SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad hände med mig? Många som undrar!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Chewie
    Deltagare

Ja som överskriften lyder. har varit en jobbig höst, vinter och vår som möts av många motgångar tyvärr.

Så jag ber er om ursäkt för att jag inte tagit mitt ansvar som regis i GBG trakten men ibland tar livet sig lite andra vändningar så man måste prioritera annorlunda.

Vad hände då? Tänkte berätta lite då jag bakvägen fått höra massa gnäll från er medlemmar. Det finns ögon och öron därute 😉

Det började med att jag får en bil som inte vill vara med helt efter Emmaboda förra året med en växellåda som fick lite stryk. Tappa sugen lite då då pengar alltid e något man vill ha mer av.

Jaja, går dessutom under sommaren i mycket tankar ang mitt privatliv och min dåvarande flickvän pga min sjukdom jag har. Beslutet togs i september, jag lämnade henne! Pga boendemarknaden i GBG och Mölndal där jag bodde så var det jag som fick ta mina kläder och flytta in hos polaren i hans lght, svart och betala pengar i handen. Det blev totalt 6 månader där innan exet hittade en egen lya.

Anledningen till att jag bara inte sökte lght som fan och jagade runt var att jag förra året drog igång en process med att bilda bostadsrätt dör jag bodde. Gjorde en deal med exet att jag flyttar tillbaka när hon fixat lya.

Så att ha bott i en kappsäck i ett halvår var inget roligt. Ville inte ta mina saker heller då jag i ett tidigare förhållande hamna i ett rejält krig med bodelning, advokater och dyra pengar. Ville inte göra om samma misstag igen.
      Sambolagen kan jag på mina fem fingrar sen dess, någon som behöver hjälp 😀 😀

Så jag har levt var dag för sig och tagit det som det kommer.
      Inget roligt när man inte vet vad som händer nästa dag.
      Enda ljusningen i tillvaron var under Elmia, det var kul, tack alla ni som var med. Minns det som igår!!!!

jag träffade en underbar människa innan jul som satte sina spår, och gav mig en liten knuff, gav mig en morot att jobba med iaf, vill ni veta får ni titta in här, http://www.garaget.org/luxury

Det jag inte vet om denna bilen….. varit i bakgrunden hela tiden och dirigerat och visat, jobbat sena kvällar osv. Roligare när man jobbar med andras bilar utan att behöva betala 😉 😉

Sen när man äntligen får flytta tillbaka för tre veckor sen kommer nästa sak när man fixat lite pengar och tänkt fixa R-mackor,

Totalt ras på vänster fram, gissa felet!

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi955/DSC00030.sized.jpg

Men skam den som ger sig! Jag kommer med till Emmaboda och då jäklar. Även om jag inte kör så kommer jag vara där för er, om ni vill.

Rollen som regionsansvarig är bara tillfällig tills vi skulle hitta en ersättare efter Mats som skötte det. Men det är som det brukar vara, något provisoriskt som blir permanent.
      Vill ni ha kvar mig eller inte, det ligger i era händer!!!!

Tuggarn/Chewie Over and out!!!!!!

syke
      Blockerad

Jag måste bara fråga eftersom du skriver det som att det är något alla vet, men vad är det för sjukdom du har?

Du är välkommen tillbaka iallafall! 🙂

alrik
        Deltagare

Rackarns så fort det kan gå innan de börjar ”pratas” om en. Jag försöker resonera att antingen håller man käft eller ta de med den berörda. Fast det blir inte så alltid…

Tråkigt i vilket fall att höra saker bakvägen.

Det jag sett och upplevt av dig är iaf att du är en schysst kille.

/Mikael

Just try
          Deltagare

Klart du ska vara kvar Tuggarn! Du har mitt fulla stöd och support med saker jag kan hjälpa till med!

Nu när vi fått igång bilen igen så ser väl allt ljusare ut igen hoppas jag 😉

Nu laddar vi hårt inför emmaboda för att få våra bilar i bästa möjliga trim eller hur! Vet att du kommer köra när vi väl är där nere!! Bilen kommer ju inte bli värre! Dessutom så har du ju en vikt fördel i år också ju.

Mvh Magnus ( Just Try );)

Pasi_k
            Deltagare

Trist att motgångarna har fortsatt..
              Var en ljusglimt att träffa den goa Göteborgaren på Elmia iallafall..

Hoppas du fått din beskärda del av oflyt och det vänder helt…

Ses på Emmaboda.. 😀

Mvh Pasi

Chewie
              Deltagare

Ang min sjukdom så trodde jag först att det var allergi mot alkohol! Blev prickig och fick svullna leder och fötter. Kunde inte gå dagen efter en fest. Pinkade blod! Detta fick jag sommaren 2003. Hittade först en läkare som visste vad det var december 2005, sex läkare senare 🙂
                Guds största straff tyckte jag. Men det visade sig att det är mina njurar som går på sista refrängen. Hade en inflammation i mitt blod som njurarna inte kunde rena. Dom läckte som ett såll.
                Man behandlar det med cellgifter och immunsänkande för att medicinen ska verka bättre. Om det någonsin kommer bli bättre vet man inte. Det jag vet är att jag inte längre blir prickig, att det har klingat av med inflammationen. Men om njurarna kommer kunna reparera sig själva vet man inte. Kan tyvärr inte byta ut dom då jag har för kraftigt immunförsvar normalt sett. Hade stött bort dom nya.

