› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vad finns det att göra i Göteborg?
- Detta ämne har 11 svar, 1,082 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 4 månader sedan av
Andersson.
-
FörfattareInlägg
-
4 september, 2006 kl. 17:26 #9709
Rothnik
DeltagareJag kommer att tillbringa nästa vecka i göteborg.
Min flickvän pluggar 09-18 på dagarna så vad ska en vilsen norrlänning hitta på där nere?
Ska jag vara helt ärlig så har jag ALDRIG varit i göteborg, finns det nått jag bara måste se?Tacksam för lite svar.:-)
4 september, 2006 kl. 17:32 #107907Sasse
DeltagareGöteborg är en riktigt härlig stad. Varit där ett flertal gånger.
Har du aldrig varit på Liseberg bör du ju givetvis åka dit..
Övriga sevärdheter beror väl på intresse.. Tror våra kära Göteborgare får svara på det 🙂4 september, 2006 kl. 18:35 #107906STIred
DeltagareUniverseum kan vara rätt ok, kanske inte nåt man bara måste se, men ändå rätt sjysst tidsfördriv. Beror lite på vad som intresserar en. Ligger vid korsvägen, ganska nära liseberg…
Åka spårvagn till saltholmen och sen båt ut till öarna därutanför om man nu vill kolla på sånt. Buss till marstrand finns med. Gå runt på stan kolla runt affärer, finns en hel del såna…
5 september, 2006 kl. 09:18 #107903modulated
DeltagareÄr man intresserad av att köpa skivor så rekomenderas följande rutt:
Ta spårvagnen till stigbergstorget och hälsa på bengans, traska
sedan ner för backen till masthuggstorget och gör ett stopp på skivhugget.
Du kan även i backen släntra in på mynt och musik samt
armadillon vill jag minnas att den hette.
Därefter går man med fördel runt hörnet till andra långgatan och
kollar in sveriges bästa begagnadehandel, andra långgatans skivhandel. :7
Följ sedan gatan framåt, akta så du inte ramlar in på mycket mer
nakna butiker. 😮 Gillar du hårdrock så håll utkik på vänster sida på
gatan där det finns en bra butik i en källare. När väl andra långgatan
är avklarad så traskar du upp mot haga och spatserar runt där en stund.
Trevliga omgivningar och rätt vad det är så hittar du skivbutiken
satisfaction på hörnet.Nu är du nästan på det som får kallas för city i göteborg. Sätt dig
då och njut av en kall :9 någonstans, vem vet Oldsberg kanske gör dig
sällskap :o.// Patrick P – brukar bli urfattig på den rundan och få mycket muskler 🙂
5 september, 2006 kl. 10:42 #107908Chewie
DeltagareKommer du ner med flyget eller tas det med en kokare?
Görs detta så är parkbanan given. Lördag morgon. Kolla tråd i forumet under träffar.5 september, 2006 kl. 13:26 #107911Rothnik
DeltagareTackar tackar. Liseberg är inplanerat nån av kvällarna. Skivor kan man aldrig få för mycket av så den turen måste jag nog ta.
Det blir flyg ner kokarn får vänta hemma.
//Håkan
6 september, 2006 kl. 20:51 #107909Andersson
DeltagareTänkte även ja besöka Gbg om några veckor, någon som har förslag på lämpligt övernattningsställe (en natt, det kan bli sent23-2400!) i eller utanför om man har kokaren med. Vill ha det mesta kvar på bilen morgonen efter.Tack på fh.MVH Andersson
17 september, 2006 kl. 14:57 #107912Rothnik
DeltagareOk, då var man hemma igen efter 1 vecka i göteborg.
Måste säga att det var en mycket trevlig stad, bra mycket lugnare tempo än i stockholm och vänligare människor.:-)
Dock såg jag ”bara” 1 impreza det var en blå sti 03 eller nyare med guldfälgar.Sen har jag en fundering efter att ha knallat runt på staden i timmar.
Vem har mest status, den som kör spårvagn eller den som kör buss? Jag fick känslan av att det var spårvagns piloterna som var högst upp på näringskedjan?Sen provade jag att röka vattenpipa för första gången…det var intressant även om jag inte röker i vanliga fall.
Sammanfattning: Trevlig stad, trevliga människor, bra mat och strålande väder.
Det kommer bli fler resor dit i framtiden.
18 september, 2006 kl. 10:00 #107905kakan
DeltagareTänkte även ja besöka Gbg om några veckor, någon som har förslag på lämpligt övernattningsställe (en natt, det kan bli sent23-2400!) i eller utanför om man har kokaren med. Vill ha det mesta kvar på bilen morgonen efter.Tack på fh.MVH Andersson
Ta och slå en signal till Mornington Hotell på Avenyn. Det är inte tokigt dyrt där och du kan boka parkeringplats i deras garage när du bokar rummet.
18 september, 2006 kl. 10:33 #107904Mats
DeltagareSen har jag en fundering efter att ha knallat runt på staden i timmar.Vem har mest status, den som kör spårvagn eller den som kör buss? Jag fick känslan av att det var spårvagns piloterna som var högst upp på näringskedjan?
Det stämmer bra det. Det var det första jag fick lära mig när jag började köra bil i GBG. Akta dig för spårvagnarna. De kör på om du står ivägen.
Busspiloterna är inte så mycket sämre de heller men spårvagnarna är värst.Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg18 september, 2006 kl. 10:36 #107913Niklas
DeltagareMats: Kör du upp på en järnvägskorsning också även om du inte är säker på att komma över innan bommarna åker ner? 🙂
24 september, 2006 kl. 19:57 #107910Andersson
Ta och slå en signal till Mornington Hotell på Avenyn. Det är inte tokigt dyrt där och du kan boka parkeringplats i deras garage när du bokar rummet.
Tack för tipset!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.