SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad gör Imprezan så speciell i försäkringsfrågor?

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    elver
    Deltagare

Det är nog inte Imprezan som är speciell, utan ägarna.
      Jag hade en SAAB 900 T8 -88 inköpt för 7.000:- strax innan Imprezan och snaaben kostade mig mer i försäkring än GT:n. Definitivt ingen speciell bil men den har genom åren kostat försäkringsbolagen massor = dyr premie. Lättstulen, motorstark, dyra delar, 18-åringar har råd att köpa etc. Räkna ut resten själv.

(Och med lite lödning och skruvmejsel i APC-boxen gick den utav bara ### i 6k mil. Tills toppen sprack 😀 Sålde för en tusing = mkt. roligt per krona!)

Hasse83
      Deltagare

Det är nog inte Imprezan som är speciell, utan ägarna.Jag hade en SAAB 900 T8 -88 inköpt för 7.000:- strax innan Imprezan och snaaben kostade mig mer i försäkring än GT:n. Definitivt ingen speciell bil men den har genom åren kostat försäkringsbolagen massor = dyr premie. Lättstulen, motorstark, dyra delar, 18-åringar har råd att köpa etc. Räkna ut resten själv.(Och med lite lödning och skruvmejsel i APC-boxen gick den utav bara ### i 6k mil. Tills toppen sprack 😀 Sålde för en tusing = mkt. roligt per krona!)

asg 😀

P.S ville ej låta som en tjurskalle. jag visste precis vad dem gick på i f-kring när jag köpte min 🙂 Och jag biter ihop och njuter varje gång jag får köra scoobyn

Mvh 🙂

Hasse83
        Deltagare

Det är nog inte Imprezan som är speciell, utan ägarna.Jag hade en SAAB 900 T8 -88 inköpt för 7.000:- strax innan Imprezan och snaaben kostade mig mer i försäkring än GT:n. Definitivt ingen speciell bil men den har genom åren kostat försäkringsbolagen massor = dyr premie. Lättstulen, motorstark, dyra delar, 18-åringar har råd att köpa etc. Räkna ut resten själv.(Och med lite lödning och skruvmejsel i APC-boxen gick den utav bara ### i 6k mil. Tills toppen sprack 😀 Sålde för en tusing = mkt. roligt per krona!)

asg 😀

P.S ville ej låta som en tjurskalle. jag visste precis vad dem gick på i f-kring när jag köpte min 🙂 Och jag biter ihop och njuter varje gång jag får köra scoobyn

Mvh 🙂

elver
          Deltagare

Förlåt att jag OT:ar i din tråd, blev bara så nostalgisk över Trollhätteturbon.
            -Liten anekdot:
            Bilen var faktiskt i hyfsat skick, anledningen till att jag fick köpa den den så billigt var att den var helt omöjlig att starta när den var varm. Förre ägaren hade tröttnat på att ständigt ha den på tomgång när han gick in på ICA, eller sitta i fyra timmar med kaffetermos och vänta på att den kallnade och gick att starta igen. Eftersom jag pillat en del Bosch Jetronic chansade jag och köpte. Tog 4 min. att hitta den felande ”kallstartspridaren”, bilen spydde bokstavligen soppa genom avgaset. Ryckte kontakten till spridaren och sen funkade den galant. Fick tyvärr plugga i den nån gång när det var -25 ute…
            -Slut anekdot 😀

/SAABslaktarLarsa

elver
            Deltagare

Förlåt att jag OT:ar i din tråd, blev bara så nostalgisk över Trollhätteturbon.
              -Liten anekdot:
              Bilen var faktiskt i hyfsat skick, anledningen till att jag fick köpa den den så billigt var att den var helt omöjlig att starta när den var varm. Förre ägaren hade tröttnat på att ständigt ha den på tomgång när han gick in på ICA, eller sitta i fyra timmar med kaffetermos och vänta på att den kallnade och gick att starta igen. Eftersom jag pillat en del Bosch Jetronic chansade jag och köpte. Tog 4 min. att hitta den felande ”kallstartspridaren”, bilen spydde bokstavligen soppa genom avgaset. Ryckte kontakten till spridaren och sen funkade den galant. Fick tyvärr plugga i den nån gång när det var -25 ute…
              -Slut anekdot 😀

/SAABslaktarLarsa

elver
              Deltagare

Förlåt att jag OT:ar i din tråd, blev bara så nostalgisk över Trollhätteturbon.-Liten anekdot:Bilen var faktiskt i hyfsat skick, anledningen till att jag fick köpa den den så billigt var att den var helt omöjlig att starta när den var varm. Förre ägaren hade tröttnat på att ständigt ha den på tomgång när han gick in på ICA, eller sitta i fyra timmar med kaffetermos och vänta på att den kallnade och gick att starta igen. Eftersom jag pillat en del Bosch Jetronic chansade jag och köpte. Tog 4 min. att hitta den felande ”kallstartspridaren”, bilen spydde bokstavligen soppa genom avgaset. Ryckte kontakten till spridaren och sen funkade den galant. Fick tyvärr plugga i den nån gång när det var -25 ute…-Slut anekdot :D/SAABslaktarLarsa

OK då, flytta den här posten till SAAB-forumet 🙁

elver
                Deltagare

SAM:
                  Sätter man en massa busar i en bil så blir det en busbil.

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.