SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad gäller vid parkerings skada?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Palm
    Deltagare

Hur funkar det när man upptäcker en parkeringskada? Var i stan och klippte mig och när ja kommer tilbkas hem upptäcker ja att någon snuddat hörnet på stötfångaren vänster bak så det blivit repor ner till grundfärgen.

Måste det polisanmälas eller räcker det med en skadeanmälan? Har IF som bolag?

Pebbe
      Deltagare

Jag har för mig att du ska anmäla det både till polisen och försäkringsbolaget men jag är inte säker. Du kan ju alltid kolla med försäkringsbolaget om du ska polisanmäla händelsen. Men det är jävligt tråkigt när det händer ngt sånt.

Patrick ”Pebbe” Eliasson Blå GT 99

MariaimprezaGT
        Deltagare

Jag var ute för skadegörelse vid nyår då min bil vart attackerat av ett paraply! Hade då sveland som jag inte ha någon självrisk på, under förutsättning det var polisanmält. Annars hade jag fått betala 2000 som gäller för stöld/skadegörelse.

Vet inte hur IF har, men de försäkringsbolag jag har har jag till vana att välja till drulle/skadeförsäkring så de inte kostar nåt vid såna här missöden..

Maria
          Audi is teh ####!!

Palm
          Deltagare

Jag var ute för skadegörelse vid nyår då min bil vart attackerat av ett paraply! Hade då sveland som jag inte ha någon självrisk på, under förutsättning det var polisanmält. Annars hade jag fått betala 2000 som gäller för stöld/skadegörelse. Vet inte hur IF har, men de försäkringsbolag jag har har jag till vana att välja till drulle/skadeförsäkring så de inte kostar nåt vid såna här missöden.. MariaAudi is teh ####!!

Man ska göra anmälan så de blir väll imorogn eller nått men sen om ja tar det via försäkringen vete fan, har nog självrisk på 3 tusen så de blir billigare att köra bort ilen till alexander i vinter å ta och skärmarna bak i samma veva:-(

Subarumicke
            Deltagare

Tro kan man göra i kyrkan

Du åker in med bilen på en drive in station och gör anmälan där mm.. sen skickar dom papprena vidare till det FB du har, sen när FB behandlat ditt ärende så sickar dom hem papprena till dig. Kan dock ta lång tid innan allt byrokratiskt pappers dravel blir klart= Flera veckor 🙁

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.