Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #236823
    Fricke.w
    Deltagare

      Forsökt byta framstolar….bara för att upptäcka att en av STI stolarnas fästen inte passar i hop med hålen i karossen. Sen värker det vara et sjukt jobb byta ram mellan stolarna da bulter/hål even där inte matchar. Och stolarna var plockad från en 06 Baja – go figure….

      Just nu ser det ut som det kommer bli et par svarta STI stolar till salu..om jag inte kommer på nåt smart.

      Tog tyvär inga kort. Var nog för irriterad till att tänka på just det 😉

      Måste ju gå att lösa med lite material, en bor och en svetts, jag fick ju göra en egen ram med fäste till en av mina stolar, och de gick utmärkt 🙂

      Hur pass omständligt är de att moda in underredet från gammla stolen till den nya då?
      Lite bilder på stolarnas rammar skulle uppskattas, så man kan bilda sig en uppfattning om hur de ser ut 🙂

      #237314
      Jommie
      Deltagare

        Måste ju gå att lösa med lite material, en bor och en svetts, jag fick ju göra en egen ram med fäste till en av mina stolar, och de gick utmärkt 🙂

        Hur pass omständligt är de att moda in underredet från gammla stolen till den nya då?
        Lite bilder på stolarnas rammar skulle uppskattas, så man kan bilda sig en uppfattning om hur de ser ut 🙂

        Tror byte ram kan gå, men et hål i Baja-ramen där bult från STI stol skal fästes är pluggad. Skal se om det går ta bort pluggen, i så fall kan det gå. Några dager med lite hårdt tänkande, sen får vi se vad jag gör.

        Svårt om svets måste till da detta inte är nåt jag har…eller kan använda.

        #236824
        Fricke.w
        Deltagare

          Tror byte ram kan gå, men et hål i Baja-ramen där bult från STI stol skal fästes är pluggad. Skal se om det går ta bort pluggen, i så fall kan det gå. Några dager med lite hårdt tänkande, sen får vi se vad jag gör.

          Svårt om svets måste till da detta inte är nåt jag har…eller kan använda.

          Ja men va fasen, då löser ju du de där, bara du får grubbla lite på de 🙂

          #237488
          adam.b.w
          Deltagare

            Idag startade bilen helt plötsligt 😀 så idag va jag ute och körde lite. fan va skönt de kändes med gassande sol och öppen taklucka så man kan höra mullret 🙂

            #237116
            Användarnamn33
            Deltagare

              Blev en tvätt och vaxning idag

              #237157
              Fladric
              Deltagare

                Har bytt drivknutsdamask och börjat demontera bakkofångaren och hittat mer rost på dragbalken!
                Ska slipa ner den och dränka den i nått härligt omiljövänligt medel så den håller fräsch! 🙂
                Har även upptäkt att det är körförbud på min kombi så började förbereda den för besiktnig…

                #237247
                FiddeFuling
                Keymaster

                  Monterade mina ny blinkers igår, vitt glas. Blev ett riktigt lyft om jag får säga det själv. Så fort bilen blir tvättad så blir det montering av mudflapps också 😀

                  \\ Mathias

                  #237489
                  adam.b.w
                  Deltagare

                    Monterade mina ny blinkers igår, vitt glas. Blev ett riktigt lyft om jag får säga det själv. Så fort bilen blir tvättad så blir det montering av mudflapps också 😀

                    \\ Mathias

                    de va på tiden att den fick sig en tvätt 😉 ska bli kul å se hur de blev:)

                    #238004
                    JohanLofgren
                    Deltagare

                      Monterade mina ny blinkers igår, vitt glas. Blev ett riktigt lyft om jag får säga det själv. Så fort bilen blir tvättad så blir det montering av mudflapps också 😀

                      \\ Mathias

                      Funderar på att göra det på min gt -00, var de lätt fixat? 🙂

                      #237248
                      FiddeFuling
                      Keymaster

                        Funderar på att göra det på min gt -00, var de lätt fixat? 🙂

                        Byta blinkers vad gjort på 10 minuter, knappt så att man ens behöver använda skruvmejsel. 😀

                        Och mudflapps vet jag inte än 😛 kanske imorgon

                        \\ Mathias

                        #237490
                        adam.b.w
                        Deltagare

                          nu har jag äntligen alla delar jag behöver för att få på min nya ic. nu är de bara till att skrämma på skiten då den är väldigt stor.
                          sen va jag och monterade på en kisse på bilen så jag kan besiktega med mitt rör. och inte behöver oroa min för konstapeln.

                          #237422
                          nossnoJ
                          Deltagare

                            Var ute och körde här om dagen och det började rassla höger fram så idag började jag felsöka lite och upptäckte att ena kolven i oket kärvade. Så nu har jag motionerat och trixat så nu funkar allt som det ska igen. Skönt att man vet att bromsarna funkar till på söndag när man kör in på Mantorp för sina första varv på bana.

                            #236551
                            Janne248
                            Deltagare

                              Idag har jag justerat coilover’sena. Fram +10 mm, bak +15 mm. Nu är höjden mer användbar. Imorgonkväll väntar hjulvinkeljustering.

                              #237000
                              Erok
                              Deltagare

                                Igår åkte det på coilovers, skillnaden var brutal =)


                                #237491
                                adam.b.w
                                Deltagare

                                  Operareade lite i helgen 😉

                                Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.