SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vad har du gjort med din Subaru idag?

Visar 15 inlägg - 1,486 till 1,500 (av 1,943 totalt)
  • Författare
    söder
    Deltagare

Inte idag men igår fixade jag mitt överladdnings problem.

zanoii
      Deltagare

Inte idag men igår polerade jag insidan av strålkastarglaset. Roligare saker har jag gjort.

adam.b.w
        Deltagare

nu va jag hemma i gen mappad och klar jag ska lägga ut bild på kurvan sen. vi fick inte riktigt upp den i ladd. men vridet kommer mycket tidigare. ja känner ju en hel del skillnad gent emot den gamla kurvan 🙂 super nöjdd—0.o—b

adam.b.w
          Deltagare

gamla kurvan ser ut såhär

och här är den nya

det gör galet mycket när vridet finns där så mycke tidigare än innan. känner stor skilnad. laddet fick vi inte upp mer vet ej varför men nu håller ju bilen ialla fall så nu ska de bara köras å njutas så mycke jag har råd med

Igge
            Deltagare

Grattis!

Jag har fiskört och loggat lite så jag vet inom vilka värden ”vardagskörning” håller sig inom vad gäller load (g/rev) 🙂

Gystompa
              Deltagare

gamla kurvan ser ut såhär

och här är den nya

det gör galet mycket när vridet finns där så mycke tidigare än innan. känner stor skilnad. laddet fick vi inte upp mer vet ej varför men nu håller ju bilen ialla fall så nu ska de bara köras å njutas så mycke jag har råd med

Vad satt du i för turbo?

Christian S
                Deltagare

vad satt du i för turbo?

vf43

Igge
                  Deltagare

Sounds like a blast 😉

Alltid kul att pilla lite, inte så kul att vardagsköra 😛

t1hero
                    Deltagare

Alltid kul att pilla lite, inte så kul att vardagsköra 😛

Det är för att du inte vardagskör som jag 🙂

Igge
                      Deltagare

Hehe, ekonomikört då?

Försöker se inom vilka områden på tändningsmapparna och bränslemappen man rör sig i om man försöker köra snålt. För det går ganska bra i min bil och dom områdena tänkte jag låta vara när jag mappar om den 🙂

För den som undrar sträckte min fiskörning sig till ca 1,4-1,5 g/rev och 4000rpm 🙂

GDB2003
                        Deltagare

Besiktigade bilen imorse. Utan anmärkning 😀

Grovsnus
                          Deltagare

Precis hämtat ut bilen efter kamremsbyte och service, alltid gött att ha det gjort, men fasen vad tråkiga pengar det är…
                            Som plåster på såren för den tråkiga räkningen fick jag iallafall nya Sti’n som lånebil under tiden.
                            Klart roligare bil än den Punto 1,0 (som kändes som 0,1…) som jag fick av en annan firma sist service gjordes…

adrenalin
                            Deltagare

Precis hämtat ut bilen efter kamremsbyte och service, alltid gött att ha det gjort, men fasen vad tråkiga pengar det är…
                              Som plåster på såren för den tråkiga räkningen fick jag iallafall nya Sti’n som lånebil under tiden.
                              Klart roligare bil än den Punto 1,0 (som kändes som 0,1…) som jag fick av en annan firma sist service gjordes…

Det kostar väldigt mycket pengar, för ett jobb som i alla fall jag inte tycker är speciellt svårt att göra själv.

Grovsnus
                              Deltagare

Det kostar väldigt mycket pengar, för ett jobb som i alla fall jag inte tycker är speciellt svårt att göra själv.

Förmodligen inte så svårt egentligen.
                                Men tyvärr lider jag av både platsbrist och det mina vänner kallar TCP (tummen centralt placerad…) 😮

Tyrfing
                                Deltagare

Fått hem Alu-Huv, baklucka, spoiler och frontcut så ska försöka få hop bilen och ha nått att köra i helgen.
                                  Blir en bra 30års present åt en själv 😛

Visar 15 inlägg - 1,486 till 1,500 (av 1,943 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.