› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vad gör alla – egentligen?
- Detta ämne har 162 svar, 10,868 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 6 månader sedan av
MittX.
-
FörfattareInlägg
-
21 januari, 2006 kl. 11:28 #98918
Staffe
DeltagareVA är det inga som är fiskare här!! Jag är me` en båt, som fiskar lax och torsk!!
—————————————
Tuning Is Not A Crime!!!21 januari, 2006 kl. 15:12 #98912RK
DeltagareJag jobbar som VVS-montör, installerar värme och vatten rör, mest i höghus och industrihallar.
21 januari, 2006 kl. 16:21 #98891oskar
DeltagareSvetsare, Svetsar trappor på Weland Stål i Ulricehamn
/Oskar – Som är IT-mupp på fritiden 😉 😀
21 januari, 2006 kl. 23:58 #98914specialized
DeltagareNc-operatör på Volvo Aero. Tillverkar lågtrycksturbinhuset till motorn i bla. nya Airbus A-380 och Boeing 777-200LR
/ M
22 januari, 2006 kl. 07:57 #98883Adam K
DeltagareStaffe, jag skonar dig från en sjömans åsikter om fiskare…
Har tidigare seglat överstyrman på Wallenius bilfartyg, tyvärr kan jag inte säga att det är jag som tagit över alla våra imprezor till Sverige, har bara kört en omgång beggade till UK en resa. Är tyvärr mer ansvarig för alla Toyotor och tyska SUVar som korkar igen vägarna…
Men nu har jag lämnat lastrummet och blivit ansvarig för hela fartyget istället, är nu skeppare (=kapten).
22 januari, 2006 kl. 11:12 #98864rallymarkus
DeltagareSjälv så kör jag lastbil o hjullastare i sthlm i en grusgrop. men har även kört semitrailer efter väg före det.
Var med om att köra berg från södra länken 🙂
Men kommer att sluta nu till våren o flytta hem till jokkmokk på heltid 🙂Har vart här nere alldeles för länge nu..
22 januari, 2006 kl. 20:08 #98838Turbonauten
DeltagareJag är elektriker och bygger styrskåp till bygghissar och annat kul som Alimak hittar på.
Mvh Emil
http://www.emil77.tkPlaylist: 2x Impreza GT, 900 turbo, Minimoto 14E, Pygmécross DB-7
23 januari, 2006 kl. 08:57 #98861down_the_drain
DeltagareAnsvarig för en Ring up butik med blandad kompott. så som bredband,data,mobil,kontorsprodukter osv.
/P
23 januari, 2006 kl. 09:25 #98958Niklas
DeltagareJobbar som leveldesigner på Digital Illusions CE AB (DICE) och bygger banor till dataspel. Hållit på med detta sedan hösten 1998.
Sen har man skaffat sig en liten sidosyssla med dekaler men det är ju en hobby och inget jobb och inget som sätter bröd på bordet.
23 januari, 2006 kl. 14:13 #98850Vectorm12
DeltagareSjälv arbetar jag som säljare på OnOff i södertälje. Är igentligen en riktig IT-mupp jag också men har detta tills dess att det är dags för KTH. Bi-sysslor inkluderar Service av datorer, särskilt notebooks.
23 januari, 2006 kl. 16:44 #98800maxan
DeltagareJobbar som systemtekniker på Telenor. På svenska kan man säger att jag administrerar servrar via text-fönster (i Solaris/Unix-världen, lite modernare än Cobol-Mats 😛 ).
Mitt primära ansvar är de system som verifierar och loggar ADSL och modemanslutningar för t.ex. våra Wholesalekunder som t.ex. Glocalnet. (Sådär totalt 15-25 inloggningsförfrågningar i sekunden).
Har taggat ner på bilsidan och lägger mycket av fritiden på knattefotboll där jag är tränare för ett lag i P96 Tyresö FF.
23 januari, 2006 kl. 16:58 #98867daniel83
DeltagareKan ju säga så här att nu har man bytt arbetsplats.
Är anställd hos IndustriQompetens i Västerås.
Jobbar för tillfället på Leax Mekaniska på Glasgatan i Köping.Gör saker till Volvo, ABB i Ludvika mm.
Väldigt roligt.//Daniel
24 januari, 2006 kl. 10:21 #98814Manor
DeltagareJobbar som systemtekniker på Telenor. På svenska kan man säger att jag administrerar servrar via text-fönster (i Solaris/Unix-världen, lite modernare än Cobol-Mats 😛 ).Mitt primära ansvar är de system som verifierar och loggar ADSL och modemanslutningar för t.ex. våra Wholesalekunder som t.ex. Glocalnet. (Sådär totalt 15-25 inloggningsförfrågningar i sekunden).Har taggat ner på bilsidan och lägger mycket av fritiden på knattefotboll där jag är tränare för ett lag i P96 Tyresö FF.
Det finns ingenting som är modernare än COBOL…det vet du väl Max ;). Själv jobbar man med system som hanterar mer än 10.000.000 transaktioner per dag…drygt 155 transaktioner per sekund i snitt på peakdagarna, och då utförs mer behandling än en fjuttig inloggningsförfrågan. Jo, jag jobbar givetvis med IBM stordatorer, och inga Dinky-Toys-manicker :D.
Sanningen att säga så jobbar jag just nu med en uppbyggaden av en ny utvecklingsmiljö för the COBOL-dudes…fast denna gång sker all utveckling och testning i PC-miljön. Målmiljön är dock densamma…alltså stordatorn.mvh Mats N
24 januari, 2006 kl. 10:59 #98805Strat
DeltagareÅ fi fan. Du är ju tuff på riktigt Mats! 😀
24 januari, 2006 kl. 12:07 #98959Niklas
DeltagareNu sitter Mats och skriver ord och namn på grejor han hört de tuffa killarna snackat om i fikarummet. 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.