› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vad är klubben för dig och vad vill ni?
- Detta ämne har 44 svar, 2,530 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 4 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
14 september, 2004 kl. 17:44 #84930
Lt Dan
Deltagare>Blåser liv i en gammal tråd 🙂
>
>
>
>Skriv nu vad ni har för synpunkter, önskemål, förslag och
>idéer! Ska vi fortsätta med banåka? Ska vi ha grillfest?
>Vinterträff?
>
>Efterlyser fler frivilliga till arrangemang så ”de gamla
>rävarna” inte slits ut och att nytt friskt blod lyfts fram i
>rampljuset! 🙂 (Se på Lt Dan tex!)
>
>Skriv på ba’! 😀
>
>
>
>Mvh Anders Block
>Ordf. SSi
>
>
>Som ny har jag inget att klaga på. Trevligare klubb och människor får man leta länge efter. Har tidigare umgåtts i klubbmiljö i ett annat märke…men denna klubb är bättre på allt! Välordnade träffar, mysiga grillkvällar, mycket bilåka och urskön ordförande :). Helt enkelt en skön gemenskap. Så mitt tips till alla ”nya” som inte hängt med…ta å tanka bilen och häng på, ni kommer inte ångra er!!!
Mvh Lt Dan som är glad över alla nya vänner
14 september, 2004 kl. 19:14 #84929griml0ck
DeltagareMer konbane träffar vore ju inte dumt. Om vi lägger in en eller två träffar på Lunda t.ex. per sommar. Det är nog nyttigt o få testa bilen fullt ut några ggr per sommar. Vi har nog en hel del banbesökare i klubben som aldrig kört konbana. På konbane träffar finns de ju ingen anledning att ta de lugnt 😉 Gåre åt helsike snurrar man ju i värsta fall. Kanske får lite gräs i hjulhuset? :+ Mycket bättre sätt o få testa gränserna på sin bil än banträffar ere ju iaf!
Sedan är ju Kvarnis is-träff given för vinterns bästa rally sladdande 😛
14 september, 2004 kl. 19:43 #84912Blocken
Deltagare>;) Gåre åt helsike snurrar man ju i värsta fall. Kanske får
>lite gräs i hjulhuset? :+ Mycket bättre sätt o få testa
>gränserna på sin bil än banträffar ere ju iaf!Gräs i hjulhuset? Du menar såhär?
http://w1.297.telia.com/~u29703736/bankorning/soderhamn040822/Motorsportprova%20002bs.jpg/AB :+
Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif
14 september, 2004 kl. 19:45 #84941Lefty
DeltagareHittade han bär där ute eller ? 😀
Måste vara nån ny metod att plocka bär…14 september, 2004 kl. 20:21 #84933MickeM
DeltagareFör min del är det klubbens (fast jag inte är aktiv
medlem) och forumets fel att jag har lagt ut så
mycket extra pengar på en annars så dyr bil (där
jag bor kostar den f-n). 🙂Om inte klubben existerat så hade jag än idag kört
runt med en helt original ”bil” (en sån där blå bil…
med boxer). Idag ler jag varje gång jag ser bilen
(ni som lurat på mig vinge, nedlackning, OZ, …),
när jag startar den (jao, Blitzen som ni lurat på
mig) och slutar inte le när jag stängt av pärlan
(med tankarna, vad kommer härnäst, läpp, vita
blinkers, luftfilter, dawes, mappning, osv…).Jag bor på andra sidan en massa vatten ute bland ett
motorintresserat folk och inkommande år skall jag nog
härja hit några av er. 🙂
Motorcentrum är på gång (typ Gotland Ring med strip),
StreetRace, SuperStage, osv… I fjol var jag första
Imprezan Turbon här. Nu har jag tappat räkningen.
Mycket kurviga vägar i Nordens vägtätaste natursköna
miljöer är som gjort för Imprezan.Alltså, jag klagar inte! Fan va kul ni gjort min bil!
(ursäkta att jag svär, men jag säger inte ”Min bil är
jätterolig” utan ”Fan jäla sit! =)”Men med tanke på hur många som finns med i klubbens
lista, så borde det finnas en mer översiktlig lista
på alla (med liten thumb på bilen) och kanske nån sån
där liggande stapel så man ser vem som modifierat mest
eller så. Översikt!Och en FAQ om det som dyker upp oftast i forumet skulle
vara mycket praktiskt.Galleriet måste jag ju lägga in mig i…
Ha det!
