SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad gör alla – egentligen?

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 163 totalt)
  • Författare
    jonke
    Deltagare

Själv är man maskinsnickare, CNC-fräs. Åt minstone 2 månader till 🙁

RXY430
      Deltagare

Jag jobbar som Motorprovare på VPT.
        Testkör 12, 13 och 16 litersmaskiner.
        Lite mer pulver i dom än våra maskiner 🙂

sille
        Deltagare

Här vart det ytterligare en Chaffis…

Kör Lastbil för Schenker

Robert

Nyman
          Deltagare

Oj, vad har man inte gjort höll jag på att säga.. 😉 mina huvudsakliga arbetrn är väl golfinstruktör på somaren och skidlärare på vintern.. så vill ni lära er det kan jag nog stå till tjänst 😉
            Men pysslar även lite med hemsidor (IT-nörd) Nu på hösten har jag även byggt snöanläggningar åt ett företag i östersund men då vart i bl a sundsvall, funäsdalen och sälen. mesta dels då lagt 8″ vattenledningar..

-= enough is enough =-

challe
            Deltagare

Och själv ser jag till att alla IT-nördar har ett jobb, för utan elen till sina datorer hade de inte kommit så långt.
              Jag är alltså elektriker.

rallymarkus
              Deltagare

o jag har också bytt jobb.. jobbar åt en firma i jokkmokk nu,
                O nu är man lite allt i allo kör grävmaskin,hjullastare o lastbil o så skruvar jag o mekar lite, o så kan de bli lite gruvarbete mitt i allt också 🙂

så de e väl de som e tanken att börja skrota i gruvor 🙂

WingsWest
                Deltagare

Extraknäcker en hel del på Dressmann och Vianor i jakt efter jobb 🙁

Tessan
                  Deltagare

Jag är dagis ”tant” i grunden men jobbar sen några år tillbaka på kontoret på pappas företag som säljer/bygger/renoverar lastbilar…:-)

kamikaze
                    Deltagare

Jag jobbar som elektriker med allt som det innebär.

Rothnik
                      Deltagare

Jag är Brandman på Kiruna flygplats.
                        Fast mestadels (vintertid) sitter jag i plogbilen eller någon traktor då vi har hand om hela flygplatsen. Och vi tankar, lastar, bogserar, av-isar flygplanen.
                        Mycket trivsamt jobb.

Davve
                        Deltagare

Ja nu när man flyttade till Jönköping så har man ju bytt företag 🙂

Jobbar numera på Sigma som systemutvecklare… hackar kod hela dagarna 😉

Snowman
                          Deltagare

Jag kör ribbåt på sommaren, och säljer strumpor resten av året.SÅ är det någon som vill åka ribbåt i stockholms skärgård så fixar vi bra pris åt ssi-are.http://www.ribkompaniet.se

Hehehe… Det där måste ju vara ett av Sveriges glidigaste jobb 🙂 Jag var i smögen i somras o åkte med en rib-båt där, hur fränt som helst. Minns att jag tänkte att man nog inte kan ha ett mycket bättre jobb, iaf på sommaren. Bara köra en svinsnabb båt dagarna i ända.

/Markus – lite avis.. 😉

Sasse
                            Deltagare

Jag jobbar som skiftgående drifttekniker/operatör på SCA. Med dubbla pappersbruk här i stan så har vi alltid en god doft att bjuda på 😉

Patrik K
                              Deltagare

Ja jag är utbildad till ”flygingenjör” – näe inte flygtekniker :+ … med inriktning mot Underhåll & Kvalitet.

För tillfället knegar jag på ABB Robotics här i Västerås som systemprovare samtidigt som jag söker nytt jobb som är utbildningsrelaterat.

// Patrik K – som funderar över kopplingen Impreza – IT-nisse 😛

JeoG
                                Deltagare

Jag jobbar som teletekniker, håller just nu på att bygga fastighetsnät så 9000 hyresgäster i linköping kan få njuta av BBB :). Man kan väl kalla det it-jobb fast bakom kulisserna 😛

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 163 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.