SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vad har du för avgassystem?

• Detta ämne har 6 svar, 978 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av Twinturbo.
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    NickeH
    Deltagare

Vet inte om det redan finns nån liknande tråd, hitade ingen iaf.

Vore intressant att veta vad andra har under bilen.

Hittade en sån tråd på på clubwrx (usa). Där verkar folk blanda friskt av olika märken. Är själv på gång att köpa invidia + greddy därav exemplen nedan.

Några exempel, de flesta hade new age subbor.

HKS dp – Greddy Evo catback
      helix downpipe – Greddy Evo 2 catback
      Cobb downpipe – Greddy Evo 2 catback
      HKS Downpipe – GReddy SP2 Exhaust
      Invidia Dp – greddy Evo2

Så vad har du för system och vilken impreza modell har du? Helt ok om man vill skriva mer om vad man gjort med bilen.

/Nicke nyfiken

Blocken
      Deltagare

Hold your horses! Vi gör en omröstning på hemsidan!

Någon kan väl skriva ner alla kombinationer som finns, så fixar hacker-Block omröstningen 🙂

/Bläck

NickeH
        Deltagare

Grattis till någon, nu har någon lite att göra. Finns ju ett antal kombinationer. 🙂

Det jag var ute efter var att höra vad folk har för erfarenheter typ ljudnivå, passform, pris, hållbarhet m.m.

Bra för nya ägare(och gamla), så slipper det bli tusen frågor.

Men en omröstning(också) är väl aldrig fel.

NickeH
          Deltagare

Bra jobbat Block 🙂 nu är det ingen som vill skriva i min tråd ;(

b20mannen
            Deltagare

Bra jobbat Block 🙂 nu är det ingen som vill skriva i min tråd ;(

Va? Har Blocken blockat din tråd? 😀

Jag kör med originalsystemet med en 3-tums slutdämp med ett 4,2-tums utblås. Ger 1000 zatzy-hästar och plockar fram det ultimata helikoptersoundet ur boxermotorn. 😉

Kommer antingen att bygga ett 3-tums ”rallyrör”, eller skaffa ett Blitz NürSpec R och en grövre downpipe framöver.

RXY430
              Deltagare

På min GT99 har jag ett grenrör samt up-pipe från scoobyparts, dock är up-pipen rätt så modifierad för att passa till turbon, downpipen är helt custom pga turbon. ”Mellanröret” är också hembyggd och den med 100 cells racecat. Catback biten köpte jag begagnad, tror det är en simons. 3″ från turbon hela vägen ut, allt är rostfritt. Har bara hört det på tomgång än så länge men det verkar riktigt lovande. :7

Twinturbo
                Deltagare

Jag kör med Ebay/kina-system. Komplett från turbon, ingen katt.
                  Behaglig ljudnivå (två dämpare och en resonator). Riktigt tyst med sluttdämparinsatsen. Rostfritt, såklart.

450Nm och 280 uppmätta pållar ger det med originalturbon 😉

WRX -06, 2.5l.

Kostade drygt 3000kr att ta hem från USA inkl. allt 😉

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.