/MickeM, Åland
Mitt skötebarn… http://www.alandcarclub.tk och motorbilen förstås då 🙂14 september, 2004 kl. 20:48 #84944New_maN
DeltagareHej….är ganska ny men har hängt på forumet ett tag och bara i stort ställt en massa nybörjar frågor och försökt vara alla till lags. Grejen är den att i Sundsvall är det dött som i graven….ett par bilar men ingen verkar vara med i klubben??? (har försökt nån gång att få tag i en av dom men dom är ju så j*vla tung på foten) några inbjudnings kort är kanske på sin plats??
Och här uppe är det långt mellan husen om man säger så…..så man har inte kommit iväg något, och när/var är regionsträffen för norrland? har jag missat den?
Med det brinnande intresse som jag har skulle ni kunna ringa från Göteborg och fråga om jag kan ta med kaffet så kommer jag…..men som nybörjare är allt grumligt och lite svårt. Men med tiden så kommer man nog igång och då hoppas jag på att vara en del av den friska fläkt med klubbmedlemmar som verkar behövas på träffarna?!
/Fredrik.Imprez me….
14 september, 2004 kl. 21:19 #84913Blocken
DeltagareHej Fredrik!
Kul med nytt folk som vågar visa sig! 🙂
>graven….ett par bilar men ingen verkar vara med i klubben???
>(har försökt nån gång att få tag i en av dom men dom är ju så
>j*vla tung på foten) några inbjudnings kort är kanske på sin
>plats??Kanske samarbete mellan Kvarnis i Ö-vik och Janne i Ludvika vore nåt? Då samlar du upp bilarna i Sundsvallstrakten. Både Kvarnis och Janne har säkert något visitkortsblock till övers så du kanske kan få ett så även du kan lappa okända bilar? 🙂
>Och här uppe är det långt mellan husen om man säger så…..så
>man har inte kommit iväg något, och när/var är regionsträffen
>för norrland? har jag missat den?Håll koll under ”Träffar” här på forumet. Kanske det vore idé att dra igång något kul? Vet ju att Practos (Henrik) inte bor så långt från Sundsvall (tack för kaffet sist – du håller väl pannan igång till nästa gång vi passerar, dvs januari?).
Åk ut och kör en runda, åk gokart, träffas och käka & tjöta eller vad som helst 🙂 Kanske Midlanda vore nåt?>Med det brinnande intresse som jag har skulle ni kunna ringa
>från Göteborg och fråga om jag kan ta med kaffet så kommer
>jag…..men som nybörjare är allt grumligt och lite svårt.*asg* Välkommen till Västeråsträffen! Själv åkte jag ibland på Västeråsträffarna (och även en gång Brostugan) när jag bodde i Oslo – snacka om hjärnsläpp :+:+:+:D:D:D
>Men med tiden så kommer man nog igång och då hoppas jag på att
>vara en del av den friska fläkt med klubbmedlemmar som verkar
>behövas på träffarna?!
>/Fredrik.
>HELT RÄTT inställning!
Mvh Block
Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif
15 september, 2004 kl. 06:30 #84915Practos
Deltagarejomenvisst e kaffepannan på ! Alla e välkomna förbi för den delen, själv tror jag att Midlanda blir bara mer populärt så kanske skall vi ta som vana att träffas där på onsdagar ?
Fredrik vilken subba kör du ? man hänger inte riktigt med när folk säljer hela tiden…inte för att man känner så mycket folk här i byn än…vi norrlänningar har ju svårt med det 😀 😀 😀
15 september, 2004 kl. 07:09 #84908LegacyLarsa
Keymaster>Mer konbane träffar vore ju inte dumt. Om vi lägger in en
>eller två träffar på Lunda t.ex. per sommar. Det är nog
>nyttigt o få testa bilen fullt ut några ggr per sommar. Vi har
>nog en hel del banbesökare i klubben som aldrig kört konbana.
>På konbane träffar finns de ju ingen anledning att ta de lugnt
>;) Gåre åt helsike snurrar man ju i värsta fall. Kanske får
>lite gräs i hjulhuset? :+ Mycket bättre sätt o få testa
>gränserna på sin bil än banträffar ere ju iaf!
