en vid liv dvs väldigt många. Tycker det är ett guldforum.
Jag själv har haft mycket nytta av forumet och fått hjälp komma igång att modda min Impreza till så som jag till slut vill ha den. Så att jag kan ta mig till träffarna, samtliga som det är värt att ta sig till. Jag kör gärna 15mil för att träffa klubbmedlemmar nån gång då och då om tillfället passar, norrut, söder eller österut det spelar inte nån roll. Kan jag så åker jag. Försöker in i det sista att åka på så många av de större träffarna som SSI arrangerar tillsammans med andra klubbar, därför att där träffar man Impreza ägare som man inte träffar så ofta eller inte alls förut.
Byta erfarenheter, ha kul tillsammans, hetsa och preppa. 😛
Om jag lovar att försöka ta mig i kragen och komma med lite bra förslag på aktiviteter på bla regionsträffarna jag tar mig till, kan väl ni göra dito ni som känner att ni kaske skulle kunna göra lite mer för att göra det roligare.
Har säkert glömt nåt jag vill skriva men jag är lite trött.
Är i Östersund men har tyvärr inte Impan med mig.
Det är lite sent och jag är trött…. zzz
Anyway, jag kommer att vara kvar här så länge jag har Imprezan och SSI finns tillgängligt.
Hoppas på väldigt länge…4 november, 2003 kl. 07:41 #84924Kvarnis
DeltagareTack vare helgen på Kullen i augusti (som var den bästa banträff jag varit på ->Norge inräknat;)) blev det en Impreza igen!
>/Block
Är det här man ska få dåligt samvete… för att ha dragit nån i ekonomisk ruin ;):D
Nä…just…jag har ju inge samvete :D:D
Det är därför man kan ge tips på hur man totalt förstör sin ekonomi på att byta utt fungerade bil delar…:D
4 november, 2003 kl. 17:28 #84937Assazel
DeltagareOK! ni har fått mig att tänka till lite!
så fort jag fått min bil nedlackad, vita blinkers så skall jag minsann bjuda ner till träff här! Vägarna längs söderåsen går inte av för hackor… Och jag hoppas att ni där ”uppe” kommer ner också.Jag lovar!!
Till våren!
4 november, 2003 kl. 20:05 #84917Dawn
Deltagare>OK! ni har fått mig att tänka till lite!
>så fort jag fått min bil nedlackad, vita blinkers så skall
>jag minsann bjuda ner till träff här! Vägarna längs söderåsen
>går inte av för hackor… Och jag hoppas att ni där ”uppe”
>kommer ner också.
>
>Jag lovar!!
>
>Till våren!
>
>
>”Jag bor 6km från Ring knutstorp”Kolla med Ring knutstorp om ev hyra bana. Vore kul att prova den. Har hör att den ska vara skoj.
🙂 🙂
4 november, 2003 kl. 20:25 #84938Assazel
Deltagaredet skall inte vara ngra problem.
Miata klubben brukar hyra den.11 november, 2003 kl. 20:47 #84904OzO
DeltagareDet känns uppgivet att se att veckans fråga gällande klubben bara lockade ca 80 svar och att denna tråd endast har ca 30 inlägg och 500 visningar…. medans andra undersökningar/trådar har det mångdubbla… (jag skall försöka att inte nämna n**n i detta inlägg… doh!)
Fanns dock ett gäng ”Mindre Bra”/”Bryr mig inte” svar som inte har kommenterats och jag säger som jag har sagt förut att kommer det inte in förslag på förbättringar så blir det inga förändringar.
Dock så stor tumme upp till er som har svarat och kommit med synpunkter, positiva som negativa!! Känns kul att det är övervägande positiva synpunkter. Och de negativa kommer att ses över.
Att läsa att det finns folk som väljer bil efter klubb kittlar dödskönt… 😀
bbs
Moderatorer kommer att efterlysas (jag orkar inte så mycket längre trots att jag knappt modererar). Foruminstruktioner och netetikett kommer att skrivas. Fortfarande gäller ”Våga fråga!” så får webbpolisen göra sitt så att det inte bara blir blajsvar.
Klubben
Det glödheta intresset som var i början har svalnat lite i och med att nybilsägarna blir färre och färre. Kommer således att bli mer och mer spontana träffar tror jag, dock behåller vi månadsträffarna ett tag till med varierande träffpunkter.
Att läsa att ”det inte arrangeras träffar” eller att ”det är ju bara fikaträffar” får mig att reagera lite. Det är inte bara upp till regionsansvarig att fixa. En fest blir ju vad man gör den till? Kom med förslag, fixa på egen hand eller tillsammans med någon kompis och/eller med er regionsansvarig (en eloge till er som redan har det!)! Dra ihop nåt, det behöver ju inte vara överarbetat. Det räcker med att komma med förslag som inte går ut på att åka 15 mil och fika. Prata med er regionsanvarig så kan han kanske till och med hjälpa till ekonomiskt.
Det behöver inte hända saker varje vecka men det vore kul om det kom in lite förslag/initiativ.
Jag ser hellre en klubb där man träffas i verkligheten och gör saker än en klubb där man bara utnyttjar kunskap för att hänga med i Fast’n’Furious-trimhysterin som sprider sig genom landet…
Årsfest (har inte varit så många än men jag glömmer aldrig FerrariCenter-träffen :)), iskörning eller snökörning samt banträff är de naturliga träffarna. Finns massor mer man kan göra…
Nåja, tillsammans jobbar vi vidare… 🙂
”I would be unstoppable… if I could just get started!”10 juni, 2004 kl. 18:40 #84909ExOrdis
DeltagareBra initiativ i höstrusket Göran!
Jag vet iallafall vad jag vill inom SSI och det är att ha roligt, lära mig nya saker och träffa likasinnade samt att jag arbetar med klubbens stadgar
samt vidareutvecklar dessa i linje med medlemmars och styrelsens önskemål. I huvudsak rullar det mesta på i rätt riktning idag anser jag, men visst finns det punkter att förbättra, det kommer det alltid att göra.Övriga?
13 september, 2004 kl. 20:32 #84911Blocken
DeltagareBlåser liv i en gammal tråd 🙂
Skriv nu vad ni har för synpunkter, önskemål, förslag och idéer! Ska vi fortsätta med banåka? Ska vi ha grillfest? Vinterträff?
Efterlyser fler frivilliga till arrangemang så ”de gamla rävarna” inte slits ut och att nytt friskt blod lyfts fram i rampljuset! 🙂 (Se på Lt Dan tex!)
Skriv på ba’! 😀
Mvh Anders Block
Ordf. SSiMin STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif
13 september, 2004 kl. 21:11 #84940Lefty
DeltagareGuu så rolig och lång tråd… jag ska sätta mig och läsa allt nån annan dag när jag inte sitter med en söt kvinna i närheten 😀
Det jag vill efterlysa, kanske mest riktat till folk norr om umeå är en snabbt ihop dragen träff i vinter!? Och om möjligt lite isåka…
Fast det är klart… blir det nått i Övik i vinter så kommer jag inte ha några åsikter om avståndet… snarare om jag har tid!
Det är trist att bo såpass norrut då det inte är många impreza killar i närheten.. JAAA okej du Golvis och Janne 😉
Men jag måste säga att den resa som blev i sommar, var helt klart värt det! Jag kommer definitivt visa mig på fler träffar!
Angående dom där inbjudningskorten så har jag faktiskt lappat några bilar… men om dom har gått med i forumet vet jag inte 🙂
Jag jobbar på det iafMvh Anters som saknar sin impreza som står o ruttnar hos en lackare 🙁
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.