SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Vad betyder detta ifrån bilprovningen….

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    abacus
    Deltagare

Under .

Bra att veta:

Färdbroms retardation, beräknad med bromsträcka.

ké ???

GT99
      Deltagare

Ej bromsad på rullarna pga 4-hjuls driften kanske?

Twinturbo
        Deltagare

Japp, de bromsar inte våra bilar på rullarna

abacus
          Deltagare

Japp, de bromsar inte våra bilar på rullarna

Har varit hos bilprovningen ett antal gånger med min gamla GT, har aldrig fått den kommentaren i protokollet , detta som jag såg var i den ny gamla bilens protokoll jag har köpt, under det står det oxå Alternativ bomsprov utfört, men jag menar med att…

Bra att veta brukar ju tyda på att man kanske har en damask som är sprucken eller att bromsbeläggen börjar bli lite slitna etc etc

karlzzon.
            Deltagare

Dom måste beräkna på ett annat sätt sedan i februari och redovisas på ett annat bara!!

.zip
              Deltagare

Som andra har skrivit så är det eftersom det inte går att bromsa bilen på valsarna pga 4-hjulsdriften. Så besiktningsnissen testar bromsarna ute på väg ist, på lite grus eller liknande.
                Men det står inte exakt likadant på mina bes. papper. Har du möjligtvis importerat bilen från UK?

abacus
                Deltagare

Nop det är en Svensksåld WRX -07

Men det verkar som att dom numera skriver så i protokollet när vi har 4 hjuls drift.

Men som karlzzon säger så är det kanske nytt.

Gått igenom mina gamla bes. papper ägaren typ 2 bakaom mig åkte på en om bes. pga triangeln inte fanns, surt.

Lite av samma sak som jag gjorde med min GT glömde dragkroken i garaget …
                  Lika surt det med om bes. som resultat.

Om bes. tog väl runt 15 sek….

-Jaha sa han den låser som den ska…

Lite fattigare men kanske lite klokare

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.