› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Vad har du gjort med din Subaru idag?
- Detta ämne har 1,942 svar, 188,266 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 9 månader sedan av
Grovsnus.
-
FörfattareInlägg
-
5 juni, 2014 kl. 19:37 #238386
STi2003
DeltagareBeställt wiseco kolvar, manley stakar, cosworth lager, cosworth toppackningar, cosworth kamrem, nya tändspolar och en vevlägesgivare.. (dom 2 sista är orsaken till att jag beställer det första 😉 )
5 juni, 2014 kl. 22:47 #237920Zlasher
DeltagareFått hem Alu-Huv, baklucka, spoiler och frontcut så ska försöka få hop bilen och ha nått att köra i helgen.
Blir en bra 30års present åt en själv 😛Fan vad trevligt:)
Har du hittat ett bra meck garage nu?6 juni, 2014 kl. 10:13 #238123Tyrfing
DeltagareFan vad trevligt:)
Har du hittat ett bra meck garage nu?Nope men ska se hur långt jag kommer där den står nu, för hoppningsvis kan jag få den körbar så om det behövs kan jag ta mig nånstans. 🙂
6 juni, 2014 kl. 14:08 #236645Surbarbro
DeltagareNope men ska se hur långt jag kommer där den står nu, för hoppningsvis kan jag få den körbar så om det behövs kan jag ta mig nånstans. 🙂
Du och Alexandra måste ju vara med på Årsträffen.
Vem ska annars hjälpa mig med att kvadda fronten? ;-D7 juni, 2014 kl. 13:39 #238217zanoii
DeltagareInte med min, men med Subarus subaru:
7 juni, 2014 kl. 16:38 #238418Hawkeye
DeltagareNågon i närheten av Göteborg som kan hjälpa mig med kopplingsbyte?
Har exedy steg 1 liggandes. Ska på en impreza sti från 2006.
Ring mig gärna så kan vi diskutera pris. 07626627677 juni, 2014 kl. 20:07 #237081t1hero
DeltagareGjort sönder ett bromsok och får inte fast cylinderdamaskerna på ersättningsoket. Så nu är bilen strandad i det idylliska Ydre.
(Skulle dra i helicoil i en trasig gänga, efter mycket om och men övertalade jag mig själv att det skulle gå att borra på frihand, det gjorde det inte. => inte runt hål.)
Gängan var trasig för att föregånede ägare (eller en annan obra mekaniker) dragit i en okbult med fel stigning.7 juni, 2014 kl. 20:34 #237674Igge
DeltagareFlashat in en modifierad mapp i bilen, loggat lite och så har jag jävlats med bromsarna även jag.
Aluminiumgängar är ett jävla mörker…
7 juni, 2014 kl. 20:52 #238335Gloremir
DeltagareRivit inredning 😛
9 juni, 2014 kl. 11:12 #237806Grovsnus
DeltagareSlängt på dimljuskåpor. Det enda jag har använt/märkt av dimljusen under de år jag haft bil är när besiktningen gett mig ombesiktning pga för högt ställda dimljus (två gånger med två olika bilar)…
Kan ju lika gärna nämna gårdagens lustiga anekdot med:
Var på väg hem från biltvätten när jag blir (smått desperat) invinkad till kanten av ett ovanligt välklätt ungt par.
Jämte står en gammal Lincoln med huven uppe. Fattar först inte riktigt vad det handlar om men killen förklarade lite snabbt att det är studentbal och att bilen dött så de är strandade (först då ser jag deras chaufför som förtvivlat försöker få liv i kärran).
Var på riktigt bra humor så jag kunde inte med att säga nej till att skjutsa dem till hotellet som balen var på.
Sällan har jag blivit bombaderad med så många frågor på så kort tid och bilen…
Men det märktes att de var mycket nöjda med hur de anlände till festligheterna. (de hade väl redan hunnit bli inställda på V70 eller liknande…)
Och eftersom båda två var trevliga och det bara var ca 3 km omväg för mig så kunde jag inte med att ta betalt för det.Så nu har jag gjort min goda gärning för i år, gött, nu kan jag vara mig själv igen 😉
9 juni, 2014 kl. 12:12 #236677abacus
DeltagareSlängt på dimljuskåpor. Det enda jag har använt/märkt av dimljusen under de år jag haft bil är när besiktningen gett mig ombesiktning pga för högt ställda dimljus (två gånger med två olika bilar)…
Var på väg hem från biltvätten när jag blir (smått desperat) invinkad till kanten av ett ovanligt välklätt ungt par.
Jämte står en gammal Lincoln med huven uppe. Fattar först inte riktigt vad det handlar om men killen förklarade lite snabbt att det är studentbal och att bilen dött så de är strandade (först då ser jag deras chaufför som förtvivlat försöker få liv i kärran).
Var på riktigt bra humor så jag kunde inte med att säga nej till att skjutsa dem till hotellet som balen var på.
Men det märktes att de var mycket nöjda med hur de anlände till festligheterna. (de hade väl redan hunnit bli inställda på V70 eller liknande…)
Och eftersom båda två var trevliga och det bara var ca 3 km omväg för mig så kunde jag inte med att ta betalt för det.Så nu har jag gjort min goda gärning för i år, gött, nu kan jag vara mig själv igen 😉
Bara att dra säkringen till dom under bes. Och säga att är urkopplade. Då är det lugnt. Men sen kan man diskutera om man inte borde göra något åt att dom är bländande…
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
9 juni, 2014 kl. 12:20 #237807Grovsnus
DeltagareBara att dra säkringen till dom under bes. Och säga att är urkopplade. Då är det lugnt. Men sen kan man diskutera om man inte borde göra något åt att dom är bländande…
Mitt problem har varit att jag aldrig använder dimljusen och därav inte märker om de är felställda. Och på både Forestern jag hade innan och på en Kia jag hade innan dess så räckte det med att en hare sprang 5 meter framför bilen för dimljusen skulle bli nervösa och ställa om sig.
Så för min del var det värt en mindre slant så slipper jag se dimljusen och problemet är ur världen. Hade jag bara ryckt säkringen så hade jag stört mig på att dimljusen satt där men var ”ur funktion”9 juni, 2014 kl. 13:50 #237264FiddeFuling
KeymasterSlängt på dimljuskåpor. Det enda jag har använt/märkt av dimljusen under de år jag haft bil är när besiktningen gett mig ombesiktning pga för högt ställda dimljus (två gånger med två olika bilar)…
Ha ha, Dagen hjälte d—0.o—b
12 juni, 2014 kl. 13:30 #237243fiskman
DeltagareFör några dagarsen monterade jag dessa PSE-04 med smörjnippel fjäderben på min GT
Helt klart godkänt enligt mig13 juni, 2014 kl. 16:15 #238367pattern
DeltagareIgår la jag äntligen på nya sommarfälgarna och däcken samt besiktade för året.
Rota Grid Drift 17×9 med 255/40 gummin, riktigt köttigt blev det. 🙂
Edit:
Glömde att jag även snörde in min Prodrive ratt, RAPFIXII Quickrelease och Works Bell Short Boss.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.