› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Vad göra med min bil?
- Detta ämne har 3 svar, 914 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av
johan_gt.
-
FörfattareInlägg
-
8 april, 2012 kl. 13:11 #28033
johan_gt
DeltagareHej!
Har plockat ner lite på min krockade GT och vet faktiskt inte vad jag ska göra.
Motorn har jag plockat ut och ställt åt sidan då jag tror det är billigare att köpen en annan.
Kamremmen gick av när motorn var igång och en gänga till en spännrulle är knäckt.Växellådan sitter fortfarande monterad men hela drivlinan fick en bra smäll så allt har varit baktryckt ca två centimeter.
Växellänkaget är böjt så kanske växellådan blivit skadad av det?Chassiet har fått ta lite smäll då det verkar som jag landat på vänster framhjul lite tidigare än höger.
Den vänstra Bc coiloversen är knäckt och den högra verkar stenhård.
Infästningen/hjulhuset är lite uppåtböjt då vänstra framhjulet fick ta landningen.
Men vad jag kan se är det millimeter det rör sig om.Alla dörrar går att stänga, förardörren är 3 millimeter för långt ner.
Rutan sprack antagligen vid landningen.
Sen är det en del plåtjobb i fronten efter älgjävlen då.Mina planer fram till idag har varit att:
Köpa begagnad old age STI motor samt STI 5 växellåda med dccd.
Eftermarknads sprut då original ecu i 98 inte går att mappa?
Liten plc och operatörspanel där man skulle kunna ändra dccd samt olika mappar istället för vanliga knappar.Men efter lite skruvande och skrapande under bilen hittade jag guld eller menar rost.
Även rost på ena framskärmen längst ner.Tappade lusten helt och vet nu inte vad jag ska göra. Första tanken var att sälja den i delar.
Eller slipa hela underredet och skära bort allt som är rostigt, bort med hela mattan inuti.
Slipa ner rostiga bärarmar och stage för att sen måla.
Sen bort med sidokjolar.
Bort med baksäte och fixa en bur.Alltså nästan som Oscars projekt fast på en rätt så rostig bil.
I så fall strävar jag efter detta utseendet:
Autosport International Show 2010 – Colin McRae Subaru Impreza by Si 558, on FlickrÄr jag dum i huvudet och borde sälja den i delar eller vad tycker ni?
Borde väll vara riktigt dumt att slänga in ny motor, låda och fixa fronten sen köra med rosten till den dödar mig?Mvh Johan
8 april, 2012 kl. 16:08 #240687Gyver
DeltagareSälj den i delar, spara pengarna och ta ett flyg över till england och köp en gammal type-ra v555 eller vad dem heter i samma mörkblå färg. Sen dekaltrimma och göra lite smått åt motorn så har du snabbare fått det du vill ha:-)
8 april, 2012 kl. 19:07 #240686Gilarski
DeltagareHåller med Gyver till 120%
9 april, 2012 kl. 06:50 #240685johan_gt
DeltagareJapp lutar nog åt det.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.