>
>Sedan är ju Kvarnis is-träff given för vinterns bästa rally
>sladdande 😛Den iden är inte dålig! jag är på!
/Larsa
15 september, 2004 kl. 08:17 #849432ny
Deltagareforumet är toppen!. har man frågor går allt att hitta, hittar man inte det man letar efter kan man ju alltid fråga nån.
Angående träffar så kommer jag gärna så ofta jag får tid över måste tyvär jobba en hel del för att ha råd med denna bil som 21 åring. sen som tidigare skrivet känns rätt tungt ibland att motorvägs åka 20mil för en kopp kaffe och därför är det lättare att åka när man kan få tillfälle att åka på bana oxå 😀 .
Tyckte jag läste att de flesta medlemmar är från sthlm, men jag har inte sätt så många klubbträffar i sthlms trakten för att visa upp sina bilar i och för sig har jag inte letat så mkt kan jag ju erkänna. En god ide är väl ändå om fler dyker upp på blackracen även om man inte vill köra så syns bilen och på sätt visa att det finns fler imprezor och där tex kunna prata och träffa andra klubbmedlemar / forum skribenter.
15 september, 2004 kl. 10:16 #84942down_the_drain
DeltagareJag kan juh bara tacka alla som ställer upp för klubben, håller igång hemsidan, tar tag i träffar m.m. Jag hade tur som sprang över klubben på nätet. Den har varit till väldigt stor nytta vid bl.a mek på bilen. Saker jag aldrig skulle fått för mig att göra själv på bilen har gått med hjälp av duktiga medlemmar 🙂
Kan hålla med om att det har varit förmycket engångs inloggningar för att komma åt köp/sälj siten. Kanske skulle va att bara betalande medlemmar kommer åt dessa sidor?
/P
15 september, 2004 kl. 10:22 #84939Assazel
Deltagarejag fick för mig att det var så redan, att man måste betala för de forumen. Läste det ngnstans… hm..
15 september, 2004 kl. 10:36 #84919Janne248
Deltagare>Kan hålla med om att det har varit förmycket engångs
>inloggningar för att komma åt köp/sälj siten. Kanske skulle va
>att bara betalande medlemmar kommer åt dessa sidor?I så fall baar ”sälj” köp kan ju vara bra om ”vanliga” och oregade på BBSen kan läsa…om man nu vill kränga sin bil.
15 september, 2004 kl. 11:17 #84905OzO
DeltagareKöp/Sälj är liksom resten av forumavdelningarna öppet för alla som har registrerat sig på forumet, oavsett medlemskap.
Det har skett en avsevärd förbättring sen jag startade tråden. Dvs, det är mindre 1-postare som bara vill sälja men flera som har presenterat sig. Forumetiketten har förbättrats mao! 🙂 Hoppas det håller i sig…
Mina önskningar i dagsläget är att klubben skall överleva 5-års jubileumet och verka långt efter det.
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::15 september, 2004 kl. 16:42 #84925Kvarnis
Deltagare>Hej….är ganska ny men har hängt på forumet ett tag och bara
>i stort ställt en massa nybörjar frågor och försökt vara alla
>till lags. Grejen är den att i Sundsvall är det dött som i
>graven….ett par bilar men ingen verkar vara med i klubben???
>(har försökt nån gång att få tag i en av dom men dom är ju så
>j*vla tung på foten) några inbjudnings kort är kanske på sin
>plats??
>
>Och här uppe är det långt mellan husen om man säger så…..så
>man har inte kommit iväg något, och när/var är regionsträffen
>för norrland? har jag missat den?
>
>Med det brinnande intresse som jag har skulle ni kunna ringa
>från Göteborg och fråga om jag kan ta med kaffet så kommer
>jag…..men som nybörjare är allt grumligt och lite svårt. Men
>med tiden så kommer man nog igång och då hoppas jag på att
>vara en del av den friska fläkt med klubbmedlemmar som verkar
>behövas på träffarna?!
>/Fredrik.
>
>
>Imprez me….
>Häng me till umeå på Lördag då får du träffa lite fler Impreza bröder, Nisse, jag, Vår gammla Regions ansvarige Glenn å kanske nån annan..man vet aldrig 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.