Men jag lever och slipper dialys iaf 🙂 🙂

Ang min vikt så drabbas man ju av ”singel”sjukan. Sitter inte hemma och äter onyttigt. Gick och blev instruktör på Sportlife me´ju.
                Som värst vägde jag 94 kg, e nu nere på 77-78 kg. Fast bilen e ju inte hundra än. Ska plugga servicemanualen på 3300 sidor och se hur man byter koppling då det är ont om pengar 😉 😉
                Ingen som vill sponsra????

Finns ett riktigt illa kort som jag tittar på då och då, lite skillnad nu från då 😉

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/PatrikKs/E_boda9_10_11i_6_301m.jpg

Nu, för den som undrar! http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=ssi955&id=20080402029_G

b20mannen
                Deltagare

Det var en vacker bild. Ger en vacker tanke i alla fall. 😀

Angående motgångar har jag ett tips. Låtsas som om det regnar och ”tugga på”. 😉

Hur gick den där loket-låten…? ”Bit ihop och kom igen nu! Kom igen nu…” :+

specialized
                  Deltagare

Hej där snyggo 😉

Verkligen tråkigt att höra din historia, hade ingen aning om det var en sådan allvarlig sjukdom.
                    Hoppas du kan leva ett ” vanligt” liv utan massa begränsningar..

Dock, så kunde du förvarnat och informerat oss i GBG-regionen lite mer och bättre…” har det tungt just nu, men det kommer bli bättre ” etc..

Min åsikt är ju, att har man tagit på sig en sak så kör man hårt på det….Annars så tackar man nej..
                    Kanske iofs är därför jag aldrig tar på mig något 😉
                    Men,
                    att betrakta folks undran vart du tog vägen som gnäll tycker inte jag känns helt ok..

Iaf, jag hade ingen aning om det var din sjukdom bl. som gjort att du inte hörts eller setts av..

De flesta går ju nån gång i livet genom livskriser, skilsmässor, dödsfall, sjukdomar osv.
                    För dig verkar det tyvärr som allt kom samtidigt 🙁

Men, bryt i hop och kom igen..Nu verkar det ju ljusna och bli varmare, och då har ju brudarna….och killarna 😉 mindre kläder
                    En gocart innan/under sommaren hade varit skitskoj ..

Kör på bara, med nån aktivitet under sommaren, men känner du att du inte orkar… så säg i från ..Finns ju nya unga förmågor i klubben med..

Kör så hååårt ståår rääät ut 🙂

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
                    ———————————-
                    Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

Mats
                    Deltagare

Gocart på lörda eller??

Mats
                      Type R ’99

STIred
                      Deltagare

Eller grillning hos Ulrik kanske? 😉 Var ju inne på det för några veckor sen.

För övrigt starkt jobbat Chewie, läcker efterbild :7

/r

Mats
                        Deltagare

Ja kommer ner en sväng på lörda så det hade väl funkat.
                          Borde vi inte köra gocart först o grilla sen. Korven brukar va så salt så man blir törstig och då dricker man ju en massa vatten… o extra vikt e ju inte alltid bra… 😉

Mats
                          Type R ’99

Chewie
                          Deltagare

Mats!

Hade det inte varit så att jag skulle ner till skåne och träffa familjen så hade det varit en given plan, men jag åker imorgon bitti och kommer hem på söndag dag! Surt.

Ang min info till er medlemmar så ja, jag kanske skulle informerat bättre men gjort e gjort. Jag kommer tillbaka!
                            Det har ändå skett lite på GBG fronten.
                            Det har tillkommit några mer imprezor, hurvida dom kommer vara aktiva eller ej vet jag inte. Har legat på killarna iaf.

Onsdagsträffen i GBg vid Siba i frölunda har blivit riktigt stor, tänkte att vi skulle se till och dominera där någon kväll. Några som kan tänka sig att komma dit?

Annars så är det Emmaboda som gäller som sagt!

Tuggarn, Still going strong!

kamikaze
                            Deltagare

Kul o se att du är tillbaka 🙂

Angående onsdagsträffarna så tycker jag det låter som en helkul grej, ta en onsdag och kolla intresset, tror det finns ett litet sug att träffas o snacka skit t,e,x mods osv inför Emmaboda

Vio
                              Deltagare

Det är fan att man bor i Växjö… 😛

Hade varit riktigt kul att komma på en sån där Onsdags-träff…:D

tendency
                                Deltagare

Tråkigt att höra om sjukdomen! Men skönt att läsa att allt verkar gå åt rätt håll nu iaf. Före- och efterbilden säger väl en del. 🙂 Men bara för att det går åt rätt håll nu och allt känns bra så kanske man inte på en gång ska köra i 300 blås konstant, så att man bränner ut sig? Känn efter och meditera (jag menar sov) när det behövs.

/Jerry – som precis klivit upp efter 14 TIMMARS underbar sömn 😛

Impreza GT sedan 1999

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.