SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor vad är nästa steg?? impreza sti type r -00

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    karlberg
    Deltagare

Tja alla Subaru fantaster, var och la handpenning på en Subaru impreza Sti type r – 2000 igår 🙂
      kommer att hämta hem den nästa vecka någon gång.
      jag har kört volvo innan och dem bilarna är jag hyffsat duktig på men, Imprezor kan jag absolut ingenting om.
      så nu tänkte jag fråga vad man gör för att få upp den i mer effekt?
      De som är gjort på bilen är:
      -Mappad med unichip på Trollspeed av Per Johansson när han jobbade där. bara grundmappad för bränslet.
      -Dawes device strypventil.
      -3″ catback.
      -Apexi luftfilter.
      -Motul 300V Competition 15W50 olja i motorn.
      -Blitz I-D V3 Rev Speed Meters…

vad blir nästa steg för att kunna mappa och bänka den till omkring 300 hk..

Turbovin
      Deltagare

3″ hela vägen är bra, FMIC gör underverk också men ej nödvändigt.

karlberg
        Deltagare

3″ hela vägen är bra, FMIC gör underverk också men ej nödvändigt.

som sakt jag är helt borta vad gäller subaru vad är FMIC och vart köper man ett sånt ?

va inget jag kom på det nu 😛

LegacyLarsa
          Keymaster

Kom till ljungbyhed nästa fredag, där har vi årsträff, med massor med folk som kan trim!

/Larsa

karlberg
            Deltagare

Jobbar nästa fredag så kan nog inte komma :/

Turbovin
              Deltagare

Ej nödvändigt med annat scoop, går ju ner luft till växellådan också 🙂

Christian S
                Deltagare

vad blir nästa steg för att kunna mappa och bänka den till omkring 300 hk..

om du byter till 3″ hela vägen, soppapump (förslagsvis walbro 255), tändstift (förslagsvis ngk pfr7b) och sen mappar den så får du ca 320hk

karlberg
                  Deltagare

Okej får nog bli en soppapump, 3″ och nya stift då:) vilka är bäst på att mappa impreza då? Vart ska man vända sig? Bor i Göteborg

Christian S
                    Deltagare

Trollspeed, ligger i Trollhättan.

TypeR
                      Deltagare

Why do you want more power when you haven’t even driven the car should be the question ? You have no idea yet if you can handle the power it has let alone the handling that probably hasn’t been upgraded 🙁

karlberg
                        Deltagare

Why do you want more power when you haven’t even driven the car should be the question ? You have no idea yet if you can handle the power it has let alone the handling that probably hasn’t been upgraded 🙁

vete fan om jag ska skriva på svenska eller engelska men tar det på svenska 😛 🙂

Jag har provkört bilen och jag är fullt kapabel till att köra den, man har kört trimmat förut 🙂 klart att i början kör man lungt och lär känna bilen, men sen så vill man ju ha lite mer pulver under huvend—0.o—b

TypeR
                          Deltagare

😉 Swedish is fine matey, by provkort bilen do you mean a blast through the gears for 30 mins or so if so trust me you haven’t driven it if you mean a tank of petrol a a windy road and blasting it or a day at the track running it then ok.

The car as it stands has so much more to be upgraded before you even need to look at extra power, that will make the car a lot faster and handle a 100% different, but of course it’s your car 😉

I would happily run rings round a 400hp scooby in a 300hp scooby that had full suspension/handling upgrades day in day out, power means nothing if the car can’t use it simple 😉

TypeR
                            Deltagare

And then of course i forgot to mention torque 😉
                              But that of course won’t give you bragging rights with your mates down the pub 😉

TypeR
                              Deltagare

You might find this interesting to read http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=94235

karlberg
                                Deltagare

bromsar och väghållning är redan uppgraderade 🙂 men ska såklart inte köpa bilen och det första jag göra är att trimma den.. ska köra med den ett tag och känna hur det känns.. 🙂

det fanns en del intressant i tråden du postade 🙂
                                  tackarrrr

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.