Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
  • Författare
    Fredrik_gt
    Deltagare

En GT-00, drygt 16000/år. Länsförsäkringar. kanonpris 🙂

RXY430
      Deltagare

Fyller 25 i sommar och betalar för tillfället ca 115 kr/månad hos länsförsäkringar, hörde även efter vad helförsäkring skulle kosta och det var runt 9800 kr/helår för min GT99

Hasse83
        Deltagare

testade teckna min gamla gt på subaruförsäkringssidan. blev 27000 kr om året helf med 6000 självrisk och 0-1000 mil

kille 24 småstad.

sinnes sjukt 😀

Falkestal
          Deltagare

Kolla in denna sida http://www.insplanet.com

Hittade en billig försäkring där till bruks volvon jag har.

Själv betalar jag ungefär 700kr/mån på en halvförsäkring hos IF
            Wrx -06a 26år villa/egetlåstgarage ute i hassela skogen.

Ps jag kan inte hålla mig skade fri i över 1 år änvänder mina föräkringar till fullo 😀

Falkestal
            Deltagare

Kolla in denna sida http://www.insplanet.com

Hittade en billig försäkring där till bruks volvon jag har.

Själv betalar jag ungefär 700kr/mån på en halvförsäkring hos IF
              Wrx -06a 26år villa/egetlåstgarage ute i hassela skogen.

Ps jag kan inte hålla mig skade fri i över 1 år änvänder mina föräkringar till fullo 😀

Scav
              Deltagare

480kr i månaden trafikförsäkring 🙁 Kanske har ändrats något då jag nyss fyllde 25…Sjukt högt..GT 99a

Scav
                Deltagare

480kr i månaden trafikförsäkring 🙁 Kanske har ändrats något då jag nyss fyllde 25…Sjukt högt..GT 99a

Norbius
                  Deltagare

Dags att dra upp gammal tråd 😀
                    Men iaf, försäkrade min WRX STI V5 nyss, hos länsförsäkringar, men tyckte det blev jäkligt billigt? 3600 helförsäkring.
                    Hade räknat med iaf 10, då min förra 07’a gick på runt 14(var visserligen 24 år då)

Är 29, bor hus med garage, och har samlade försäkringar 4st hos länet.
                    Jag uppgav ju regnr, och motorstorlek etc, så det borde vara rätt? Ska jag bara tacka och ta emot?

bogserlinan
                    Deltagare

10-11 000 om året ungefär. 25 år, tant, lägenhet, parkering ute

Turbovin
                      Deltagare

Dags att dra upp gammal tråd 😀
                        Men iaf, försäkrade min WRX STI V5 nyss, hos länsförsäkringar, men tyckte det blev jäkligt billigt? 3600 helförsäkring.
                        Hade räknat med iaf 10, då min förra 07’a gick på runt 14(var visserligen 24 år då)

Är 29, bor hus med garage, och har samlade försäkringar 4st hos länet.
                        Jag uppgav ju regnr, och motorstorlek etc, så det borde vara rätt? Ska jag bara tacka och ta emot?

Vad är den reggad som? Min STI Type R är av nån anledning reggad som Impreza GL, dock med rätt effekt och jag har billig försäkring på den också.

tdacke
                        Deltagare

Jag är 31 år och bor i Södermanland.
                          Har allt samlat hos länsförsäkringar och får därmed
                          10% rabatt.

Länsförsäkringar har varit billigast på bilförsäkring
                          för min del senaste 8 åren och fast jag har försökt
                          att hitta billigare så har till och med andra bolag
                          sagt att de inte kan ens matcha i närheten…

För frugans bil: Legacy 2.5 1999 = 2200kr Halvförsäkring helår

För min vardagsbil: Legacy Outback 1998 = 2300kr Halvförsäkring helår

För min föredetta Legacy B4 RSK 1999 betalade jag 3100kr halvförsäkring helår

För min nuvarande leksak och håll i er nu:
                          Corvette 1993 Lt1 = 1800kr halvförsäkring helår hahah

Och på på samtliga subarusar så var förssäkringen ställd
                          på 2000mil på år.

Corvetten är ställd på 1500mil

Så det är bara att tacka och ta emot : )

Tillägg:
                          Sorry, jag missade att frågan gällde specifikt IMPREZA..
                          Trodde vad man betalade i allmänhet : )

Norbius
                          Deltagare

Vad är den reggad som? Min STI Type R är av nån anledning reggad som Impreza GL, dock med rätt effekt och jag har billig försäkring på den också.

Reggad som SUBARU IMPREZA bara, dock med rätt effekt med, så jag antar att det är det som gör det då? Lite roligt isf.

Turbovin
                            Deltagare

Med en konstig benämning och/eller kombination av effekt så finns det säkert för lite statistik för att driva upp priset. Risken är väl dock att man får uselt betalt om det skulle hända nåt.

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.